Atrakcje na imprezy integracyjne

Zabawa integracyjna ma wiele celów - przede wszystkim jednak jej uczestnicy mają się poznać. Ponieważ zaś w większości firm bardzo liczy się to, aby grupa szybko i sprawnie ze sobą dobrze współpracowała, takie wyjazdy, spotkania czy szkolenia są dość często organizowane.

8 lutego 2019
zdjęcie - Atrakcje na imprezy integracyjne


Atrakcje na imprezy firmowe

Zabawa integrująca pracowników ma wiele celów - przede wszystkim jednak jej uczestnicy mają się poznać. Ponieważ zaś w większości firm bardzo liczy się to, aby grupa szybko i sprawnie ze sobą dobrze współpracowała, takie wyjazdy, spotkania czy szkolenia są dość często organizowane.

Jak zorganizować zabawy pracownicze? Otóż wszystko w bardzo dużej mierze zależy od tego, co chcemy dzięki nim osiągnąć. Inaczej bowiem wyglądają gry szkoleniowe, które mają za zadanie wyłonić lidera grupy, inaczej też te, na których pracownicy mają się po prostu wzajemnie poznać od dość prywatnej, domowej strony. Poniżej zatem do najważniejszych celów integracji przypisane będą najciekawsze pomysły na szkolenie.

1) misja : lider grupy i sprawny jej podział

Czasami wiemy, że praca w danym zespole będzie bardzo szybko musiała przynosić wymierne efekty. Nie będzie tu miejsca na różne błędy i pomyłki. Wówczas dobrze jest, jeśli pracownicy już na początku będą mieli szansę odkryć swoje miejsce w grupie, zalety i wady.

Wówczas przydają się wszystkie gry i zabawy szkoleniowe, w których grupa musi jakoś się podzielić. Dobrym pomysłem są np. wyjścia do escape roomów. Pamiętajmy tylko przy tym, że niektóre osoby np. z przyczyn religijnych nie będą chciały wejść do pokoju typu "opętanie". Wybierzmy zatem coś nieco bardziej neutralnego.

2) Umiejętność radzenia sobie ze stresem, podział grupy

Ważna w grupie także może być umiejętność radzenia sobie w trudnych warunkach. Jeżeli zatem formujemy taką grupę do zadań specjalnych, to dobrze by było, gdybyśmy zainwestowali wcześniej w szkolenie, które pomoże im poznać się i dowiedzieć, jak każdy z nich reaguje na nieznane sytuacje, kto jest najbardziej opanowany, kto raczej się wycofuje, a kto rusza pędem naprzód i wpada na oryginalne pomysły. Dla takich grup warto zorganizować szkolenie w typie outdoor - survival.

3) Poznanie się pracowników mniej powierzchowne

Często w pracy dzieje się tak, że kiedy łączymy ze sobą nową grupę osób, to wszyscy pracownicy znają się bardzo powierzchownie. Patrząc z boku można mieć wrażenie, że są to dobrzy znajomi - śmieją się w firmie, rozmawiają ze sobą. Jednak kiedy przyjrzymy się im bliżej, to odkryjemy, że w zasadzie to nic oni nie wiedzą o sobie, a poza firmą niespecjalnie nawet się poznają na ulicy.

Wówczas pojawiają się szybko dość absurdalne problemy wynikające często z nieznajomości sytuacji. Przykładowo frustracja na koleżankę obok, że się spóźniła, bez wiedzy o tym, że ma chore dziecko. Dlatego warto czasem inwestować w spotkania integracyjne, które umożliwią pracownikom poruszenie nieco bardziej prywatnych tematów i przyjacielskie poznanie się. Może to być sauna, kręgle, spa - słowem coś, gdzie atmosfera aż zaprasza do zwierzeń.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Czy w obecnych czasach wszystkie itegracje, spotkania firmowe, warsztaty czy atrakcje dla zespołu trzeba odłożyć na "lepsze czasy"?
Zdecydowanie nie.  Super doświadczeniem jest team building online.
Wszystkie nasze szkolenia online. Zapraszamy!

4) Praca nad własnymi słabościami, motywacja innych, wzajemne wspieranie się

Jeśli czujemy, że w naszej nowej grupie pracowników może być problem z tym, że ludzie nie będą zupełnie się wzajemnie motywować, że będzie im tylko zależało na "pogrążeniu" drugiej osoby, to warto jednak pomyśleć nad jakąś grą szkoleniową, która zniweluje te cechy i sprawi, że grupa będzie dobrze ze sobą współpracowała.

Dlatego też tu ciekawym pomysłem będą różne biegi typu runmaggeddon, ścianka wspinaczkowa. Żeby bowiem coś się udało, każdy musi się wzajemnie wspierać i podnosić na duchu. Warto też zaznaczyć, że przy tego typu aktywnościach, łatwo zauważymy, kto może psuć nastrój w grupie, kto za wszelką cenę będzie po prostu starał się prześcignąć innych.

Oczywiście powyżej zostały przedstawione tylko mniej więcej jedne z ciekawszych atrakcji na imprezy pracownicze. Warto dodać, że najważniejsze w tym wszystkim jest to, abyśmy naprawdę dobrze określili cel takiego szkolenia. Jeśli tutaj źle coś nam pójdzie, to niestety szybko może się okazać, że wydamy niepotrzebnie pieniądze w błoto.

Zastanówmy się zatem, jaka ma być nasza grupa pracowników, w jakich warunkach będzie pracować. Następnie poradźmy się specjalisty w zakresie psychologii, jakie szkolenie będzie najbardziej odpowiednie dla naszych celów.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

W świecie biznesu kreowanie marki jest czymś bardzo popularnym, właściwie można się z tym spotkać każdego dnia. Jednakże w dzisiejszych czasach dane zjawisko staje się niezbędne i w codziennym życiu każdego człowieka.

Głównym założeniem oceny 360 stopni jest zebranie opinii z kręgu osób współpracujących z daną osobą oraz jej klientów o wykonywanej przez nią pracy, skonfrontowanie ich z opinią ocenianego i zaprezentowanie mu.

Stoimy w obliczu bezprecedensowych wyzwań - społecznych, gospodarczych i środowiskowych - napędzanych przez przyspieszoną globalizację i niesamowicie szybki rozwój. Kluczowym czynnikiem, który wpływa na kierunek zmian jest rozwój technologii.

Obsługa klienta to wsparcie oferowane klientom - zarówno przed, jak i po zakupie i skorzystaniu z produktów lub usług - które sprawia, że ich doświadczenie z twoją firmą jest łatwe i przyjemne. Oferowanie bardzo dobrej obsługi klienta jest ważne, jeśli chcesz zatrzymać klientów na dłużej i rozwijać swoją firmę.

Zachodzące zmiany demograficzne i generacyjne sprawiają, że firmy coraz częściej przekazują funkcje kierownicze pracownikom pokolenia Y. W efekcie Y-greki nie tylko stanowią  ponad połowę aktywnych pracowników, ale sami zarządzają już 38% zatrudnionych osób. Na skutek czego, organizacje stają przed wyzwaniem zmiany modeli zarządzania i przywództwa.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.