Na czym polega kultura organizacyjna?

Kultura organizacyjna jest jednym z kluczowych czynników w biznesie, który w znacznym stopniu decyduje o tożsamości danej firmy. Większość menedżerów uważa, że kultura organizacyjna w biznesie jest równie ważna jak strategia. W związku z tym niezwykle istotne są kultura organizacyjna szkolenia.

16 maja 2019
zdjęcie - Na czym polega kultura organizacyjna?

 Na czym polega kultura organizacyjna?

Kultura organizacyjna jest jednym z kluczowych czynników w biznesie, który w znacznym stopniu decyduje o tożsamości danej firmy. Większość menedżerów uważa, że kultura organizacyjna w biznesie jest równie ważna jak strategia. W związku z tym niezwykle istotne są kultura organizacyjna szkolenia.

Kultura organizacyjna definicja

Termin kultura organizacyjna definicja w środowisku biznesu był używany od bardzo dawna, niemniej prawdziwą furorę zrobił w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Od tamtego czasu kultura organizacyjna stała się obiektem szerokiego zainteresowania wśród wielu przedsiębiorców, menedżerów oraz badaczy naukowych.

Kultura organizacyjna definicja jest trudna do jednoznacznego sprecyzowania. Pierwszą osobą, która to użyła tego sformułowania w odniesieniu do organizacji, był kanadyjski psycholog Elliott Jacques. kreślił on kulturę organizacji jako zwyczajowy sposób myślenia, odczuwania oraz działania, który muszą poznać członkowie grupy. Ponadto musza oni go przynajmniej częściowo go zaakceptować, dzięki czemu zostaną zaakceptowani jako pracownicy danej
organizacji.

Na podstawie tej definicji można wyróżnić podstawowe funkcje kultury organizacyjnej takie jak:

  • ukazanie pracownikom, jak w danej firmie postrzegane są kwestie najistotniejsze z jej punktu widzenia
  • przeniesienie wartości organizacji na jej codzienne funkcjonowanie
  • integracja pracowników wokół wartości przedsiębiorstwa
  • przekazanie pracownikom firmy wzorów zachowania obowiązujących w poszczególnych sytuacjach.

Najprościej mówiąc, kultura organizacyjna definicja określa zgodne z wartościami firmy wzory, normy oraz zachowania, których powinni przestrzegać wszyscy członkowie poszczególnych organizacji.

Kultura organizacyjna firmy przykład

W świecie biznesu znany jest niejeden kultura organizacyjna firmy przykład. Jednym z nich może być korporacja McDonald’s. Otóż pierwsza tego typu restauracja powstała w 1955 roku. Dziś jest ich na całym świecie ponad dwadzieścia sześć tysięcy. Dziś wielu z nas, gdy pomyśli o hamburgerze oraz frytkach to od razu ciśnie się na usta nazwa McDonald’s.
Zazwyczaj kojarzymy z nią charakterystycznie ubranych, młodych pracowników, którzy są gotowi chętnie obsłużyć każdego klienta.

Charakterystyczny dla McDonald’s jest również wystrój tej restauracji, natomiast wysoka jakość obsługi jest wzorem dla wielu z nas. Najmłodsze dzieci zazwyczaj chcą tam pójść, aby otrzymać ulubioną zabawkę czy też pozjeżdżać ze zjeżdżalni umieszczonej tuż przed restauracją.
Ten kultura organizacyjna firmy przykład jest związany nie tylko z tym co korporacja ta prezentuje na zewnątrz, bowiem tworzą ją pracownicy, szefowie oraz właściciele tej korporacji. Wszystkie osoby związane z tą firmą tworzą wielką rodzinę, a każdy jej członek jest istotną częścią całości. Firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego że, jeśli wszyscy będą się w niej dobrze w czuli, to wówczas będą lepiej kreować jej wizerunek. Jak widać jest to jeden z wielu przykładów poprawnej organizacji kultury firmy.

Kultura organizacyjna szkolenie

Kultura organizacyjna danej instytucji jest całą paletą obowiązujących norm, wartości, nieuświadomionych schematów oraz funkcjonujących uprzedzeń i oczekiwań. Właściwie kultywowana daje zazwyczaj doskonałe rezultaty, bo pozwala kreować przestrzeń dialogu, wspiera kreatywność i sumienność oraz tworzy przyjazną atmosferę. Kultura organizacyjna szkolenia pod okiem wyspecjalizowanego trenera pozwala zdiagnozować bariery stojące na drodze do osiągnięcia lepszej płaszczyzny porozumienia oraz funkcjonowania danej firmy.

Kultura organizacyjna szkolenie jest przeznaczone dla:

  • menadżerów średniego i wyższego szczebla
  • pracowników poszczególnych działów w firmie
  • oraz pozostałych osób zainteresowanych tym zagadnieniem

Kultura organizacyjna szkolenie pozwala poznać uczestnikom poszczególne sposoby, narzędzia oraz techniki, które pozwolą na:

  • dogłębne zrozumienie swojej roli w firmie
  • zbudowanie świadomości poszczególnych członków zespołu w temacie kultury organizacyjnej
  • podniesienie identyfikacji z zespołem oraz instytucją w której pracują
  • skupienie się na wzorcach funkcjonowania danego zespołu pracowników

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.