Na czym polega etykietowanie żywności?
Etykietowanie żywności to bardzo ważny proces, choć często nie zdajemy sobie za bardzo z tego sprawy. Etykietowanie dla nas to bowiem nic innego jak po prostu przyklejanie etykiety z informacjami na temat danego produktu. Jednak właśnie - co jest w tym zakresie szczególnie wymagane? Jakie informacje musimy zamieścić, a jakie możemy? Po co w ogóle zamieszczać coś więcej? O tym powiemy pokrótce poniżej...
Etykieta jako sposób na przyciągnięcie klienta.
Przede wszystkim jednak trzeba zdać sobie sprawę z faktu, że etykieta produktu spożywczego ma za zadanie przyciągnąć wzrok klienta i sprawić, że zaciekawi się on naszą propozycją. Jednak nie jest to łatwe - etykiety są w końcu najczęściej nie za wielkich rozmiarów, a zawartych musi być na nich wiele tekstu.
Istnieje jednak dość sporo sztuczek, które pomagają nam wyeksponować zalety, logo, nazwę, zaś sprawić, że klient już nie spojrzy na resztę informacji. W nauce takich sztuczek, jak i w umiejętności ciekawej aranżacji graficznej pomoże nam odpowiednie szkolenie znakowanie produktów spożywczych. Warto tu napomknąć tylko, że zasadniczo etykietowanie żywności właśnie w dużej mierze polega na reklamowaniu jej. Dlatego musi być wyraźne.
Wymagania i dodatkowe informacje na etykietach
Etykietowanie produktów spożywczych to również jednak spełnienie pewnych wymogów prawnych. I tak jak aneks 15 GMP opisuje pierwszy etap produkcji, tak etykieta musi zawierać wszystkie najbardziej podstawowe informacje.
A zatem musi to być nazwa produktu, jego skład, sposób przetworzenia, nazwa firmy i adres producenta tudzież importera, wielkość lub objętość produktu w chwili pakowania go fabrycznie, dalej jeszcze informacje o alergenach czy składnikach niespodziankach.
Etykietowanie zatem tutaj pełni funkcję czysto informacyjną, niemniej jednak warto mieć na uwadze, że takie znakowanie żywności można także nieco zmodyfikować o różne informacje dodatkowe, które pomogą nam zaciekawić klienta np. o kaloryczność czy o właściwości zdrowotne danego produktu.