Obsługa klienta w call center

Obsługa klientów jest sztuką, której celem jest budowanie długotrwałych relacji z klientami, opartych na wzajemnym porozumieniu, szacunku i akceptacji potrzeb obu stron. Kompleksowa i profesjonalna obsługa klienta składa się z kilku elementów, które po złożeniu w całość dadzą pozytywne efekty zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony.

Gamma - Obsługa klienta w call center

    Na obsługę klienta składają się przede wszystkim takie elementy jak: rozmowa telefoniczna z klientem, kreowanie wizerunku firmy za pomocą rozmowy telefonicznej, komunikacja werbalna
    i niewerbalna oraz pozyskiwanie informacji. Celem obsługi klienta jest:

    • Zbudowanie standardów, które przyciągną tych konsumentów, na których nam zależy.
    • Dostarczenie klientom wrażeń, które skłonią ich do ponownego skorzystania z naszych usług.
    • Właściwa ocena i doskonalenie własnych usług i sposobu ich świadczenia.
    • Stosowanie odpowiednich reguł zarządzania w odniesieniu do wszystkich działów przedsiębiorstwa, które mają kontakt z klientem.


    Firma stara się przyciągnąć klientów nie tylko poprzez duży asortyment oferowanych towarów lub usług, dostępne ceny, estetyczny wygląd obiektu, ale także przez jakość obsługi personelu. N. Hill oraz J. Alexander w książce Pomiar satysfakcji i lojalności klientów udostępniają wyniki badań satysfakcji i lojalności klientów. Wynika z nich, że dla klientów coraz ważniejszy jest poziom obsługi. Niewłaściwa, w rozumieniu klientów, obsługa powoduje zniechęcenie klientów, a w niektórych sytuacjach ich utratę i zniszczenie wizerunku firmy.

    Utrata klientów jest spowodowana przede wszystkim:

    Przyczyna

    Procent

    Złą jakością obsługi klienta

    68%

    Złą jakością produktu

    14%

    Ceną

    9%

    Zmianą przyzwyczajenia

    5%

    Przeprowadzką

    3%

    Śmiercią klienta

    1%

     

    Jakość obsługi można tu ukazać w kilku aspektach: fachowości, wiedzy i wiarygodności personelu, rzetelności, niezawodności i dokładności obsługi; szybkiej reakcji, gotowości do szybkiego udzielenia wsparcia − załatwienia sprawy klienta; empatii, troski, uprzejmości i uwagi.

    Im lepiej rozumiemy swoich klientów, tym łatwiej będzie uwzględnić ten asortyment produktów lub usług, który przedstawia dla nich najwyższą wartość, ograniczając jednocześnie własne koszty. Utrzymanie stałych klientów przynosi wiele zalet. Do nich zaliczamy:

    • Dochodowość – lojalność klientów pozwala ograniczyć koszty i poprawić zyski – jeżeli utrzymamy klienta, wygenerujemy na nim lepszy zysk.
    • Wydajność – im dłużej klient jest z nami, tym wyższy obrót, na który można rozłożyć koszty pozyskania klienta, natomiast zwrot z inwestycji adresowany do istniejących klientów może być siedem razy wyższy niż marketing kierowany do potencjalnych klientów.
    • Obroty – aby utrzymać obroty na niezmienionym poziomie, baza klientów wymaga odnowienia raz na pięć lat, w niektórych sytuacjach, gdy wskaźnik utrzymania klientów oscyluje w granicach 90% baza klientów wymaga odnowienia tylko co 10 lat.
    • Możliwości doskonalenia – zdolność utrzymywania klientów stanowi jeden z elementów, które można mierzyć, weryfikować oraz poprawiać, dzięki realizowanym programom rozwojowym.

    W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” Gamma zajęła pierwsze miejsce. Istniejemy 10 lat na rynku. W ciągu jednego roku przeszkoliliśmy ponad 6 tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Sprawdź nasze szkolenia otwarte i zamknięte, szkolenia HR i szkolenia dla administracji publicznej. Warto nam zaufać.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza