Zdobycie wiedzy, a następnie wykorzystywanie jej w praktyce jest kluczem do sukcesu - warto więc wiedzieć, co może zapewnić nam doskonałe rezultaty w sprzedaży, a następnie starać się zastosować te informacje w codziennej pracy.
Odpowiednia ilość wiedzy - klucz do sukcesu
Nie tylko wiedza o tym, jak sprzedawać, jest istotna. Podstawowym błędem, jaki popełnia wielu sprzedawców, jest brak wiedzy o produkcie, który oferują, oraz o obecnej sytuacji na rynku danej branży. Z tego powodu nie są w stanie sensownie odpowiadać na pytania klientów, co sprawia, że są przez nich odbierani jako osoby mało wiarygodne i niegodne zaufania.
Dobry sprzedawca jest ekspertem w kwestii tego, co sprzedaje. Dzięki temu klienci czują, że mają do czynienia z profesjonalistą, osobą, która traktuje swoją pracę poważnie i rozsądnie myśli o sprzedaży. Taka postawa budzi zaufanie, a to pozwala na uzyskanie dobrych wyników w sprzedaży i nawiązywanie coraz to większych ilości kontaktów biznesowych.
Manipulacja klientem - tego należy unikać
Dobry sprzedawca powinien doskonale znać techniki manipulacji - jednak nie po to, aby z nich korzystać podczas rozmów z klientami, lecz po to, aby skutecznie bronić się przed manipulacją. Manipulowanie klientami jest działaniem skutecznym tylko na bardzo krótki czas - klienci dość szybko orientują się, że ich rozmówca nie jest osobą godną zaufania, a sprzedawca, któremu przyklejono etykietę manipulanta, nie ma zbyt wielkich szans na odzyskanie zaufania. Informacje o takich praktykach rozchodzą się w branży bardzo szybko.
Wygląd sprzedawcy jest ważny!
"Jak nas widzą, tak nas piszą" - w tym powiedzeniu jest wiele prawdy. Wygląd zewnętrzny w pewnym sensie świadczy o człowieku - sprzedawca powinien wyglądać elegancko, schludnie i czysto, a także dbać o to, aby przestrzegać etykiety i zasad dobrego wychowania.
Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie:
Zaufaj firmie szkoleniowej roku!