Czy rozmowa telefoniczna musi być stresująca?

Nie da się ukryć, że każdy z nas chciałby mieć dobrze płatną pracę. Dla niektórych osób otrzymywanie wysokiego wynagrodzenia to jednak stanowczo za mało, by pozostać w danej pracy na dłuższy okres czasu.

Gamma - Czy rozmowa telefoniczna musi być stresująca?


Czy rozmowa telefoniczna musi być stresująca?

Nie da się ukryć, że każdy z nas chciałby mieć dobrze płatną pracę. Dla niektórych osób otrzymywanie wysokiego wynagrodzenia to jednak stanowczo za mało, by pozostać w danej pracy na dłuższy okres czasu. Takie osoby wymagają bowiem od swojej pracy tego, że będzie ona również interesująca i mało stresująca.

Część osób chciałoby zaś posiadać w swojej pracy perspektywy rozwojowe. Dlatego też wiele osób niezadowolonych z pracy na etacie decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Nie da się ukryć, że współczesny rynek usług oraz produktów jest bardzo nasycony. Trzeba więc zastanowić się nad tym jak sprawić, by klienci chcieli korzystać z naszych usług oraz produktów. Z całą pewnością łatwiej mają firmy stawiające na sprzedaż bezpośrednią.

Kontakt z potencjalnym klientem oparty na mowie werbalnej i niewerbalnej daje nam bowiem dużo większe szanse na finalizację sprzedaży niż kontakt telefoniczny. Dla niektórych bowiem osób rozmowa telefoniczna bywa stresująca. Dotyczy to zarówno pracowników jak i klientów. Oczywiście dla pracowników dobrze byłoby zorganizować szkolenie telemarketing. Dzięki niemu dowiedzą się oni jak należy walczyć ze stresem pojawiającym się podczas rozmowy z potencjalnymi klientami.

Nie da się jednak ukryć, że nie wszyscy stworzeni są do takiej pracy. Na szczęście w większości przypadków szkolenie telemarketing jest pomocne i sprawia, że początkujący sprzedawcy nie stresują się aż tak bardzo, a ich praca przynosi oczekiwane efekty. Nie da się ukryć, że paradoksalnie dla wielu osób rozmowa telefoniczna bywa bardziej stresująca niż rozmowa bezpośrednia. Na szczęście dzięki odpowiednim działaniom stres można wyraznie zredukować.

Przede wszystkim warto byłoby zastanowić się nad tym co sprawia, że rozmowa przez telefon nas stresuje. Warto również zaplanować sobie i zapisać na kartce to co chcemy przekazać naszemu potencjalnemu klientowi. Klient i tak nie będzie widział, że korzystamy z pomocy. Warto jednak nadać głosowi swobodne brzmienie, aby klienci nie mieli wrażenia, że czytamy z kartek.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza