To co kiedyś było nie do pomyślenia, teraz staje się faktem. Pokolenie naszych rodziców ani myślało podejmować próby negocjowania z przełożonym zmiany godzin pracy, czy możliwości pracy zdalnej, bez konieczności przychodzenia do biura. Najnowsze badania pokazują że osoby urodzone w latach 80 i później, takich oporów już nie mają. Osoby, które zalicza się do pokolenia Y wysoko cenią sobie możliwość elastycznych godzin pracy, tak by móc łączyć swoją karierę zawodową z życiem rodzinnym, czy żeby móc znaleźć czas na realizowanie swoich hobby, lub poszerzanie swojej wiedzy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zarządzanie pokoleniem y – czyli jak rozmawiać z dwudziestoparolatkiem aby czuł się zmotywowany do pracy? Posiadanie w jednym zespole przedstawicieli różnych pokoleń jest wyzwaniem dla współczesnych menagerów i liderów. Szkolenie z zarządzania multigeneracyjnego pozwala bliżej przyjrzeć pokoleniom aktywnym na rynku pracy oraz dobrać odpowiedni model zarządzania do każdego z nich.
Mogą Cię również zainteresować: szkolenie z zarządzania projektami, warsztaty z komunikacji.
Dodatkowo wspólnym mianownikiem tych osób jest to, że nie wyobrażają sobie życia bez technologii, są bardzo pewni siebie (przekonani o swojej wyjątkowości), ale jednocześnie źle znoszą krytykę zarówno swojej osoby jak i wykonanej pracy. Ponieważ nie mają w planach związania się dożywotnio z jednym pracodawcą i relatywnie często zmieniają miejsca pracy (w porównaniu do pokolenia swoich rodziców) przez pracodawców uważani są za nielojalnych.
Oczywiście cała ta charakterystyka opiera się na pewnych uogólnieniach, jednak poznanie cech tej grupy osób z pewnością wyjaśni ich niektóre zachowania oraz ułatwi nowoczesne zarządzanie pokoleniem Y. Chociaż same pojęcia wprowadzono w Polsce stosunkowo niedawno, jednak już od jakiegoś czasu osoby zajmujące się kadrami zauważały, że żeby uzyskać odpowiednie i oczekiwane rezultaty w kierowaniu daną grupą ludzi, w zależności między innymi od tego, kiedy się urodziły należy stosować różne motywatory i zachęty oraz podejście.
I tak osoby urodzone po 1980 roku (czyli właśnie pokolenie Y), jest w stanie odnaleźć się w wirtualnym środowisku współpracowników, nie nawiązując kontaktów face-to-face, za to ich starsi koledzy (1965-1979) najlepiej czują się pracując z drugim żywnym człowiekiem bez pośrednictwa maszyny.
To jak dokładnie dobierać metody zarządzania do poszczególnych osób i grup z pewnością wyjaśni odpowiedni kurs, w ramach którego omówione zostaną nie tylko cechy różnicujące poszczególne pokolenia, ale również to jak konkretnie zarządzać zespołem, w skład którego wchodzą dane pokolenia.