Dobra i efektowna komunikacja interpersonalna na wyciągnięcie ręki

Słowa potrafią mieć wielką moc. Stanowią podstawę komunikacji międzyludzkiej, na której jest zbudowane nasze życie prywatne i zawodowe. Bez nich porozumiewanie się byłoby znacząco utrudnione. Coraz częściej, również w biznesie, zwraca się uwagę, jak ważny potrafi być sposób komunikowania się dla poprawienia jakości naszej pracy. Dlatego też przedsiębiorcy zaczynają wprowadzać regularne szkolenia z zakresu komunikacji dla pracowników

12 marca 2019
zdjęcie - Dobra i efektowna komunikacja interpersonalna na wyciągnięcie ręki

 Dobra i efektowna komunikacja interpersonalna na wyciągnięcie ręki

Słowa potrafią mieć wielką moc. Stanowią podstawę komunikacji międzyludzkiej, na której jest zbudowane nasze życie prywatne i zawodowe. Bez nich porozumiewanie się byłoby znacząco utrudnione.

Coraz częściej, również w biznesie, zwraca się uwagę, jak ważny potrafi być sposób komunikowania się dla poprawienia jakości naszej pracy. Dlatego też przedsiębiorcy zaczynają wprowadzać regularne szkolenia z zakresu komunikacji dla pracowników, zwłaszcza tych, działających w zespołach, czy mających stały kontakt z klientami. Z jakiego powodu są one potrzebne i co mogą dać naszym firmom?

Komunikacja interpersonalna – co to takiego?

Mówiąc najprostszym językiem, komunikacja interpersonalna to wymiana komunikatów pomiędzy dwiema osobami. Mogą być one werbalne (słowa mówione i pisane) i niewerbalne (gesty, mimika). Komunikacja służy przekazaniu myśli, idei lub uczuć.

Komunikowanie się zakłada, że mówiący przekazuje w sposób świadomy pewną treść, która jest rozumiana przez drugą stronę, zgodnie z intencjami nadawcy. W momencie gdy proces ten zaczyna być zachwiany lub utrudniony, mamy do czynienia z problemami w komunikacji międzyludzkiej. Dla rozwiązywania takich sytuacji stworzono właśnie szkolenia biznesowe z zakresu komunikacji interpersonalnej. A jakie mogą być bariery w przekazywaniu i odbieraniu myśli?

Bariery w przekazie komunikatu. Nad czym możemy pracować, idąc na trening z komunikacji?

Trudności bardzo często pojawiają się już na etapie tworzenia myśli. Do najpopularniejszych barier zalicza się: wprowadzanie osobistej perspektywy, wieloznaczność sformułowanego komunikatu oraz stosowanie różnych form języka, żargonu lub asynchronizmów, a także błędne formułowanie przekazu.

Ludzie z natury mają tendencję do traktowania własnej perspektywy, jako tej ogólnie obowiązującej. Tak też powstaje najczęstszy problem komunikacyjny – trudność w zrozumieniu i zaakceptowaniu innego punktu widzenia, a to z kolei niszczy porozumienie, wprowadzając wiele negatywnych emocji oraz frustracji. Szkolenia z komunikacji pomagają w unikaniu i rozwiązywaniu konfliktów oraz w prowadzeniu kreatywnej i rozwijającej dyskusji.

Kolejnym problematycznym elementem jest sam język, jakim się posługujemy. Aby komunikacja była efektywna, obie strony powinny mieć podobne doświadczenia, znać żargon i słownictwo związane z tematem rozmowy. W innym przypadku może dochodzić do wielu, często komicznych nieporozumień.

Inną umiejętność stanowi spójność pomiędzy tym, co mówimy, a elementami niewerbalnymi – naszą mimiką i gestami. Jeśli zapewniamy kogoś o naszej życzliwości lub chęci rozwiązania jego problemu, równocześnie zaciskając pięści lub widocznie się krzywiąc, raczej nie wydamy się naszemu rozmówcy zbyt wiarygodni. Praca nad świadomością swojego zachowania i kompleksowym tworzeniem spójnych komunikatów, to jeden ze stałych elementów, który powinien wyróżniać dobry trening komunikacji interpersonalnej.

Jak nauczyć się mówić, żeby być zrozumiałym? – szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej

Unikaniu wyżej opisanych błędów służą szkolenia z komunikacji. Tego typu warsztaty biznesowe to świetne rozwiązanie dla wszystkich, również osób, które na co dzień nie mają trudności w nawiązywaniu kontaktów z innymi. Zakres przekazywanej na zajęciach wiedzy jest olbrzymi i bardzo przydatny w różnych dziedzinach życia.

Przede wszystkim zdobywamy doświadczenie, w jaki sposób powinniśmy komunikować się z ludźmi – w przypadku firm najczęściej z klientami, żeby usłyszeli dokładnie to, co chcemy im przekazać. Bez nieporozumień, sprzecznych emocji i błędnych wniosków.

Trening komunikacji interpersonalnej pozwala poprawić techniczne aspekty sposobu mówienia (dykcję, interpunkcję, akcentowanie), ale również klarowność naszego przekazu. Komunikat staje się bardziej precyzyjny i czytelny dla naszego rozmówcy.

Z kolei warsztaty i zajęcia praktyczne pozwalają na poprawienie umiejętności negocjacyjnych, prezentacji swoich argumentów i dopasowania formy dyskusji do naszego rozmówcy. Spersonalizowanie, zwłaszcza jeśli prowadzimy negocjacje z klientem, może przynieść wiele korzyści, budując długofalowe kontakty biznesowe.

Czy warto uczestniczyć w warsztatach z komunikacji interpersonalnej? Zdecydowanie tak. To jedno ze szkoleń biznesowych, które pozwala na zdobycie wiedzy. Szkolenia pozwalają poczuć się pewniej, lepiej zaprezentować się, a także stać się bardziej przekonywującym. Niech umiejętność rozmowy stanie się Waszym prawdziwym zawodowym atutem!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.