Jakie techniki negocjacji w sprzedaży warto znać?
Odpowiednie prowadzenie negocjacji daje gwarancję powodzenia. Jednakże sztuka ta wymaga odpowiedniej wiedzy, którą należy jeszcze dodatkowo umieć właściwie wykorzystać.

Jakie techniki negocjacji w sprzedaży warto znać?
Odpowiednie prowadzenie negocjacji daje gwarancję powodzenia. Jednakże sztuka ta wymaga odpowiedniej wiedzy, którą należy jeszcze dodatkowo umieć właściwie wykorzystać.
Aby negocjować skutecznie, warto poznać przede wszystkim kilka technik, które pozwalają na odpowiednie prowadzenie negocjacji oraz na uzyskanie przewagi już na samym początku.
Wiele technik negocjacji ma na celu przede wszystkim poznanie w dość krótkim czasie możliwości oraz nastawienia drugiej strony. Taką technika jest między innymi tak zwany balon próbny. Polega na tym, iż na samym początku pada propozycja niezwykle zawyżona lub zaniżona.
Reakcja drugiej strony pozwala wprawnemu negocjatorowi określić, do jakich ustępstw jest ona zdolna. Podobna techniką jest proponowanie wręcz niedorzecznych zapisów czy warunków, na które druga strona zazwyczaj reaguje żywym sprzeciwem. Nazywana jest potocznie technika zdechłej ryby, ponieważ najczęściej te zapisy i propozycje nie maja dla całości kontraktu zbyt wielkiego znaczenia.
Tak samo w czasie trwania negocjacji zdarza się, iż któraś ze strony powołuje się na konieczność uzyskania zgody lub opinii zwierzchnika na temat przedstawionej propozycji. Często w rzeczywistości nie ma to miejsca, a technika nazywana jest metodą fałszywego zwierzchnika.
Podstawą jednak prowadzenia negocjacji jest to, aby nie spieszyć się zbytnio i wyczuć odpowiedni moment do przedstawienia końcowej oferty. Wprawdzie odpowiednie prowadzenie negocjacji nie jest łatwe, jednakże obecnie bez problemu można się tego nauczyć.
Organizowane są na ten temat odpowiednie szkolenia negocjacje bowiem są coraz częściej prowadzoną formą dopinania umów handlowych. Każde szkolenie dla handlowców, które jest obecnie prowadzone przekazuje uczestnikom bardzo wiele informacji dotyczących odpowiedniego prowadzenia negocjacji.
Nabyte wiadomości przydają się w każdej branży i w każdej sytuacji, również podczas mniej zobowiązującej rozmowy z potencjalnym klientem. Z każdym rokiem rośnie także ilość firm, które decydują się na organizowanie takich szkoleń dla swojej załogi na indywidualne zamówienie.
Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
Syndromem ospałego zespołu sprzedaży nazywamy sytuację, w której większość handlowców zajmuje się farmingiem czyli budowaniem relacji z obecnymi klientami oraz pracuje na lead’ach pozyskanych z…Modern sales techniques
Nowe czasy potrzebują nowych technik. Uczymy jak właśnie teraz zwiększać konwersję ze spotkań handlowych. Trening adresowany, dla tych którzy mają za sobą tradycyjne szkolenia sprzedażowe,…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej