Jak rozmawiać, by być zrozumianym?

Umiejętność skutecznego prowadzenia rozmów wpływa na całe nasze życie. Zdolności interpersonalne przydają się nie tylko na gruncie prywatnym, ale również w życiu zawodowym: wiedzą o tym szczególnie osoby, które prowadzą własne działalności gospodarcze.

zdjęcie - (the_title())


Jak rozmawiać, by być zrozumianym?

Umiejętność skutecznego prowadzenia rozmów wpływa na całe nasze życie. Zdolności interpersonalne przydają się nie tylko na gruncie prywatnym, ale również w życiu zawodowym: wiedzą o tym szczególnie osoby, które prowadzą własne działalności gospodarcze.

W końcu mając własny biznes codziennie rozmawiamy z dostawcami, klientami, wspólnikami i pracownikami. Przedstawiamy 5 najważniejszych zasad prowadzenia skutecznych rozmów!

Empatia i wyrozumiałość

Celem rozmów jest wypracowanie kompromisu, który zadowoli obie strony - w końcu to właśnie ten kompromis jest osiągany podczas zatrudniania nowej osoby, zawierania umów z dostawcami czy sprzedaż produktu lub usługi klientowi. Podstawą jego wypracowania jest empatia, czyli umiejętność "postawienia się" na miejscu drugiej osoby, określenia jej chęci, motywów i możliwości. Wyrozumiałość dla drugiego człowieka, nie tylko w rozmowach na gruncie zawodowym, umożliwia osiągnięcie odpowiednich celów.

Jasność i przejrzystość

W trakcie rozmów biznesowych nie ma miejsca na niedomówienia i nieścisłości. Jeśli chcemy być zrozumiani - wysławiajmy się tak, by druga strona nie miała żadnych wątpliwości. Szczerość i jasność wypowiedzi umożliwia uniknięcie nieporozumień, które mogą mieć bardzo poważne i długotrwałe skutki.

Mowa niewerbalna

Wiele osób bagatelizuje mowę ciała. To duży błąd - to rodzaj mowy, która najwięcej zdradza i może znacznie bardziej oddziaływać na naszego rozmówcę niż wypowiadane słowa. Odpowiednia postawa ciała, kontakt wzrokowy i sam sposób wypowiedzi to elementy prowadzenia rozmów, o które powinniśmy zadbać w trakcie konwersacji z klientami, pracownikami i kontrahentami.

Przygotowanie i profesjonalizm

Dobre przygotowanie do rozmowy jest jednym z kluczowych elementów, które pomogą osiągnąć sukces i wypracować wymagany kompromis. Przede wszystkim powinniśmy wcześniej zaznajomić się z tematem rozmowy - choćby elementami prawa pracy w trakcie rozmowy z pracownikiem na temat zmiany umowy czy rozeznanie w rynku podczas negocjacji z nowym dostawcą.

Ciągła nauka - klucz do sukcesu

Każdy z nas chce być coraz lepszym rozmówcą - w końcu to gwarantuje nam osiąganie sukcesów na polu zawodowym. Szkolenie stres w pracy może wyeliminować lub w dużej mierze ograniczyć nasz lęk przed prowadzeniem poważnych rozmów biznesowych. Naszą komunikację interpersonalną szkolenie rozwinie, jeśli nastawione będzie na praktyczne ćwiczenia. W końcu to "praktyka czyni mistrza" - a to z pewnością najważniejsza zasada sztuki prowadzenia rozmów.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.