Kiedy należy zgłosić reklamację kosmetyku?
Reklamacja to jedno z podstawowych praw każdego konsumenta. Niemniej jednak czasem bywa dość mocno ograniczone, jak to jest w zasadzie w przypadku leków, suplementów oraz produktów leczniczych i kosmetycznych.
Jak wygląda taka reklamacja produktu leczniczego i na czym w zasadzie polega jej ograniczenie? Jak sprawdzić bezpieczeństwo tego, co kupujemy. Czy w ogóle istnieje jakiś sposób, aby poszerzyć swoją wiedzę z zakresu kosmetyków?
Reklamacja produktu leczniczego - najważniejsze informacje
Na wstępie trzeba wyjaśnić, że lek, kosmetyk, produkt leczniczy i suplement to z racji definicji zupełnie różne rzeczy. Niemniej jednak ich proces reklamacji nie jest taki łatwy. Zasadniczo bowiem do apteki czy do lady w drogerii można oddać tylko i wyłącznie lek lub kosmetyk, który ma nieprawidłowości fabryczne np. tabletki się pokruszyły albo też został źle wydany.
W praktyce w aptece możemy co oddać tak naprawdę tylko wtedy, kiedy jeszcze nie zdążymy odejść od lady. W drogerii zaś sprawa jest nieco luźniejsza - można np. oddać kosmetyk kupiony przed chwilą, jeśli okazało się, że jest on przeterminowany. Niemniej jednak kiedy wyjdziemy ze sklepu trudno będzie to zrobić - nie udowodnimy bowiem, że nie chcieliśmy się w ten sposób tak naprawdę po prostu pozbyć starego kremu.
Szkolenia z kosmetyki - najważniejsze możliwości
Warto zatem generalnie więcej się dowiedzieć na temat przeróżnych kosmetyków - chociażby po to, aby uniknąć zupełnie nietrafionych zakupów. Pomogą nam w tym na pewno liczne szkolenia z kosmetyki. Warto jednak uważać i nie pójść przypadkiem na szkolenie sponsorowane albo też prowadzone w bardzo nieprofesjonalny sposób.
Ocena bezpieczeństwa kosmetyków - jak to zrobić?
Na koniec została nam jeszcze kwestia oceny bezpieczeństwa kosmetyków. Skąd można wiedzieć, że coś jest na pewno bezpieczne? Otóż zasadniczo produkt powinien być zaopatrzony w uznane certyfikaty europejskie i międzynarodowe - na profesjonalnych szkoleniach na pewno zostanie omówiona najważniejsza lista.