Sprzedawcy, przedsiębiorcy, osoby prowadzące własną działalność gospodarczą – wszystkie wymienione osoby potrzebują w swojej codziennej pracy umiejętności sprzedaży, jeśli chcą osiągać w niej sukcesy i pracować efektywnie.
Zdobycie wiedzy, a następnie wykorzystywanie jej w praktyce jest kluczem do sukcesu - warto więc wiedzieć, co może zapewnić nam doskonałe rezultaty w sprzedaży, a następnie starać się zastosować te informacje w codziennej pracy.
Odpowiednia ilość wiedzy - klucz do sukcesu
Nie tylko wiedza o tym, jak sprzedawać, jest istotna. Podstawowym błędem, jaki popełnia wielu sprzedawców, jest brak wiedzy o produkcie, który oferują, oraz o obecnej sytuacji na rynku danej branży. Z tego powodu nie są w stanie sensownie odpowiadać na pytania klientów, co sprawia, że są przez nich odbierani jako osoby mało wiarygodne i niegodne zaufania.
Dobry sprzedawca jest ekspertem w kwestii tego, co sprzedaje. Dzięki temu klienci czują, że mają do czynienia z profesjonalistą, osobą, która traktuje swoją pracę poważnie i rozsądnie myśli o sprzedaży. Taka postawa budzi zaufanie, a to pozwala na uzyskanie dobrych wyników w sprzedaży i nawiązywanie coraz to większych ilości kontaktów biznesowych.
Manipulacja klientem - tego należy unikać
Dobry sprzedawca powinien doskonale znać techniki manipulacji - jednak nie po to, aby z nich korzystać podczas rozmów z klientami, lecz po to, aby skutecznie bronić się przed manipulacją. Manipulowanie klientami jest działaniem skutecznym tylko na bardzo krótki czas - klienci dość szybko orientują się, że ich rozmówca nie jest osobą godną zaufania, a sprzedawca, któremu przyklejono etykietę manipulanta, nie ma zbyt wielkich szans na odzyskanie zaufania. Informacje o takich praktykach rozchodzą się w branży bardzo szybko.
Wygląd sprzedawcy jest ważny!
"Jak nas widzą, tak nas piszą" - w tym powiedzeniu jest wiele prawdy. Wygląd zewnętrzny w pewnym sensie świadczy o człowieku - sprzedawca powinien wyglądać elegancko, schludnie i czysto, a także dbać o to, aby przestrzegać etykiety i zasad dobrego wychowania.
Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie:
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
21 technik sprzedaży opartych na dowodach Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.