Design thinking jest coraz częściej wykorzystywaną metodą rozwiązywania problemów. Może być użyteczna w każdej branży i na każdym poziomie zarządzania przedsiębiorstwem. Oznacza to, że ta uniwersalna metoda powinna być poznana przez każdy zespół pracowniczy. Pozwoli to na wypracowanie kreatywnego i wyjątkowo skutecznego sposobu wyszukiwania nowych, innowacyjnych i - przede wszystkim - skutecznych rozwiązań.
Design thinking - co to takiego?
Design thinking to metoda, która opiera się przede wszystkim na empatycznym podejściu do rozwiązywania danego problemu. Oznacza to, że zespół pracowniczy stara się spojrzeć na zagadnienie z punktu widzenia osób, których ono bezpośrednio dotyczy. Dzięki temu mogą być tworzone koncepcje, które w rzeczywistości wpłyną na usprawnienie różnych procesów firmowych.
Kluczowym etapem jest tworzenie koncepcji (pomysłów), a następnie budowanie prototypów. Mogą być one przedstawiane w formie makiet, schematów lub rysunków. Tak sprawdzoną koncepcję wprowadza się do użytku oraz testuje.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Firma Gamma sp. j. zaprasza na
szkolenie z Design Thinking. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, gdzie uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cykl Design Thinking. Dzięki temu, mogą oni od razu przećwiczyć idee Design Thinking, co pozwala na szybsze wdrożenie tej metodyki w praktykę zawodową. Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działu HR. Zobacz również:
szkolenie zarządzanie projektami,
szkolenia dla menedżerów.
Metoda dla każdego
Design thinking jest metodą, którą może wykorzystywać każdy zespół, bez względu na to, jakim rodzajem problemu się zajmuje. Technika ta sprawdzi się zarówno w przypadku rozwiązywania problemów z zakresu produkcji czy wprowadzania produktów na rynek, jak i w przypadku usprawniania różnych procesów z zakresu zarządzania. Warsztaty z tej tematyki stają się coraz bardziej popularne. Jeśli chodzi o design thinking, Warszawa - podobnie jak i inne duże miasta, pozwala na dostęp do najlepszych specjalistów z branży, dzięki czemu możemy liczyć na fachowe przekazanie wiedzy.
Z pewnością szczególną uwagę na ten rodzaj "problem solvingu" powinni zwrócić uwagę menedżerowie i przedsiębiorcy, którzy borykają się z różnymi problemami zespołowymi, tak bardzo wpływającymi na ogólną efektywność i jakość pracy. Inwestycja w szkolenie dla całej grupy pracowników, pozwoli na usprawnienie ich pracy, wzmocnienie kompetencji miękkich oraz ogólną poprawę relacji i atmosfery.