Każdy z nas ma w swojej pracy dość ciężkie momenty - takie, w których już nie bardzo wiemy, co możemy zrobić oraz jak postąpić. Takie sytuacje najczęściej wiążą się z szefem albo współpracownikami. Klasycznym trudnym momentem jest to, kiedy inni zupełnie nas nie doceniają. Może się to objawiać na kilka różnych sposobów.
Przede wszystkim szef może nie dawać nam żadnej odpowiedzialnej pracy, co po pewnym czasie już nas bardzo męczy, ponieważ nie daje nam żadnych możliwości rozwoju. Ponadto współpracownicy nie chcą nas niczego nauczyć, odsuwają od co ciekawszych, ale nieco bardziej ryzykownych zadań. Czasem też robimy już bardzo dużo, zaś nikt nam za to nie dziękuje, ani nawet nie zauważy naszej pracy. Co w zasadzie możemy zrobić w takich sytuacjach?
Asertywność kluczem do sukcesu
Otóż przede wszystkim warto zachowywać się asertywnie. Co to oznacza? Otóż z jednej strony podtrzymujemy cały czas swoje zdanie i stanowisko, jednak z drugiej przedstawiamy je w sposób dyplomatyczny i nikogo nie rażący.
A zatem mówimy szefowi dokładnie, że czujemy się niedocenienie, prosimy o przydzielenie do ambitniejszych zadań, pytamy, co możemy zrobić, aby wykonywać ciekawszą pracę. Tak samo postępujemy w rozmowie ze współpracownikami. Taka asertywność w komunikacji naprawdę może nam przynieść bardzo wiele korzyści.
Kursy z asertywności
Jednak trzeba w tym momencie stanowczo podkreślić, że asertywne zachowanie się wcale nie jest takim prostym zadaniem, jakby się mogło wydawać. Często bowiem ponoszą nas emocje, nie wiemy, w jaki sposób przedstawić swoje racje itd.
Dlatego też warto wybrać się na jeden z często organizowanych dzisiaj kursów z asertywności. Pamiętajmy tylko, aby wybrać kurs, które będzie nastawiony na praktyczną naukę asertywności, nie zaś na samą teorię. Co więcej patrzmy uważnie na to, kto będzie prowadził takie szkolenie, jakie ma kompetencje oraz wykształcenie.
Pamiętajmy także, że asertywność może stać się kluczem do naszego sukcesu - nie wahajmy się zatem skorzystać z takiego kursu.