Zarządzanie to kluczowy element poprawnego prowadzenia przedsiębiorstwa. Składa się na nie kilka aspektów, stanowiących filary poprawnego zarządzania. Mowa tutaj o
planowaniu, organizowaniu, motywowaniu oraz kontrolowaniu. Owe filary określane są bardzo często w wielu książkach, czy też publikacjach mianem klasycznych funkcji zarządzania.
Samo zarządzani można więc określić jako proces lub też czynność zmierzająca do odpowiedniego wykorzystania zasobów danej organizacji (ludzkich i materialny, a także kapitałowych), w celu zrealizowania wcześniej założonych celów. Oczywiście każdy naukowiec zajmujący się tym zagadnieniem daje swoją własną definicję tego zagadnienia, która także będzie poprawna.
W procesie zarządzanie bardzo ważne jest określenie przedmiotu zarządzania. W zależności więc to na czym się skupiamy w naszej organizacji będzie musiało mieć swoje własne elementy zarządzania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zapraszamy.Dlatego też powstają różnego rodzaju aspekty zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do kierowania praca ludzi w danej organizacji, czy też zarządzanie finansami, zmierzające do odpowiedniego prowadzone ksiąg rachunkowych i skupianiu się na wyniku finansowym, czy też zarządzanie ryzykiem, które to dąży do ochrony naszego przedsiębiorstwa przed potencjonalnymi sytuacjami niebezpiecznymi zarówno tymi, które pochodzą ze środowiska zewnętrznego, jak i ze środowiska wewnętrznego.
Mówiąc o zarządzaniu danym przedsiębiorstwem, w pierwszej chwili nie myślimy o samej czynności, tylko o pewnej koncepcji jak miało by to wyglądać.
Pojęcie koncepcji zarządzania znajduje się w oficjalnym słowniku encyklopedii zarządzania i określane jest jako idea na prowadzanie danej organizacji.Istnieje wiele różnego rodzaju koncepcji wśród których możemy wyróżnić: Reengineering skupiający się na diametralnych zmianach w przedsiębiorstwie dotyczących praktycznie każdego aspektu, Benchmarking – czyli porównywanie się do najlepszych, Outsourcing – korzystanie z dóbr od zewnętrznych usługodawców, Lean management – tzw. odchudzone zarządzanie.