Gamma świętuje 15 lat obecności na rynku. Zmieniają się czasy, ale nasze wartości i cele pozostają bez zmian!
2007 rok obfituje w ważne wydarzenia. W kwietniu Komitet Wykonawczy UEFA ogłasza, że Polska z Ukrainą będą współorganizować piłkarskie Mistrzostwa Europy w 2012 roku. Lato przynosi koncerty legend – największe hity dla polskiej publiczności śpiewają członkowie The Rolling Stones oraz Red Hot Chili Peppers. Gorąco jest również na scenie politycznej – dochodzi do samorozwiązania Sejmu, a w październiku do przyspieszonych wyborów parlamentarnych. W listopadzie „biało-czerwoni” awansują do Mistrzostw Europy 2008, w grudniu Polska zostaje przyjęta do strefy Schengen. To jednak nie wszystko.
Niezmiennie naszą misją jest branie odpowiedzialności za rezultaty!
15 lat temu Dawid Didiuk i Michał Wasilewski postanawiają założyć firmę, która - jak mówią - zakończy erę szkoleń z kategorii rozrywki. Są nastawieni na mierzalne efekty, za które chcą brać pełną odpowiedzialność.
Decydują się wejść na rynek w momencie kryzysu za oceanem. Są zdeterminowani, by odnieść sukces, więc nawet nie myślą o tym, że trudny czas może pokrzyżować ich plany. Słusznie, bo los sprzyja odważnym!
Razem z Dawidem* mieliśmy poczucie, że na rynku jest mnóstwo szkoleń z kategorii rozrywki. Chodziło o wysokie wyniki w ankietach wypełnianych przez uczestników warsztatów. Jeśli poziom reakcji był wysoki, to szkolenie było udane.
My chcieliśmy wprowadzać realne zmiany, by nasza praca miała sens. [...] Na początku, jak w każdej firmie o charakterze start-upu, byliśmy wielozadaniowi.
Musieliśmy sami sprzedać szkolenie, później je zaprojektować,stworzyć i wydrukować materiały, zrealizować program, zająć się wszystkimi etapami koordynacji przedsięwzięcia. Nie mieliśmy nic. [...]
W 2008 roku do Polski dotarł kryzys, a my nawet nie wiedzieliśmy, że startujemy z przedsięwzięciem w branży, która jest szczególnie podatna na trudne czasy. Nie przeszkodziło nam to w rozwinięciu firmy.
-Michał Wasilewski
*Didiukiem, drugim współzałożycielem Gammy
Jak wyjaśnia Michał Wasilewski, obecnie dyrektor ds. rozwoju, z początku firma oferowała cykl szkoleń, składający się z kilku programów.
Nowością było angażowanie w proces nie tylko handlowców, lecz także ich przełożonych. Mieli oni monitorować i wzmacniać zmianę, na którą ukierunkowane były warsztaty.
Mieliśmy cykle szkoleń, podczas których pracownicy sprzedaży dostawali gotowe narzędzia i sprawdzone techniki.
Zachęcaliśmy do korzystania z nich i wprowadzania realnych zmian do systemu działania, budowaliśmy motywację.
Wtedy mieliśmy poczucie, że właśnie tak należy postępować. Dziś potwierdzenie słuszności tego podejścia otrzymujemy w licznych badaniach.
Tylko około 20% ludzi po zainspirowaniu danym tematem spontanicznie sprawdza nowe idee i narzędzia w praktyce. Jeśli zadziałają, to automatycznie dochodzi do zmiany ich implementacji na stałe. Pozostałe 80% potrzebuje pomostu między strefą komfortu a nowym stanem rzeczy, do którego mają dojść. Rolą przełożonego jest wzmacnianie ich podczas tej drogi.
-Michał Wasilewski
Gamma przyciąga, niczym magnes. Nie tylko szkoleniami!
Choć mijają lata, to innowacja i zorientowanie na efektywną zmianę nadal wskazują nam kierunek podejmowanych aktywności. W ten sposób dostosowujemy się do potrzeb klientów oraz sytuacji na rynku..
Potwierdzają to słowa Barbary Słomki piastującej stanowisko kierownika projektu, która z firmą związana jest już blisko 10 lat. Gdy wraca myślami do pierwszego dnia pracy w Gammie, opowiada o nieformalnej atmosferze i wyjątkowych standardach działania, które zaważyły na jej decyzji o dołączeniu do zespołu.
Ludzie, których mijałam na korytarzu, byli uśmiechnięci. Ja też się tam od razu dobrze poczułam. Dawid* prowadził rekrutację w bluzie, bez zadęcia. Miał w sobie biznesową odwagę, pewność, potrafił zaintrygować.
To nieustannie sprawdza się w jego działaniu - gdy prowadzi szkolenia, nie boi się chwycić za słuchawkę i „na gorąco” zadzwonić do klientów. W Polsce niewielu trenerów to robi. Jako przełożony siadał i dzwonił razem ze mną. W poprzednich firmach nikt nie dawał takiego przykładu. [...]
Pozytywnym zaskoczeniem była dla mnie też forma przygotowania do realizacji projektów. Trenerzy, którym nie brakowało doświadczenia biznesowego, wchodzili w struktury firm, w których mieli szkolić pracowników
W sieciach hipermarketów siadali przy kasach, a potem przechodzili przez kolejne stanowiska. Gdy organizowaliśmy szkolenie dla firmy z branży rolniczej, trenerzy dosłownie szli na pole. Na tamte czasy to było innowacyjne.
-Barbara Słomka
*Didiukiem, drugim współzałożycielem Gammy
Obecnie największym wyróżnikiem Gammy jest struktura zespołów, która gwarantuje zgodność z przyjętą metodyką firmy przy jednoczesnym dostosowaniu narzędzi do specyfiki obsługiwanej branży.
W małych firmach szkoleniowych właściciel jest handlowcem, think-tankiem, a mówiąc bardziej kolokwialnie – człowiekiem orkiestrą.
W trochę większych organizacjach handlowiec, nie mając wiedzy merytorycznej, zajmuje się sprzedażą i robi tak zwany casting na trenera do projektu, ale sam nie daje wsparcia merytorycznego. Prowadzący warsztaty przygotowuje program szkolenia i go realizuje. Nikt jednak nie monitoruje, czy dzieje się to według metodyki przyjętej przez firmę.
Wiem, bo sami byliśmy kiedyś na tym etapie dojrzałości firmy szkoleniowej. [...]
W Gammie Business Development Manager, czyli kierownik projektu, łączy dwie role - handlowca i business partnera. Wymaga to doskonalenia umiejętności sprzedaży B2B i wiedzy z obszaru HR. [...]
To, co nas wyróżnia to także świadome zarządzanie wiedzą. Jesteśmy podzieleni na centra kompetencyjne, w tym między innymi Leadership i zarządzanie, Sprzedaż, Consulting i wdrożenia HR, czy Zarządzanie projektami.
Każde centrum ma swojego lidera, który odpowiada za procesy doskonalenia i organizację. W efekcie klient otrzymuje od BDM-a wynik pracy wielu ekspertów, ale podany w sposób przejrzysty i użyteczny. Szanujemy jego czas.
-Michał Wasilewski
W tym miejscu warto wspomnieć także o gotowości do nieustannego eksperymentowania, kwestionowania porządku rzeczy. Bo Learning Agility to jedna z najważniejszych wartości firmy. Właśnie dzięki niej Gamma może upatrywać w kryzysach nie tylko zagrożeń, ale i szans.
Kwestionujemy zastany porządek, by tworzyć nowe możliwości
Reagujemy szybko, nie obrażamy się na rzeczywistość. Wznosimy się ponad okoliczności, szukamy rozwiązań. I znajdujemy je.
Gdy wybuchła pandemia, mieliśmy 7 trenerów, którzy prowadzili już wcześniej szkolenia w trybie online. Rano robiliśmy spotkanie statusowe, kierownicy projektów opowiadali o potrzebach klientów, potem dopasowywaliśmy pod nie produkty, a następnie do wieczora przygotowywaliśmy trenerów do wykorzystywania swoich kompetencji w nowej formule. [...]
Sięgnęliśmy po ekspertów, którzy zarządzali zespołami pracującymi w wirtualnym świecie. Do tego dołożyliśmy specjalne warsztaty związane z odpornością psychiczną.
Gdy wybuchła wojna w Ukrainie, w kolejnym tygodniu oferowaliśmy już webinar „HR w obliczu emocjonalnego kryzysu”, by pokazać, jak powinni postępować specjaliści. Mówiliśmy o tym, jaka spoczywa na nich odpowiedzialność i jakie aktywności mają podjąć.
Podpowiadaliśmy, jak należy wspomóc managerów w tym zakresie. [...] Wiele organizacji, które miały sprawdzonych dostawców szkoleń, nie mogło korzystać z ich wsparcia, bo firmy czekały na koniec pandemii i wojny lub ewoluowały zbyt wolno.
To była dla nas ogromna szansa. Dzięki szybkiej reakcji wykorzystaliśmy moment i teraz zbieramy owoce naszej pracy.
-Michał Wasilewski
Choć plony są wysokie, a co roku sprzedajemy więcej o 30-40%, kompasem dla podejmowanych działań jest złota zasada Steve’a Jobsa – "Stay Hungry”.
Jest ona bliska wszystkim członkom ponad stuosobowego zespołu, zróżnicowanego zarówno pod względem temperamentu, jak i stylu bycia, ale wyznającego jednakowe wartości.
O wartościach bez daty ważności
To one nas tak dobrze połączyły. Hasło przewodnie Gammy to odpowiedzialność za rezultaty, a we mnie ta odpowiedzialność jest mocno zakorzeniona.
Konsekwencja w działaniu, nastawienie na cel. To wszystko sprawdza się na tym stanowisku. Do tego lojalność, otwartość na zmianę i wytrwałość w kontekście osiągania efektów w długiej perspektywie czasu. Ważna jest też gra zespołowa - jeśli ktoś się zagubi, pomagamy.
Nawet podczas pracy zdalnej! Czasem na jedno zapytanie w odpowiedzi dostaję ponad setkę maili. U nas zawsze wszystkie ręce na pokład.
-Barbara Słomka
To efekty nie tylko chęci wzajemnego wspierania się i „grania do jednej bramki”, ale także wymienianej tak często odpowiedzialności. To ona jest głównym fundamentem, na którym Gamma opiera swoje działania.
Gammę tworzą ludzie z wysokim poziomem odpowiedzialności.
To istotne, bo u nas abstrakcyjnie jest niewiele momentów współdziałania. Każdy z kierowników projektu ma swoich klientów. Możemy wymieniać się doświadczeniami, prosić o rady, ale każdy sam typuje ekspertów i jest odpowiedzialny za swoją pracę. [...]
Wychodzimy z założenia, że jest wiele dróg prowadzących do celu, a Ty potrzebujesz znaleźć własną, na której wykorzystasz swoje talenty. Nie tworzymy jednego standardu budowania doświadczenia klienta. Wszystko zależy od indywidualnych zdolności, a nie naginania samego siebie.
Przez 15 lat zbudowaliśmy mnóstwo standardów określających punkty styku w doświadczeniu klienta, ale każdy doprowadza do nich swoją drogą i u każdego wygląda to inaczej.
Nie ma standardu osobowości. [...] Za to jest orientacja na zdobywanie, sięganie po ponadprzeciętne rozwiązania i… branie odpowiedzialności za rezultaty podejmowanych działań.
-Michał Wasilewski
Zasady są proste i wprost się o nich mówi. Jak wyjaśnia Barbara Słomka, czasem padają mocne słowa, ale krytyka jest zawsze konstruktywna i nikt się nie obraża. Merytoryczna rozmowa pozwala wyciągnąć wnioski, a wszystko odbywa się w życzliwej atmosferze.
Dzięki temu mamy wpływ na to, co się w Gammie dzieje i co tu powstaje. Tworzymy ją razem, czujemy się za nią odpowiedzialni i z nią związani, dlatego praktycznie nie ma u nas rotacji.
Są rekrutacje. Nie jesteśmy hermetyczni - jest otwartość i ciekawość. [...] Różnimy się wiekiem i osobowością. To pozwala nam czerpać od siebie.
Dla mnie to szalenie mobilizujące i inspirujące. W Gammie nie musisz się cały czas rozwijać - tu po prostu chcesz to robić.
-Barbara Słomka
Brzmi dobrze? Gamma zaprasza do współpracy!
W zespołach chętnie przywitamy ludzi, którzy podzielają nasze wartości – takich, którzy wzbogacą nas swoimi kompetencjami oraz nieprzeciętną osobowością. Poszerzamy kadrę od strony merytorycznej, ale także w zakresie wsparcia kierowników projektów.
W każdym roku na pokład Gammy przyjmowanych jest 2 lub 3 śmiałków, którzy mają w sobie biznesową zwinność i odwagę, by sięgać po więcej. Właśnie tworzymy miejsca dla kolejnych z nich.
Zwiększamy zespół trenerów współpracujących i kierowników projektów.
Osoby aplikujące muszą brać odpowiedzialność za zarządzanie ludźmi i osadzać swoje koncepcje na biznesowym doświadczeniu, by być partnerem dla uczestników szkoleń.
Od trenerów oczekujemy uważności, charyzmy, znajomości swojego rzemiosła, umiejętności angażowania i zjednywania ludzi, a do tego orientacji na zmianę. [...] Ciągle szukamy nowych metod, formatów, narzędzi, by tworzyć rozwiązania dla środowiska funkcjonującego pod presją czasu.
Będziemy stale eksperymentować na wszystkich możliwych niwach, wykorzystując wszystkie zasoby, które mamy w środku i które dostarcza nam świat, by osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Będą się zmieniać nasze produkty, kierownicy projektów za dwa lata będą mieli rozwinięte zupełnie inne kompetencje.
To wszystko ulega nieustającej transformacji - ciągła zmiana to jedyna stała. [...] Klienci mają do nas zaufanie. Wiedzą, że jeśli trener nie jest dopasowany do kultury organizacyjnej, możemy zaproponować innego.
Nasza usługa to nie szkolenie – my projektujemy proces, który realnie prowadzi do zmiany. Parafrazując stwierdzenie o złym systemie, który pokona dobrego człowieka, uważamy, że zły w znaczeniu niewłaściwy człowiek pokona, czyli zepsuje dobry system.
Niewłaściwie dobrany trener może zatem nieumiejętnie wdrożyć nawet dobrze przygotowany projekt. Jeśli masz wielu specjalistów do wyboru, tworzysz zespół razem z klientem, wiedząc, kto będzie pasował do tego zadania i specyfiki konkretnej organizacji.
-Michał Wasilewski
O tym, jak ważna jest zmiana i otwartość na nią, mówi także Barbara Słomka, dla której ta dynamika jest jednym z ważniejszych elementów zawodowej codzienności.
W Gammie powstają ciągle nowe rzeczy, więc trudno tu o zastój.
Pracowałam w kilku firmach szkoleniowych. Niektóre z nich w pewnym momencie się zatrzymały. Nie można było ruszyć programu szkoleniowego czy akademii. [...] Jeśli nie masz otwartej głowy, nie będziesz generować nowych rozwiązań.
A przecież w naszej branży nie ma dwóch takich samych projektów. To ciągłe doświadczanie nowych rzeczy powoduje, że nieustannie jesteś w zmianie. [...]
Działamy zespołowo od paru lat, przetestowaliśmy się już dobrze w różnych sytuacjach i okolicznościach, dzięki czemu wiemy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych.
2007 rok obfituje w ważne wydarzenia. W kwietniu Komitet Wykonawczy UEFA ogłasza, że Polska z Ukrainą będą współorganizować piłkarskie Mistrzostwa Europy w 2012 roku. Lato przynosi koncerty legend – największe hity dla polskiej publiczności śpiewają członkowie The Rolling Stones oraz Red Hot Chili Peppers. Gorąco jest również na scenie politycznej – dochodzi do samorozwiązania Sejmu, a w październiku do przyspieszonych...
Istnieje wiele sposobów na integrację w firmie i wcale nie musi ona sprowadzać się do wspólnego spędzania czasu przy stole, podczas weekendowych wyjazdów do hotelu.
Firmowa integracja potrafi przybierać naprawdę różne oblicza. Nie musi być to już bynajmniej wypad do pubu czy hotelowe imprezowanie. Integracja zaczyna nabierać zupełnie innych, zróżnicowanych form, które nie dość, że odstresowują i dają rozrywkę, to na dodatek tworzą więzi, budują zaufanie i doskonalą umiejętności wspólnego działania.
Wyjazdy integracyjne dla firm coraz częściej przybierają urozmaicone formy, bardzo odległe od dobrze wszystkim znanych wyjazdów hotelowych. Obecnie tworzy się je w oparciu o team building, który ma za zadanie, na podstawie konkretnego scenariusza, wzmocnić więzy między pracownikami.
Integracja nie musi być wcale nudnym, służbowym obowiązkiem, który trzeba wykonać dla świętego spokoju. Może być wyzwaniem, świetną zabawą, a nawet prawdziwą przygodą, która porwie wszystkich uczestników.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.