Obecnie zatrudnianie nowych pracowników powierza się osobom, które mają w tej kwestii odpowiednie doświadczenie i przede wszystkim wiedzę. Powinni oni doskonale wiedzieć, jak wybrać osoby z najlepszymi umiejętnościami czy doświadczeniem na takie stanowisko, prowadząc odpowiedni proces selekcji w zależności od tego, kto jest przez firmę poszukiwany. Umiejętności przydatnych do tego, aby prowadzić rekrutację w jak najlepszy sposób bez problemu można się nauczyć. Dużą ilość szkoleń z tego zakresu ułatwia wyszukanie najbardziej odpowiednich.
Uczestnicy kursów na początku dowiadują się, jak bardzo istotne jest właściwe prowadzenie procesu rekrutacji i selekcji pod kątem właśnie wyboru kandydatów. Jeżeli w procesie rekrutacji zostaną wybrane odpowiednie osoby, wówczas korzysta cała firma gdyż pracują efektywnie i bez problemów. Istotne jest przede wszystkim rozdzielenie procesów rekrutacji i selekcji, o czym można się dowiedzieć właśnie na szkoleniach.
Dużo uwagi poświęcone jest przede wszystkim właściwemu prowadzeniu rekrutacji. Konieczne jest poznanie stanowiska pracy, na jakie poszukiwany jest pracownik, dzięki czemu cały proces przebiegnie znacznie sprawniej. Niektóre stanowiska wymagają posiadania odpowiednich kwalifikacji czy predyspozycji fizycznych, które mają istotny wpływ na prowadzenie rekrutacji a następnie selekcji pracowników.
Szkolenia uczą także właściwej rozmowy rekrutacyjnej, podczas której często popełniane są błędy. Wiele szkoleń prowadzi się w formie warsztatów, gdzie na bieżąco koryguje się niedociągnięcia i wyjaśnia znaczenie poszczególnych etapów rekrutacji czy selekcji dla dalszego procesu. Obecnie opracowuje się także specjalne algorytmy, według których dobiera się pracowników w zależności od stanowiska. Kursanci uczą się ich jak również ich właściwego zastosowania jak również poznają różnice pomiędzy nimi.
Obecnie z tego typu szkoleń korzysta coraz więcej firm, regularnie kierując na nie swoich pracowników. Bez większych problemów również mogą być one zorganizowane wyłącznie dla pracowników danej firmy.