Termin pokolenie y odnosi się do ludzi urodzonych od 1984 roku, co sprawia, że nie pamiętają oni czasów PRL. Wychowywali się już gdy była gospodarka wolnorynkowa i wolny dostęp do towarów. Jako, że dostęp do wyższego wykształcenia nie jest trudny, większość ma ukończone właśnie studia i nie chcą zajmować stanowisk niskiego szczebla. Pokolenie wyżu demograficznego niewątpliwie często rywalizuje, to właśnie do pokolenia y doskonale odnosi się termin wyścigu szczurów. Jednak z wiedzą akademicką nie idzie doświadczenie. To pokolenie to raczej teoretycy, którzy nie mieli możliwości zdobycia doświadczenia, jednak ich niewątpliwą zaletą jest znajomość najnowocześniejszej technologii co pozwala im na rywalizację.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zarządzanie pokoleniem y – czyli jak rozmawiać z dwudziestoparolatkiem aby czuł się zmotywowany do pracy? Posiadanie w jednym zespole przedstawicieli różnych pokoleń jest wyzwaniem dla współczesnych menagerów i liderów. Szkolenie z zarządzania multigeneracyjnego pozwala bliżej przyjrzeć pokoleniom aktywnym na rynku pracy oraz dobrać odpowiedni model zarządzania do każdego z nich.
Mogą Cię również zainteresować: szkolenie z zarządzania projektami, warsztaty z komunikacji.
Zarządzanie pokoleniem y jest inne, przede wszystkim ludzie którzy podejmowali pracę w latach 60, czy 70 byli lojalni pracodawcy i nie zmieniali zatrudnienia, obecnie młodzi ludzie zwracają głównie uwagę na warunki i wysokość zarobków. To pokolenie bardzo często ma problemy z komunikacją, najbardziej preferują kontakt mailowy, czy też SMS-owy, a zdania które formułują są krótkie lakoniczne, ma na to wpływ rozwój technologiczny, w którym się wychowywali. Przez co nawet szkolenia muszą być krótkie i ciekawe, aby zainteresować pokolenie y. Aby osiągali oni znakomite wyniki potrzebna jest motywacja, pochwały i to aby czuli się docenieni. Są to ludzie bardzo niecierpliwi, o rezultatach swoich prac, chcą wiedzieć natychmiast. Nie mają też problemu z upominaniem się o awans zawodowy. Swoje uwagi wyrażają w sposób bezpośredni i natychmiastowy. Niestety cechuje ich też słaba komunikacja interpersonalna, gdyż nie preferują pracy zespołowej, ale indywidualną. Dlatego zarządzanie znacznie różni się od pokolenia x.
Młodzi ludzie często żyją w swoim wirtualnym świecie, bez konieczności nawiązywania relacji koleżeńskich w pracy, stąd nawet forma wycieczek integracyjnych nie jest dla nich zachętą. Od początku kariery mają postawę roszczeniową, wychodząc z założenia, że im się należy. Zarządzanie tym pokoleniem jest trudne, dlatego należy jasno wytyczyć granicę i jej przestrzegać.