Każdemu kierownikowi zależy na tym, aby jego zespół pracował szybko i sprawnie, ponieważ to właśnie to przekłada się bezpośrednio na efekty pracy. Niestety nie zawsze się tak udaje. Mamy pod sobą zespół różnych ludzi, czasem się nie znających, czasem nawet nie do końca się lubiących, ludzi, którzy mają różne charaktery i ambicje. Jak ich pogodzić? Jak zmotywować taki zespół do wspólnego działania na rzecz firmy?
1. Impreza integracyjna/wyjazd
Przede wszystkim warto zainwestować w imprezę integracyjną, motywacyjną czy jakiś wyjazd. Oczywiście to, którą formę wybierzemy zależy przede wszystkim od tego, jaki jest nasz cel. Jeśli grupa się nie zna – impreza integracyjna na pewno zaoszczędzi nam kilka miesięcy poświęconych normalnie na nawiązywanie znajomości. Jeśli zaś osoby w zespole średnio się lubią to warto zorganizować wyjście nastawione na rozwinięcie umiejętności współpracy jak np. na ściankę czy wyjazd survivalowy. Z kolei jeśli chcemy lepiej poznać, jak pracownicy funkcjonują na co dzień, można zorganizować piknik.
2. Dobrze rozdzielone zadania
Pamiętajmy, że każdy pracuje z większą ochotą, jeśli może się zająć czymś, co rzeczywiście odpowiada jego uzdolnieniom i umiejętnościom. A zatem warto nauczyć się rozpracowywać grupę pod kątem psychologicznym, dzięki czemu będziemy dokładnie wiedzieć, kto w czym najlepiej się sprawdzi.
3. Więź pracownika z firmą
Należy także podkreślić, że każdy pracownik będzie na pewno lepiej pracował, jeśli będzie się czuł rzeczywiście związany z firmą. A zatem warto poświęcić trochę czasu na to, aby dowiedzieć się, co lubią nasi pracownicy, co im się podoba, jak się czują ich rodziny. Nie bójmy się rozmawiać z pracownikami! Dobrze jest także zainwestować w drobne podarunki z okazji Świąt, urodzin pracownika itd.
4. Benefity
Warto także zaoferować pewne benefity za dobrze wykonaną pracę. Pamiętajmy jednak, żeby raczej wyróżniać całą grupę – w końcu nie chcemy budować napięć w zespole. Co ważne – korzyści finansowe trudno przyznać komuś sprawiedliwie!