Jaki powinien być dobry kolega w pracy?

Nie da się ukryć, że każdy człowiek chciałby posiadać dobrze płatną pracę. Wynagrodzenie powinno być na tyle wysokie, by móc zrealizować za nie nie tylko swoje podstawowe potrzeby, ale i marzenia. Nie da się również nie zauważyć, że bardzo ważne są perspektywy rozwojowe. Brak perspektyw rozwojowych w danej firmie może być dla niejednej osoby dużym problemem.

16 maja 2019
zdjęcie - Jaki powinien być dobry kolega w pracy?

 Jaki powinien być dobry kolega w pracy?

Nie da się ukryć, że każdy człowiek chciałby posiadać dobrze płatną pracę. Wynagrodzenie powinno być na tyle wysokie, by móc zrealizować za nie nie tylko swoje podstawowe potrzeby, ale i marzenia. Nie da się również nie zauważyć, że bardzo ważne są perspektywy rozwojowe. Brak perspektyw rozwojowych w danej firmie może być dla niejednej osoby dużym problemem. Oprócz odpowiednio wysokiego wynagrodzenia oraz perspektyw rozwojowych bardzo ważna jest również dobra atmosfera w miejscu pracy. Większość osób nie ma trudności z odpowiedzią na pytanie jaki powinien być dobry kolega. Od kolegów z pracy oczekujemy lojalności i nierzadko zwykłej sympatii.

Jeżeli z naszym współpracownikiem łączy nas nić porozumienia, łatwiej jest nam realizować wspólne zadania. O wiele łatwiej jest pracować z kimś, z kim lubimy się prywatnie. Pomocne mogą być więc różnego rodzaju wyjścia oraz wyjazdy integracyjne. Tego rodzaju spotkania łączą ludzi i pomagają im odnajdywać wspólny język. Odkrycie wspólnych zainteresowań może poza tym sprawić, że zaczniemy spotykać się nie tylko w pracy, ale również na gruncie prywatnym. Zyskamy wówczas nowego przyjaciela i sprzymierzeńca w kryzysowych sytuacjach. Dobrze byłoby, gdyby nasz kolega z pracy był prawdomówny. Niedomówienia potrafią być bardzo niebezpieczne, gdyż mogą prowadzić one do konfliktów. Najbardziej problematyczne są konflikty na linii przełożony podwładny. Bardzo problematyczna jest sytuacja, w której jeden z dawnych kolegów awansuje na stanowisko kierownicze. Wówczas zmienia się stosunek między dotychczasowymi kolegami.

Rozmowa z przełożonym, który był do niedawna naszym kolegą zatrudnionym na równorzędnym stanowisku może być bardzo trudna. Niebezpieczny jest wspomniany już wyżej konflikt przełożonego z podwładnym. Koniecznie zaznaczyć należy, że wszelkie niejasności należy na bieżąco wyjaśniać. Osoby zatrudnione na stanowiskach menedżerskich odpowiadają niejako za relacje w swoim zespole. Jeżeli więc menedżer widzi, że jego podwładni popadli ze sobą w konflikt, powinien on dążyć do tego, by pomóc im ten konflikt zażegnać. Bardzo pomocne mogą być szkolenia dla team leaderów. Niezmiernie istotne jest to, aby szkolenie poprowadzone zostało przez wysoce wykwalifikowaną firmę szkoleniową. Dobrze byłoby, gdyby taka firma posiadała odpowiednie doświadczenie. Nie da się ukryć, że znalezienie profesjonalnej firmy nie jest rzeczą łatwą.

Bardzo istotne jest jednak to, by poszukiwania poprowadzić we właściwy sposób. Warto zacząć je od przejrzenia w internecie opinii klientów o danej firmie. Nietrudno zauważyć, że szkolenie dla młodych managerów nie może być zorganizowane tylko jeden raz. Ważne, by szkolenia takie organizowane były w firmie systematycznie. Tylko dzięki temu szkolenie będzie skuteczne. Nabytą wiedzę koniecznie należy bowiem utrwalać. Podsumowując zebrane wyżej rozważania, należy wskazać, że dobry kolega posiada między innymi takie cechy charakteru jak: prawdomówność, zdolność do wczuwania się w stany emocjonalne innych osób czy lojalność. Nie da się ukryć, że pracownikom, którzy lubią się prywatnie lepiej się razem pracuje. Przede wszystkim należy zadbać o to, aby unikać konfliktów z kolegami z pracy. Szczególnie niebezpieczna jest sytuacja, w której dawny kolega staje się naszym przełożonym. Zazdrość oraz zawiść mogą doprowadzić do sytuacji konfliktowej w miejscu pracy.

Nie da się ukryć, że osoba kierująca zespołem pracowniczym jest niejako odpowiedzialna za atmosferę panującą w zespole. Musi więc ona podejmować działania, które mają na celu poprawę wzajemnych relacji pracowniczych. Dobrze byłoby organizować spotkania oraz wyjazdy integracyjne, podczas których pracownicy będą mogli się lepiej ze sobą zapoznać. Dobrym pomysłem jest również organizacja szkoleń dla kadr menedżerskich. Kadry menedżerskie powinny brać regularny udział w szkoleniach. Pomocne będą warsztaty z komunikacji interpersonalnej. Dzięki takim warsztatom, menedżerowie będą potrafili rozwiązywać konfliktowe sytuacje w swoim zespole pracowniczym.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.