Jak stworzyć misję firmy?

Misja firmy to z pewnością jeden z najważniejszych elementów każdego przedsiębiorstwa. To ona warunkuje rozwój firmy, jest atrybutem, który pomaga w utożsamianiu się z marką przez konsumentów. Przedsiębiorstwa, które wypracowały odpowiednią misję działają efektywniej, wydajniej i po prostu lepiej – bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje firma, to właśnie misja sprawia, że jest ono wartościowe.
zdjęcie - (the_title())
 
Misja firmy to z pewnością jeden z najważniejszych elementów każdego przedsiębiorstwa. To ona warunkuje rozwój firmy, jest atrybutem, który pomaga w utożsamianiu się z marką przez konsumentów. Przedsiębiorstwa, które wypracowały odpowiednią misję działają efektywniej, wydajniej i po prostu lepiej - bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje firma, to właśnie misja sprawia, że jest ono wartościowe.

Czym jest misja firmy? Jest to sformułowane przesłanie dotyczące działalności przedsiębiorstwa oraz jego głównego celu. Misja firmy musi być prosta, łatwa do zapamiętania i zrozumiała: zarówno dla pracowników, jak i całego grona konsumentów. Teoria jest prosta - zdecydowanie gorzej z praktyką, szczególnie w przypadku nowo otwartych przedsiębiorstw. Jak więc stworzyć misję firmy?

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy: Zapraszamy.

Wystarczy kilka kroków:

  • Zastanów się: jaki jest główny cel (poza oczywistym zarobkiem) przedsiębiorstwa?
  • Skonfrontuj swoje założenie z rzeczywistością: czy jest ono realne? Jeśli nie - zmodyfikuj tak, by było.
  • Ubierz w słowa: łatwy przekaz jest istotą tworzenia misji.

Najprościej mówiąc, misja firmy odzwierciedla jej główny cel, który będzie najbardziej korzystny dla konsumenta. Przykładem misji firmy może być "dostawa w dobę", "zawsze na czas" lub inne proste sformułowanie. Misja zawsze wywodzi się z wizji - to właśnie przedsiębiorstwa wizjonerskie, które nie chcą jedynie zyskać, ale przede wszystkim dać coś swoim klientom, odnoszą międzynarodowy sukces. To wizjonerzy, którzy swoje ambicje wprowadzają w życie i, oczywiście, dzięki temu czerpią wymierne korzyści.

Najważniejszą częścią stworzenia misji firmy jest więc sformułowanie przekazu, który trafi do klientów oraz będzie reprezentował coś więcej, niż jedynie pusty, nieefektywny slogan. Jej istotą jest stworzenie charakterystycznego hasła, które zapadnie w pamięć oraz sprawi, że konsumenci wybiorą akurat to przedsiębiorstwo - często w oparciu o możliwość ochrony środowiska, walki z dyskryminacją lub zwyczajnej korzyści dla samego siebie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.