Jakie są zadania HR Business Partnera w firmie?

W międzynarodowych organizacjach koncepcja HR Business Partnera jest już zna od dawna. Obecnie trend ten przybiera na sile i coraz więcej przedsiębiorstw na polskim rynku interesuje się wdrożeniem tego modelu.

28 maja 2019
zdjęcie - Jakie są zadania HR Business Partnera w firmie?

 Jakie są zadania HR Business Partnera w firmie?

W międzynarodowych organizacjach koncepcja HR Business Partnera jest już zna od dawna. Obecnie trend ten przybiera na sile i coraz więcej przedsiębiorstw na polskim rynku interesuje się wdrożeniem tego modelu.

A zatem na co zwrócić uwagę, aby zatrudniony HR Business Partner sprawdzał się w swojej roli?
Po pierwsze na wstępie należy odpowiedzieć na pytanie kto jest HR Business Partner i jakie ma HR Business Partner zadania. Otóż HR Business Partner to menedżer, który jest kontaktem dla funkcji biznesowych, zajmujący się zarówno procesami rozwojowymi, operacyjnymi w połączeniu z zagadnieniami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Powinien on posiadać znakomitą wiedzę na temat funkcjonowania organizacji, w której wykonuje pracę, a także szczegółowo znać prowadzony biznes oraz realizowaną strategię.

Co robi hr business partner?

Rola HR Business Partnera polega na wspieraniu realizowanych przez firmę zadań i celów. Ponadto pełni on rolę animatora zmian, orędownika pracowników oraz eksperta z zakresu prawa pracy. Jego zadaniem jest przede wszystkim wspieranie działu operacyjnego, z którym współpracuje w porozumieniu z dyrektorem personalnym i operacyjnym. HR Business Partner bierze również udział w ocenie pracowników, wskazuje pracowników z wysokim potencjałem rozwoju a także planuje ścieżki kariery oraz odpowiada za rekrutację i zarządzanie talentami. HR Business Partner wspiera także realizację procesów restrukturyzacyjnych. Ponadto jego umiejętności dają mu możliwość przedstawienia efektów pracy za pomocą danych liczbowych oraz wskaźników. Dzięki temu wypracowuje bardziej efektywne procesy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.

HR Business Partner zadania ma bardzo różnorodne, dlatego też nie każdy może zostać dobrym HR Business Partnerem. Przede wszystkim osoba zatrudniona na takim stanowisku powinna znać zasady biznesu i umieć działać zgodnie z nimi. HR Business Partner to pracownik, który ciągle znajduje się w centrum wydarzeń, dlatego też powinien posiadać dynamiczną i otwartą osobowość. Na stanowisku tym wskazana jest również doskonała znajomość specyfiki branży w której pracuje oraz umiejętność wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w zakresie HR. Dodatkowo powinien posiadać wiedzę w zakresie zasobów ludzkich, w tym także wynagradzania, stosunków pracowniczych i związków zawodowych, oraz przepisów dotyczących zatrudnienia. Zdecydowanie pomocne na tym stanowisku jest wykształcenie z dziedziny psychologii i doradztwa oraz wiedza z rachunkowości w tym budżetowania. Wymaga to ciągłego dokształcania się w zakresie najnowszych praktyk i trendów w dziedzinie HR. Dlatego też HR Business Partner szkolenie jest wskazane dla osób wykonujących tę pracę.

Dzięki szkoleniom w tym zakresie Business Partner rozwija w szczególności umiejętność wyrażania swoich myśli w sposób prosty i precyzyjny oraz umiejętność aktywnego słuchania, przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej. Komunikacja w tej pracy odgrywa znaczącą rolę, ułatwiania przepływ informacji między organizacją a jej pracownikami. Pracownicy w firmie powinni być odpowiednio motywowani do pracy, dlatego dobry kontakt z HR Business Partnerem to kluczowa sprawa. Poza tym, iż powinien on znać możliwości pracowników oraz umieć ich wysłuchać. Często zdarza się samo wysłuchanie kogoś jest bardziej produktywne niż aktywna próba rozwiązania problemu. Dlatego też warto czasami wsłuchać się w problemy pracowników i pozwolić im rozwiązać je samodzielnie.

W związku z tym, iż HR Business Partner obsługuje zarówno kierownictwo, jak i pracowników, musi być godny zaufania. Zaufanie jest tutaj kwestią najwyższej wagi, bowiem pracownicy często otwierają się przed nami i szukają porady na przykład w takich sprawach, jak konflikt z kimś innym w firmie, płace i świadczenia, a niekiedy nawet kwestie dotyczące ich życia osobistego, mające wpływ na pracę. Aby odnieść sukces w pracy jako HR Business Partner poza tym, że musi wiedzieć, jak efektywnie zarządzać czasem i zadaniami, musi rozumieć jak ważne jest wyznaczanie priorytetów i wielozadaniowość.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.