Fazy rozmowy telefonicznej. Właściwa rozmowa

Druga faza rozmowy. Rozmowa właściwa. Jak ją poprawnie wykonywać?

zdjęcie - (the_title())

II Faza: Właściwa rozmowa

  • Wcześniej sprawdź jeszcze raz bardzo dokładnie imię, nazwisko i ewentualne tytuły rozmówcy. Pamiętaj, że niepoprawnie wymówione nazwisko klienta robi bardzo złe wrażenie i utrudnia budowanie dobrych relacji biznesowych.

  • Pozdrów klienta zgodnie z porą dnia − wielu klientów zwraca wielką uwagę (również dzisiaj) na uprzejmość. Dlatego nie zapomnij o zasadach dobrego wychowania. „Dzień dobry” lub inne odpowiednie pozdrowienie powinieneś zawsze mieć na ustach.

  • Przedstaw się − podaj swoje nazwisko, firmę, z której dzwonisz i sprawę. Wstęp musi być dobry ponieważ: Jak wystartujesz, taką zajmiesz pozycję w biegu.

  • Daj klientowi również szansę na odpowiedź − po pięciu, siedmiu zdaniach rozmówca staje się niespokojny, jeżeli nie może wziąć udziału w rozmowie. Daj szansę również jego argumentom.

  • Przyjmuj ciągle postawę nastawioną na klienta i jego potrzeby − klient musi czuć, że znajduje się cały czas na pierwszym planie twoich działań.

 

Przykład:
Chciałam zauważyć, że współpraca z nami daje następujące korzyści...
To rozwiązanie daje Panu następujące możliwości...
Proponuję, żeby rozważył  Pan następujące propozycje...
W  Pana branży najczęściej zalecanym rozwiązaniem jest...

  • Mów trochę wolniej niż podczas rozmowy twarzą w twarz – przyjmuje się, że optymalne jest średnie tempo mówienia, z wyraźnymi przerwami w trakcie wypowiedzi oraz akcentowaniem ważnych treści. Bardzo szybka mowa bywa odbierana przez klienta jako brak zainteresowania („...chce się mnie szybko pozbyć”) czy też niepewność.

  • Mów nieco niższym głosem − niższy głos dodaje wiarygodności i budzi większe zaufanie. Mów krótkimi zdaniami, wtedy łatwiej jest utrzymać prawidłowy oddech i zapanować nad głosem.

  • Zadawaj pytania − jednak w przeciwieństwie do rozmowy twarzą w twarz, podczas rozmowy telefonicznej wykorzystuj także formę pytań zamkniętych. Pozwoli Ci to łatwiej uzyskać potwierdzenia i szybkie decyzje od klienta, co ułatwia tworzenie atmosfery porozumienia.
Jaki obszar szkoleń może rozwinąć umiejętności w tym temacie?
Zobacz:
Zaufaj nam. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” zajęliśmy pierwsze miejsce.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.