Jakie funkcje Excela przydają się w dziale personalnym?
Dobra znajomość programu Excel pozwala uprościć pracę. Trzeba umieć korzystać z różnych narzędzi. Dużą pomocą są też funkcje.
Nie trzeba znać wszystkich funkcji, bo i nie wszystkie są w pracy działu kadr potrzebne. Znać trzeba te podstawowe. Nawet te są dużym ułatwieniem. Szkolenie Excel zaawansowany to możliwość poznania też bardziej zaawansowanych. Niektóre z nich mogą się przydać w dziale HR.
Funkcje Excela matematyczne i wyszukiwań
Duże znaczenie dla działu kadr mają funkcje matematyczne, które ułatwiają liczenie. Druga ważna grupa to wyszukiwania. W dużej ilości danych trzeba umieć szybko znaleźć to, co jest potrzebne.
Bardzo często wykorzystywana jest więc funkcja WYSZUKAJ. PIONOWO. Pozwala ona szybko odszukać potrzebny element w wybranym zakresie danych. Kiedy Excel w HR jest wykorzystywany, to bardzo ważną jest też funkcja SUMA. Pozwala szybko zsumować duże ilości liczb. To funkcja matematyczna. Nieco trudniejszą w zastosowaniu jest SUMA. JEŻELI. Także należy do tych najbardziej potrzebnych.
Inne funkcje ważne w dziale HR
W pracy w dziale personalnym przydają się także funkcje tekstowe oraz z grupy data i godzina. Warto znać także niektóre statystyczne np. LICZ. JEŻELI. Zliczane są te komórki, które spełniają określone kryteria.
Funkcje tekstowe i dotyczące dat są tak samo ważne, jak matematyczne i wyszukań. Znać je dobrze, przejść szkolenie tabele przestawne, to konieczne, by móc być specjalistą HR. Funkcje dotyczą też takich tabel. Tego wszystkiego trzeba się nauczyć. Funkcje tekstowe nie mają na względzie jedynie dbania o estetykę.
Ułatwiają pracę. Jest np. funkcja PODSTAW, która pozwala umieścić nowy tekst na miejsce poprzedniego. Łatwo można dokonać zmiany. Daty mają duże znaczenie w dokumentach i zestawieniach tworzonych przez dział HR. Dlatego wszystkie takie funkcje warto znać.
Znając funkcje z tych wszystkich grup, te najprostsze i te nieco trudniejsze, pracuje się łatwiej. Usprawnianie pracy jest ważne, bo obowiązków w tym dziale ma się mnóstwo. Myśląc o karierze w HR, trzeba zgłębiać znajomość programu Excel.