Jak doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne?
Dzisiaj na rynku dostępnych jest bardzo wiele szkoleń, które mają za zadanie podnieść nasze szeroko pojęte kwalifikacje. Czy warto w nie inwestować? Zdecydowanie tak! Szczególnie zaś przydać się mogą nam przeróżne szkolenia i kursy z zakresu tzw. umiejętności miękkich. Co to w zasadzie oznacza? Otóż nie zdobywa się na nich bardzo konkretnych umiejętności np. zreperowania komputera, lecz stawia się na przeróżne zdolności rozmów z innymi ludźmi, negocjacji itp. W tym artykule przybliżone zostaną szkolenia z zakresu komunikacji. Co trzeba już na wstępie jednak powiedzieć to fakt, że takie szkolenia podzielić możemy na szkolenia odnośnie komunikacji z klientem i te dotyczące komunikacji interpersonalnej.
Szkolenia komunikacja z klientem
Na początek weźmy na warsztat szkolenia z komunikacji z klientem. Jakie efekty powinny one przynieść? Otóż na pewno będziemy umieć dokładnie bardzo ocenić naszego rozmówcę - kto to jest, ile zarabia, gdzie pracuje, jaki ma charakter, jaki typ rozmowy preferuje. Dzięki temu będziemy mogli dostosować już na wstępie do niego poziom informacji, ofertę, dobór słów czy długość rozmowy. Słowem po prostu zdobędziemy o wiele więcej klientów niż zazwyczaj. Ponadto odkryjemy, że taka praca sprawia nam więcej radości. Z każdym bowiem możemy zamienić słówko, umiemy się do niego dostosować, nikt nie przychodzi z zażaleniami i skargami.
Kurs komunikacji interpersonalnej
Szkolenie komunikacja interpersonalna Warszawa czy inne większe miasto to także obecnie całkiem oblegane kursy. Dlaczego? Otóż tutaj przedmiotem kursu jest przede wszystkim umiejętność zarządzania ludźmi, rozmowy z nimi, dogadywania się w grupie. Co istotne to fakt, że szkolenie to przyda się zarówno wszelkim pracownikom niższego, jak i wyższego szczebla - członkom zarządu, liderom czy kierownikom. Na takim szkoleniu bowiem poruszane jest także zagadnienie motywowania innych, ganienia ich, chwalenia za pracę, łagodzenia konfliktów.
Szkolenia z komunikacji z perspektywy pracownika
Przyjrzyjmy się zatem takim szkoleniom z perspektywy zwykłego pracownika. Czy opłaca nam się w nie samodzielnie inwestować, nawet jeśli pracodawca nam tego nie zapewnia? Na pewno tak. Przede wszystkim bowiem zdobędziemy bardzo wiele umiejętności praktycznych, które szybko przełożą się na naszą większą efektywność w pracy. Bez wątpienia nasi przełożeni docenią i zauważą to, dzięki czemu zdobędziemy możliwość awansu. Następnie sam fakt, że z własnej woli chcemy się dokształcać może wpłynąć dość motywująco na pracodawcę, który postanowi nam w tym pomów. Oczywiście każde takie szkolenie to ważny punkt w CV.
Szkolenia komunikacja - perspektywa pracodawcy
Czy zaś będąc pracodawcą opłaca się organizować takie szkolenia dla pracowników? Zdecydowanie również tak! Co ciekawe - warto także samemu wziąć w nich udział. Może się bowiem okazać, że naprawdę wiele na takim szkoleniu zyskamy, nie tylko pod kątem swoich umiejętności, lecz również będziemy mieli możliwość przyjrzeć się naszym pracownikom i być może odkryjemy jakieś talenty albo przeciwnie - osoby, które wydawały się w porządku, niemniej jednak wcale nie zasługują na pracę u nas. Wracając jednak do meritum - opłaca się zorganizować szkolenie z zakresu komunikacji dla naszych pracowników, ponieważ najzwyczajniej w świecie, praca w naszej firmie będzie wówczas przebiegała w milszej atmosferze oraz zdobędziemy więcej klientów.
Szkolenie stres w pracy - dodatkowe i ciekawe
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o jednym szkoleniu, które wydaje się być bardzo ciekawe. Mianowicie mowa tutaj o szkoleniu z zakresu stresu w pracy. Poruszane są na nim różne zagadnienia dotyczące tego, jak rozpoznać sytuację stresową, jak radzić sobie ze stresem nie wyżywając się na innych, w jaki sposób łagodzić różne konflikty. Co ciekawe takie szkolenie może również bardzo przydać nam się w codziennym życiu. Okaże się zapewne, że nagle zupełnie inaczej radzimy sobie z konfliktami w rodzinie, jakimiś trudniejszymi sytuacjami z dziećmi itp.
Słowem - takie szkolenia zmieniają nie tylko naszą pracę.