Jest to proces aktywny, ponieważ wymaga od rozmówcy podejmowania czynności mających na celu ułatwienie komunikacji.
Dlaczego warto słuchać pracowników i klientów?
- Dzięki słuchaniu Twoi pracownicy czują się doceniani;
- Klienci czują się ważni;
- Słuchając, możesz dowiedzieć się o sprawach, o których wcześniej nie wiedziałeś;
- Dzięki dobremu słuchaniu inni odbierają Cię jako mądrego menadżera;
- Dobre słuchanie redukuje błędy.
Zasady aktywnego słuchania
- Spróbuj patrzeć na sytuację rozmówcy z jego punktu widzenia
- Okaż szczere zainteresowanie
- Pozwól się wypowiedzieć w sposób pełny, nie przerywaj!
- Nie wyciągaj pochopnych wniosków
- Sprawdzaj, czy dobrze zrozumiałaś przekazaną informację
- Oddziel to, co zostało powiedziane od tego, co chciałabyś usłyszeć
- Skoncentruj się na treści
- Wynotuj to, co najważniejsze
- Korzystaj swobodnie z języka ciała
- Zapanuj nad sobą, jeśli zostaniesz skrytykowana
- Pytaj, jeśli nie rozumiesz
- Bądź wytrwały
Gamma została firmą szkoleniową roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy:
i inne. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.
![szkolenia dla firm warszawa](/wp-content/uploads/images/gamma_logo.png)