Aktywne słuchanie pracowników. Podstawy

Słuchanie jest niezwykle istotną dla menadżera umiejętnością. Słuchanie polega nie tylko na zachowaniu milczenia.

zdjęcie - (the_title())

    Jest to proces aktywny, ponieważ wymaga od rozmówcy podejmowania czynności mających na celu ułatwienie komunikacji.


    Dlaczego warto słuchać pracowników i klientów?

    • Dzięki słuchaniu Twoi pracownicy czują się doceniani;
    • Klienci czują się ważni;
    • Słuchając, możesz dowiedzieć się o sprawach, o których wcześniej nie wiedziałeś;
    • Dzięki dobremu słuchaniu inni odbierają Cię jako mądrego menadżera;
    • Dobre słuchanie redukuje błędy.


    Zasady aktywnego słuchania

    • Spróbuj patrzeć na sytuację rozmówcy z jego punktu widzenia
    • Okaż szczere zainteresowanie
    • Pozwól się wypowiedzieć w sposób pełny, nie przerywaj!
    • Nie wyciągaj pochopnych wniosków
    • Sprawdzaj, czy dobrze zrozumiałaś przekazaną informację
    • Oddziel to, co zostało powiedziane od tego, co chciałabyś usłyszeć
    • Skoncentruj się na treści
    • Wynotuj to, co najważniejsze
    • Korzystaj swobodnie z języka ciała
    • Zapanuj nad sobą, jeśli zostaniesz skrytykowana
    • Pytaj, jeśli nie rozumiesz
    • Bądź wytrwały

     

    Gamma została firmą szkoleniową roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy:
    i inne. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.