Kluczowe kompetencje menedżera

Sukces firmy zależy od wielu rozmaitych czynników. Nie da się ukryć, że za sukces firmy w znacznej mierze odpowiedzialni są pracownicy. Tylko doświadczona i wykwalifikowana kadra pracownicza będzie w stanie podołać swoim obowiązkom w należyty sposób. Z tego też powodu proces rekrutacji jest bardzo ważny. Przy doborze kadry pracowniczej, pracodawcy powinni brać pod uwagę szereg rozmaitych czynników.

18 marca 2019
zdjęcie - Kluczowe kompetencje menedżera

 Kluczowe kompetencje menedżera

Sukces firmy zależy od wielu rozmaitych czynników. Nie da się ukryć, że za sukces firmy w znacznej mierze odpowiedzialni są pracownicy. Tylko doświadczona i wykwalifikowana kadra pracownicza będzie w stanie podołać swoim obowiązkom w należyty sposób. Z tego też powodu proces rekrutacji jest bardzo ważny. Przy doborze kadry pracowniczej, pracodawcy powinni brać pod uwagę szereg rozmaitych czynników. Oczywiście bardzo ważne jest wyżej już wspomniane doświadczenie oraz wiedza. Nie bez znaczenia są jednak również tak zwane kompetencje miękkie i cechy charakteru.

Cechy charakteru mają szczególne znaczenie zwłaszcza wtedy, jeśli poszukujemy kandydata na stanowisko kierownicze. Osoba zatrudniona na stanowisku kierowniczym bezwzględnie powinna posiadać doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku. Cechy dobrego kierownika obejmują również takie cechy jak: prawdomówność, pewność siebie oraz łatwość w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi. Kierownicy zarządzają bowiem pewnym zespołem ludzi. Z tego też powodu, powinni bez większych trudności radzić sobie z wydawaniem poleceń w sposób zrozumiały i stanowczy.

Większość osób na pytanie jaki powinien być szef, odpowiedziałaby że wyrozumiały i empatyczny. W pracy nie da się bowiem ustrzec pewnych pomyłek. Kierownik, który jest bardzo surowy i skupia się na krytykowaniu bez udzielania porad, może wzbudzać lęk pracowników. A jak wiadomo, lęk nie jest czymś co pozytywnie wpływa na jakość świadczonej przez pracownika pracy. Pożądane cechy lidera grupy to również: stanowczość oraz kreatywność. Empatyczny, ale stanowczy kierownik wzbudza bowiem nie tylko sympatię, ale również szacunek wśród podwładnych. Nie da się ukryć, że stanowczość pomaga również w kontrolowaniu pracowników. Do zadań kierownika należy bowiem kontrolowanie tego w jaki sposób jego podwładni realizują zlecone im zadania. Za wyniki podwładnych w znaczącym stopniu odpowiada bowiem kierownik. Menedżerowie powinni być również odporni na stres. Duża odpowiedzialność sprawia bowiem, że stres jest nieunikniony. Dlatego też, osoba która źle radzi sobie z negatywnymi emocjami, nie powinna pracować na stanowisku kierowniczym.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Mamy w Gammie doświadczenie we wprowadzaniu trybu pracy zdalnej w organizacjach. Powołaliśmy zespół ekspertów rozwijających i doskonalących zdalne rozwiązania.

Sprawdź nasze kursy i szkolenia online:

Dla kadr kierowniczych dobrze by było organizować szkolenia o tematyce: umiejętności menedżerskie. Tego rodzaju szkolenia, prowadzone przez wyspecjalizowaną i doświadczoną firmę sprawią, że menedżerowie będą bardziej świadomi cech, które są nieodzowne w ich pracy. Pewne cechy charakteru można bowiem wypracować. Urodzeni przywódcy to bowiem rzadkość. Decydując się na organizację szkolenia, należy pamiętać o właściwym wyborze firmy szkoleniowej. Najbezpieczniej będzie wybrać firmę, która cieszy się pozytywnymi opiniami wśród swoich klientów. Zatrudniając taką firmę, mamy duże szanse na to, że szkolenia odniosą pozytywny skutek.

Dobrze by było zaprosić również pracowników do anonimowej ankiety. Na kartkach, które pracownicy będą wrzucać do pudełka można napisać chociażby: idealny szef cechy charakteru. Dzięki temu dowiemy się jakie cechy powinien mieć kierownik zdaniem jego podwładnych. Reasumując powyżej zebrane rozważania, należy wskazać, że kierownik oprócz odpowiedniego wykształcenia powinien posiadać również doświadczenie. Nie bez znaczenia jest również posiadanie pewnych cech charakteru.

Poszukując osoby na stanowisko kierownicze, należy zwrócić uwagę na to, by taka osoba była pewna siebie. Kolejnymi cechami charakteru pożądanymi w pracy kierownika są: empatia, prawdomówność, uczciwość czy stanowczość. Dla kadr menedżerskich koniecznie należy organizować szkolenia. Najlepiej jeżeli szkolenia menedżerskie będą organizowane cyklicznie.

Regularna i systematyczna organizacja szkoleń pomoże kierownikom wypracować pewne pożądane na ich stanowisku cechy charakteru. Najlepiej do przeprowadzenia szkolenia zatrudnić fachową i doświadczoną firmę. Właściwa firma to taka, która cieszy się pozytywnymi opiniami klientów. Jeżeli będziemy zadowoleni z efektów przeprowadzonego przez wybraną przez nas firmę szkolenia, warto zaufać takiej firmie ponownie i zaprosić ją do przeprowadzenia kolejnych szkoleń managerskich w przyszłości.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.