Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania

Dział: Szkolenia menadżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Prawdziwie wielcy ludzie wywołują w nas poczucie, że sami możemy stać się wielcy
Modele przywództwa zakładają, że podstawową metodą wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu lidera grupy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Autorytet to moc przełożonego w nadawaniu impetu swoim decyzjom. W obecnych czasach, w których „reguły gry” zmieniają się nieustająco, a wszyscy są zmęczeni niepewnością to właśnie przełożony jest osobą, która może przeprowadzić zespół przez wyzwania – pod warunkiem, że ten mu uwierzy.

Autorytet przełożonego budowany jest na 4 fundamentach:

  • Odwaga – czy menedżer jest zdolny podejmować właściwe decyzje, nawet jeśli nie są wygodne?
  • Rozwaga – czy podejmując się zobowiązań kieruje się dobrem zespołu, pracownika, a jego decyzje zostaną uznane za sprawiedliwe
  • Intencje – czy zespół rozumie jakie zasady i pobudki leżą i podstaw działań i decyzji menedżerskich ?
  • Reputacja – jaki jest rejestr dokonań menedżera w powyższych trzech zakresach – czy jest konsekwentny i sprawiedliwy w relacjach z zespołem i indywidualnych.

To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Jednym z fundamentem proponowanego szkolenia dla szefów jest koncepcja Okien Johari.

Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać swoimi decyzjami i zachowaniem, aby uzyskać autorytet, który pozwoli oddziaływać pozytywnie.

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu, jakim jest budowanie autorytetu lidera grupy. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój autorytet świadomie, doskonaląc fundamenty kształtowania się autorytetu (odwaga, rozwaga, intencje i reputacja).

Szkolenie budowanie autorytetu szefa będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari (również w kontekście kontaktu online z zespołem)
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. 4 fundamenty autorytetu lidera / menedżera

  • Odwaga
    • Działanie zgodnie z wymaganiami sytuacji, nie z osobistymi preferencjami
    • Unikanie autopobłażania i wykazywanie się determinacją
    • Przykłady praktycznego wykorzystania odwagi w decyzjach zarządczych
  • Rozwaga
    • Uważne rozważanie konsekwencji przed podjęciem działań
    • Zastosowanie rozwagi w kontekście zobowiązań zawodowych
    • Wpływ rozwagi na proces podejmowania decyzji i ich efektywność
  • Intencje
    • Jasna komunikacja celów i motywacji
    • Wyjaśnianie pobudek stojących za decyzjami i działaniami
    • Jak klarowne intencje wpływają na percepcję lidera przez zespół
  • Rezultaty
    • Historia dokonań jako dowód właściwych decyzji
    • Podkreślanie znaczenia osiągniętych wyników
    • Zarządzanie w oparciu o osiągnięte sukcesy i ich wpływ na reputację lidera
  • Ujawnianie własnych modeli myślowych w powyższych zakresach jako element mistrzostwa osobistego Petera Senga

3. Odwaga menedżerska

  • Czym się różnią decyzje odważne od wygodnych (konsekwencje pierwszego rzędu, drugiego i trzeciego)
  • Pułapka drugiego poziomu przywództwa Maxwella (zdobyłem sympatię i nie chcę jej stracić) – trening
    • Jak odmawiać ?
    • Jak reagować na presję i manipulację?
    • Jak formułować, trudne w odbiorze, oczekiwania
  • Rozumienie własnej roli w relacji organizacja – pracownicy
    • Kogo reprezentuję w rozmowie z przełożonym (perspektywa zespołu czy organizacji)
    • Jaką pozycję zajmuję wprowadzając zmiany organizacyjne (perspektywa zarządcza vs. pracownicza)

4. Rozwaga menedżerska

  • Technika dwóch foteli
    • Fotel kolegi – co myślę o tej sytuacji jako kolega
    • Fotel przełożonego – czego
    • Jak podczas rozmowy „przełączać się między fotelami”
  • Emocje w rozmowach z pracownikami
    • Sekwestracja emocji – reagowanie pod wpływem emocji vs. traktowanie emocji jako feedbacku dla samego siebie
    • Sygnały, które powinny skłaniać do przerwy w rozmowie z pracownikiem (aby dać sobie czas do namysłu)
  • Sprawiedliwość w podejmowaniu zobowiązań
    • Rozróżnianie sprawiedliwości i wspaniałomyślności
    • Tworzenie zasad i odwoływanie się do nich (co oznacza dla mnie sprawiedliwość i jak interpretuję zasady)
  • Reagowanie w trudnych sytuacjach
    • Pierwsza warstwa – co zrobić z trudną sytuacją
    • Druga warstwa – dlaczego w ogóle do niej doszło ?

5. Intencje

  • Koncepcja kapitału zaufania Stephena Covey’a
    • Każda interakcja powiększa bądź pomniejsza kapitał zaufania między dwojgiem ludzi
    • Jeżeli zaufania nie ma najmniejszy błąd uznawany jest za przejaw złej woli
    • Komunikowanie się z podkreśleniem intencji powiększa kapitał zaufania
  • Wygłaszanie expose lidera (online vs bezpośrednie)
    • Przedstawienie intencji
    • Przedstawienie celów
    • Zdefiniowane zasad kluczowych
    • Określenie wartości
    • Określenie minimalnych granic
    • Określenie swoich oczekiwań
    • Zasady wygłaszania expose szefa
    • Rola emocji w expose szefa
  • Jak wplatać intencje do komunikacji z pracownikami – trening
    • Sytuacje organizacji pracy
    • Delegowanie zadań
    • Sytuacje rozwojowe
    • Komunikacja elektroniczna
    • Negocjacje i dochodzenie do porozumienia

6. Reputacja menedżerska

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku – gdzie jestem teraz ?
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)
  • Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)
  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej (ale nie przez słowa tylko przez czyny i konsekwnecję)
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budować reputację

7. Komunikowanie trudnych decyzji ( z podkreślaniem intencji)

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki – rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • szkolenia dla szefów
  • budowanie autorytetu szefa
  • autorytet szefa
  • efektywny lider

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • łatwiejsze utrzymywanie wysokiego poziomu standardów pracy obowiązujących w firmie
  • oszczędności wynikające z wysokiej efektywności pracowników na danych stanowiskach
  • wykształcenie liderów, którzy są w stanie uzyskiwać ponadprzeciętne wyniki
  • poprawa komunikacji na lini menedżer – pracownik
  • zwiększenie efektywności realizowania wyzwań organizacyjnych
  • zmniejszenie rotacji w firmie
  • zwiększenie proaktywności pracowników
  • uzyskanie długofalowych rezultatów biznesowych
  • skuteczniejsze przeprowadzanie pracowników przez zmiany
  • zwiększenie zaufania do menedżerów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników
  • zapewnienie lepszego rozwoju talentów w firmie

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  • budowanie autorytetu przełożonego
  • korzystanie z exposéprzełożonego w budowaniu autorytetu
  • wzrost umiejętności prowadzenia efektywnego:
    • komunikowania zmiany
    • wprowadzania zasad (exposé)
    • zebrań organizacyjnych,
    • wygłaszania mów motywacyjnych
    • innych
  • stosowanie spójnej i efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • wzrost umiejętności budowania i długofalowego utrzymywania własnego autorytetu jako menedżera

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • umiejętność komunikowania trudnych decyzji – szczególnie w zarządzaniu zmianą
  • zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • umiejętność egzekwowania standardów firmowych
Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-11-12
12 listopada 2024 - 13 listopada 2024
2024-11-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Budowanie autorytetu nowego menadżera

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-12-12
12 grudnia 2024 - 13 grudnia 2024
2024-12-13
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2024-12-16
16 grudnia 2024 - 17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.