Jak rozmawiać z pracownikami, by nas słuchali?
Zarządzanie zespołem to nie lada wyzwanie. Nawet ci z nas, którzy posiadają wysokorozwinięte umiejętności przywódcze wiedzą, że bycie dobrym szefem wymaga wiele wysiłku i ciągłej pracy nad sobą i doskonalenia swoich umiejętności.

Jak rozmawiać z pracownikami, by nas słuchali?
Zarządzanie zespołem to nie lada wyzwanie. Nawet ci z nas, którzy posiadają wysokorozwinięte umiejętności przywódcze wiedzą, że bycie dobrym szefem wymaga wiele wysiłku i ciągłej pracy nad sobą i doskonalenia swoich umiejętności.
Wypracowanie sobie szacunku i odpowiedniego autorytetu wśród podwładnych nie jest łatwym zadaniem. Aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie i stać się dobrym szefem należy rozmawiać z pracownikami w taki sposób, aby nas szanowali i wykonywali nasze polecenia.
Jak więc rozmawiać z pracownikami, aby nas słuchali? Wbrew pozorom to nie jest takie trudne. W pierwszej kolejności należy samemu nauczyć się słuchać. Kluczem do udanych i przynoszących zamierzony skutek rozmów z pracownikami jest wykształcenie w sobie umiejętności słuchania argumentów drugiej strony. Nawet będąc szefem nie mamy monopolu naprawdę i nie zawsze mamy rację. Słuchanie drugiej strony jest także oznaką szacunku.
Czasami jesteśmy w stanie nauczyć się tego samodzielnie, jednak dla większości przydatne może okazać się stosowne szkolenie. Hasła szkolenie komunikacja interpersonalna Warszawa lub zarządzanie stresem szkolenie mogą okazać się kluczowe.
Jeśli będziemy szanować swoich pracowników, ci odwdzięczą się nam lojalnością. Zyskamy wśród nich autorytet, a co za tym idzie posłuch. Rozmawiając z podwładnymi zawsze należy dać im możliwość przedstawienia ich punktu widzenia. Sytuacji z ich perspektywy może wyglądać inaczej, a my możemy nie być tego świadomi.
Jeśli wysłuchamy drugiego człowieka i wykażemy się empatią, wczuwając w jego położenie będziemy mogli zarządzać zasobami ludzkimi w odpowiedzialny i właściwy sposób. Nie czyniąc nikomu, nawet nieświadomej krzywdy.
Dzięki temu zyska także nasza firma. Lojalni pracownicy, utożsamiający się z marką i znający specyfikę organizacji to nieoceniony skarb. Odpowiedni sposób rozmowy i postawa wobec podwładnych wpłynie pozytywnie na atmosferę w pracy i osiągane efekty. Jeśli więc nie wykażemy się krótkowzrocznością możemy wiele zyskać.
Zarządzanie oparte na strachu przynosi krótkotrwałe efekty. I nie należy go stosować nie tylko dlatego, że jest wątpliwe moralne, etycznie i na gruncie prawny, ale także dlatego że zwyczajnie się nie opłaca. Dobrze zarządzany zespół zawsze da z siebie maksimum swoich możliwości.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej