Modele negocjacji

Każda sprzedaż związana jest z koniecznością przeprowadzenia mniej lub bardziej czasochłonnych negocjacji. Celem tego procesu jest osiągnięcia obustronnie korzystnego stanowiska względem parametrów oferty, czego efektem finalnym będzie zawarcie transakcji kupna – sprzedaży.

zdjęcie - (the_title())

Bez względu na to, czy sprzedaż dotyczy towarów czy usług, kupujący stara się uzyskać jak najwięcej po możliwie najniższej cenie, natomiast sprzedający, stara się dostarczyć jak najmniej po jak najwyższej cenie.

Standardowo istnieje kilka modeli negocjacji sprzedażowych, które omawiane są na szkoleniach, obejmujących techniki sprzedaży:

  • negocjacje oparte o partnerstwo, podczas których nie dochodzi do konfrontacji, a celem jest jedynie przedstawienie oferty, co ma w dalszej perspektywie zaowocować współpracą;

  • negocjacje nastawione na zawarcie transakcji, które mają na celu finalizację sprzedaży i zwykle są etapem końcowym wcześniej zawartych umów lub porozumień;

  • negocjacje oparte o dyplomację, których celem jest budowanie pozytywnych relacji z ważnymi partnerami biznesowymi, co w dalekosiężnej perspektywie ma zaowocować bardzo korzystnymi finansowo i wizerunkowo transakcjami;

  • negocjacje towarzyskie, które skupiają się na budowaniu zaufania klienta i przywiązaniu go do danej marki;

  • negocjacje emocjonalne, skupiające się na newralgicznych dla obu stron kwestiach i z tego względu niejednokrotnie doprowadzające mniej doświadczonych sprzedawców do wdania się w nerwowe dyskusje;

  • negocjacje nieemocjonalne, które polegają na omawianiu kwestii mniej istotnych i z tego względu niejednokrotnie omawiane dość pobieżnie.

Prowadzenie negocjacji wymaga skrupulatnego poznania klienta i jego sytuacji. Dobrze przeprowadzone negocjacje, czyli takie, które zakończą się kupnem towaru lub usługi, muszą być przeprowadzone podczas spotkania face – to – face.

Tylko bowiem podczas bezpośredniej interakcji możliwe jest poznanie motywacji drugiej strony i dopasowanie do niej możliwych rozwiązań.

Odpowiednio zaplanowana strategia i ustalenie priorytetów sprzedażowych, takich, jak cena, jakość, ilość, pozwalają na wytyczenie obszaru możliwych ustępstw i tym samym finalizację sprzedaży.

Doświadczeni sprzedawcy zwykle posiłkują się intuicją podczas negocjacji, czego nie może zrobić niestety początkujący akwizytor. Zabieg ten jest zwykle dość ryzykowny, ponieważ każdy klient jest inny i z tego względu wiedza na temat modeli negocjacyjnych, pozwala dobrać odpowiedni styl rozmowy do etapu sprzedaży i typu klienta.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.