Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania

Szkolenia menedżerskie onlineotwartezamkniete
Prawdziwie wielcy ludzie wywołują w nas poczucie, że sami możemy stać się wielcy
Modele przywództwa zakładają, że podstawową metodą wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu lidera grupy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Autorytet to moc przełożonego w nadawaniu impetu swoim decyzjom.  W obecnych czasach, w których „reguły gry” zmieniają się nieustająco, a wszyscy są zmęczeni niepewnością to właśnie przełożony jest osobą, która może przeprowadzić zespół przez wyzwania – pod warunkiem, że ten mu uwierzy.

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład.

To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Fundamentem proponowanego szkolenia dla szefów jest koncepcja Okien Johari.

Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać wizerunkiem (z obszaru otwartego do ukrytego bądź odwrotnie).

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu, jakim jest budowanie autorytetu lidera grupy. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój wizerunek świadomie uwzględniając przy tym cel jakiemu ma służyć autoprezentacja. Bazą do tego etapu będzie wcześniejszy moduł, w którym uczestnicy odpowiedzą sobie na pytanie jaki lider powinien być i w związku z tym jaki wizerunek należy kształtować.

Szkolenie budowanie autorytetu szefa będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari (również w kontekście kontaktu online z zespołem)
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

2 warsztaty online 4 x 45 min. każdy

 

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Fundamentem proponowanego szkolenia dla szefów jest koncepcja Okien Johari. Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać wizerunkiem (z obszaru otwartego do ukrytego bądź odwrotnie).

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu, jakim jest budowanie autorytetu lidera grupy. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój wizerunek świadomie uwzględniając przy tym cel jakiemu ma służyć autoprezentacja. Bazą do tego etapu będzie wcześniejszy moduł, w którym uczestnicy odpowiedzą sobie na pytanie jaki lider powinien być i w związku z tym jaki wizerunek należy kształtować.

Szkolenie budowanie autorytetu szefa będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerrbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Fundamentem proponowanego szkolenia dla szefów jest koncepcja Okien Johari. Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać wizerunkiem (z obszaru otwartego do ukrytego bądź odwrotnie).

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu, jakim jest budowanie autorytetu lidera grupy. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój wizerunek świadomie uwzględniając przy tym cel jakiemu ma służyć autoprezentacja. Bazą do tego etapu będzie wcześniejszy moduł, w którym uczestnicy odpowiedzą sobie na pytanie jaki lider powinien być i w związku z tym jaki wizerunek należy kształtować.

Szkolenie budowanie autorytetu szefa będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerrbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari (również w świecie online)
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari (tryb stacjonarny i online)
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

3. Stworzenie wizerunku efektywnego lidera

  • Awatar – wizerunek lidera w zdalnych relacjach z pracownikiem i zespołem
    • Jak się różni percepcja lidera w kontakcie bezpośrednim i online
  • Kiedy budowany jest wizerunek lidera ?
  • Jakim celom służy wizerunek lidera?
  • Jaki powinien być lider w oczach podwładnych ?
    • Transakcyjny vs. transformacyjny
    • Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
    • Reaktywny vs. proaktywny
    • Opanowany vs. okazujący emocje
    • Zorientowany na działanie vs. analityczny
    • Empatyczny vs. zdystansowany
  • Prezentowane wartości
    • Firmowe
    • Osobiste

4. Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)

  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat
    • Informacje od trenera
    • Informacje od innych uczestników
    • (opcjonalnie) Informacje od podwładnych
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budo
    wać wizerunek

5. Wygłaszanie expose lidera (online vs bezpośrednie)

  • Przedstawienie intencji
  • Przedstawienie celów
  • Zdefiniowane zasad kluczowych
  • Określenie wartości
  • Określenie minimalnych granic
  • Określenie swoich oczekiwań
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Rola emocji w expose szefa
    • Zaangażowanie osobiste
    • Podejście transformacyjne
    • Autentyczność

7. Komunikowanie trudnych decyzji

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki – rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

3. Stworzenie wizerunku efektywnego lidera

  • Kiedy budowany jest wizerunek lidera ?
  • Jakim celom służy wizerunek lidera?
  • Jaki powinien być lider w oczach podwładnych ?
    • Transakcyjny vs. transformacyjny
    • Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
    • Reaktywny vs. proaktywny
    • Opanowany vs. okazujący emocje
    • Zorientowany na działanie vs. analityczny
    • Empatyczny vs. zdystansowany
  • Prezentowane wartości
    • Firmowe
    • Osobiste

4. Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)

  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat
    • Informacje od trenera
    • Informacje od innych uczestników
    • (opcjonalnie) Informacje od podwładnych
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budować wizerunek

5. Wygłaszanie mów motywacyjnych

  • Zdefiniowanie struktury mowy motywacyjnej (np. poprzez analizę kilkunastu 2-3 minutowych mów z klasyki kina)
  • Wykorzystywanie emocji w mowach motywacyjnych
  • Nawiązywanie do potrzeb psychologicznych
    • Potrzeba rywalizacji
    • Potrzeba uznania
    • Potrzeba bezpieczeństwa
    • Potrzeba społeczna
    • Potrzeba wygody
  • Korzystanie z leadershipu osobistego
  • Definiowanie wyzwania i konsekwencji (psychologicznych i racjonalnych)
  • Komunikacja niewerbalna w mobilizowaniu pracowników

6. Wygłaszanie expose lidera

  • Przedstawienie intencji
  • Przedstawienie celów
  • Zdefiniowane zasad kluczowych
  • Określenie wartości
  • Określenie minimalnych granic
  • Określenie swoich oczekiwań
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Rola emocji w expose szefa
    • Zaangażowanie osobiste
    • Podejście transformacyjne
    • Autentyczność

7. Komunikowanie trudnych decyzji

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki – rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Prowadzenie zebrań

  • Planowanie zebrań
    • Dostępny a optymalny czas spotkania
    • Agenda spotkania
    • Struktura spotkania
  • Programowanie uczestników na pracę i orientację na cel
  • Zasady moderowania zebrań
    • ustalić jasne cele grupy podczas zebrania
    • Prowokować wysokie zaangażowanie u wszystkich uczestników zebrania
    • Przydzielać role i odpowiedzialności
    • Zachęcać do wyrażania opinii mniej popularnych
    • Odnotowywać każdy głos
    • Stawiać na komunikację dwustronną

9. Stosowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • Efekt pierwszego wrażenia
    • Scenariusz pozytywny – efekt anielski
    • Scenariusz negatywny – efekt diabelski
    • Mechanizm atrybucji w efekcie I wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie/audytorium/trener
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Głos (tempo, tembr, siła)
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
  • Budowanie wizerunku os. kompetentnej podczas dużych wystąpień z pracownikami
    • Deklaracja kompetencji
    • Inscenizacja kompetencji
    • Rekwizyty kompetencji
  • Zarządzanie emocjami podczas wystąpień, prezentacji
    • Radzenie sobie z emocjami przed ważnym wydarzeniem (techniki relaksacyjne)
    • Wykorzystywanie emocji w sytuacji mobilizacji
    • Wyciszenie emocji po pracy –  life – work balanced

10. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

3. Stworzenie wizerunku efektywnego lidera

  • Kiedy budowany jest wizerunek lidera ?
  • Jakim celom służy wizerunek lidera?
  • Jaki powinien być lider w oczach podwładnych ?
    • Transakcyjny vs. transformacyjny
    • Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
    • Reaktywny vs. proaktywny
    • Opanowany vs. okazujący emocje
    • Zorientowany na działanie vs. analityczny
    • Empatyczny vs. zdystansowany
  • Prezentowane wartości
    • Firmowe
    • Osobiste

4. Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)

  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat
    • Informacje od trenera
    • Informacje od innych uczestników
    • (opcjonalnie) Informacje od podwładnych
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budować wizerunek

5. Wygłaszanie mów motywacyjnych

  • Zdefiniowanie struktury mowy motywacyjnej (np. poprzez analizę kilkunastu 2-3 minutowych mów z klasyki kina)
  • Wykorzystywanie emocji w mowach motywacyjnych
  • Nawiązywanie do potrzeb psychologicznych
    • Potrzeba rywalizacji
    • Potrzeba uznania
    • Potrzeba bezpieczeństwa
    • Potrzeba społeczna
    • Potrzeba wygody
  • Korzystanie z leadershipu osobistego
  • Definiowanie wyzwania i konsekwencji (psychologicznych i racjonalnych)
  • Komunikacja niewerbalna w mobilizowaniu pracowników

6. Wygłaszanie expose lidera

  • Przedstawienie intencji
  • Przedstawienie celów
  • Zdefiniowane zasad kluczowych
  • Określenie wartości
  • Określenie minimalnych granic
  • Określenie swoich oczekiwań
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Rola emocji w expose szefa
    • Zaangażowanie osobiste
    • Podejście transformacyjne
    • Autentyczność

7. Komunikowanie trudnych decyzji

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki – rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Prowadzenie zebrań

  • Planowanie zebrań
    • Dostępny a optymalny czas spotkania
    • Agenda spotkania
    • Struktura spotkania
  • Programowanie uczestników na pracę i orientację na cel
  • Zasady moderowania zebrań
    • ustalić jasne cele grupy podczas zebrania
    • Prowokować wysokie zaangażowanie u wszystkich uczestników zebrania
    • Przydzielać role i odpowiedzialności
    • Zachęcać do wyrażania opinii mniej popularnych
    • Odnotowywać każdy głos
    • Stawiać na komunikację dwustronną

9. Stosowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • Efekt pierwszego wrażenia
    • Scenariusz pozytywny – efekt anielski
    • Scenariusz negatywny – efekt diabelski
    • Mechanizm atrybucji w efekcie I wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie/audytorium/trener
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Głos (tempo, tembr, siła)
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
  • Budowanie wizerunku os. kompetentnej podczas dużych wystąpień z pracownikami
    • Deklaracja kompetencji
    • Inscenizacja kompetencji
    • Rekwizyty kompetencji
  • Zarządzanie emocjami podczas wystąpień, prezentacji
    • Radzenie sobie z emocjami przed ważnym wydarzeniem (techniki relaksacyjne)
    • Wykorzystywanie emocji w sytuacji mobilizacji
    • Wyciszenie emocji po pracy –  life – work balanced

10. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • szkolenia dla szefów
  • budowanie autorytetu szefa
  • autorytet szefa
  • efektywny lider

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • łatwiejsze utrzymywanie wysokiego poziomu standardów pracy obowiązujących w firmie
  • oszczędności wynikające z wysokiej efektywności pracowników na danych stanowiskach
  • wykształcenie liderów, którzy są w stanie uzyskiwać ponadprzeciętne wyniki
  • poprawa komunikacji na lini menedżer – pracownik
  • zwiększenie efektywności realizowania wyzwań organizacyjnych
  • zmniejszenie rotacji w firmie
  • zwiększenie proaktywności pracowników
  • uzyskanie długofalowych rezultatów biznesowych
  • skuteczniejsze przeprowadzanie pracowników przez zmiany
  • zwiększenie zaufania do menedżerów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników
  • zapewnienie lepszego rozwoju talentów w firmie

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  • budowanie autorytetu przełożonego
  • korzystanie z exposéprzełożonego w budowaniu autorytetu
  • wzrost umiejętności prowadzenia efektywnego:
    • komunikowania zmiany
    • wprowadzania zasad (exposé)
    • zebrań organizacyjnych,
    • wygłaszania mów motywacyjnych
    • innych
  • stosowanie spójnej i efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • wzrost umiejętności budowania i długofalowego utrzymywania własnego autorytetu jako menedżera

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • umiejętność komunikowania trudnych decyzji – szczególnie w zarządzaniu zmianą
  • zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • umiejętność egzekwowania standardów firmowych
Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager tel. kom.: 505 273 550  biuro@projektgamma.pl Patrycja Michałowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2022-08-29
29 sierpnia 2022 - 30 sierpnia 2022
2022-08-30
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).  Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

2022-09-05
05 września 2022 - 06 września 2021
2021-09-06
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

2022-09-15
15 września 2022 - 16 września 2022
2022-09-16
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.