Ocena i samoocena pracownicza

Ocena wyników pracownika jest niezbędnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. To zarówno cenna informacja dla właścicieli firmy, menedżerów i lidera zespołu, jak również dla samego pracownika. Oceny pracownika możemy dokonywać na kilka sposób - jak wybrać najlepszy?

Efektywnie przez wyzwania w zespole.  Action learning w codziennej pracy menedżera.
2019-10-16
16 października 2019 -
2019-10-17
17 października 2019
Warszawa
Warszawa
Efektywnie przez wyzwania w zespole.  Action learning w codziennej pracy menedżera.
Nieważne z jakim problemem mierzysz się w zespole. Ważne na jaki sukces możesz go przekuć.
Charyzmatyczny lider - trening zarządzania i kreowania własnego autorytetu
2019-10-21
21 października 2019 -
2019-10-22
22 października 2019
Warszawa
Warszawa
Charyzmatyczny lider - trening zarządzania i kreowania własnego autorytetu
Lider to nie jest osoba , która ma władzę nad innymi. Lider to osoba, która sprawia że inni odzyskują władzę nad sobą
 
Ocena wyników pracownika jest niezbędnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. To zarówno cenna informacja dla właścicieli firmy, menedżerów i lidera zespołu, jak również dla samego pracownika. Oceny pracownika możemy dokonywać na kilka sposób - jak wybrać najlepszy?

Samoocena pracownicza jako element ewaluacji

Każdy pracownik powinien móc ocenić się samodzielnie. Nie ma to co prawda na celu sprawdzenia jego poczucia wartości, lecz może znacząco ułatwić wdrażanie szkoleń i wybranie rodzaju ścieżki zawodowej dla pracowników.

Samoocena pracownika powinna polegać na opisie potrzebnych kompetencji, które chciałby zdobyć w przyszłości i odpowiedzi na takie pytania jak to, co mogłoby podnieść jego efektywność i mobilizację do pracy. Jest to pewnego rodzaju feedback, który dla pracodawcy może stanowić cenne źródło wiedzy o każdym pracowniku.

Jak rozpoznawać potrzeby pracowników i skutecznie ich motywować? Zapraszamy managerów i liderów na szkolenie recognition. Zobacz też: szkolenie zarządzanie ludźmi, szkolenia managerskie.
Ocena okresowa

Ocena okresowa polega na cyklicznym powtarzaniu danych statystyk wyników, testów czy rankingów. Sposobów na ocenę okresową jest bardzo wiele. W wielkich korporacjach o ściśle męskiej kulturze organizacyjnej często stosuje się rankingi wyników lub porównania zespołowe, które wzmagają rywalizację między pracownikami.

W bardziej liberalnych, nastawionych na pracę zespołową i dobrą atmosferę firmach stosuje się przede wszystkich ocenę opisową pracownika, która pozwala na wyróżnienie mocnych i słabych stron. Jest to sposób, dzięki któremu unikniemy wzmożenia rywalizacji oraz wykluczymy możliwość upadku mobilizacji pracownika, zyskujemy za to doskonałą atmosferę i większe zaangażowanie.

W zależności od branży, charakteru przedsiębiorstwa oraz kultury organizacyjnej, możemy wybrać różne rodzaje ocen. Warto jednak wdrożyć zarówno ocenę okresową (która jest informacją przede wszystkim dla pracownika), jak i samoocenę (która jest informacją dla kierowników). Pozwala to na poznanie się obu stron, możliwość uzyskania feedbacku oraz dopasowanie swoich działań do potrzeb i oczekiwań drugiej strony, co zawsze skutkuje lepszą i efektywniejszą współpracą.

Wczoraj kolega, dziś przełożony - budowanie autorytetu nowego menadżera
2019-11- 4
4 listopada 2019 -
2019-11- 5
5 listopada 2019
Warszawa
Warszawa
Wczoraj kolega, dziś przełożony - budowanie autorytetu nowego menadżera
Awans wewnętrzny to wyzwanie zarówno dla menedżera jak i jego zespołu
Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Zamiast popychać ludzi, lepiej ich pociągać

Wierzymy, że jest wiele dróg prowadzących do podniesienia efektywności menedżerów, a więc i organizacji. Metodyki, narzędzia, formaty szkoleniowe, proces rozwojowy  dobieramy kultury organizacyjnej. Zapraszamy na szkolenia menedżerskie (szkolenia dla kierowników).

Już niedługo:
Charyzmatyczny lider - trening zarządzania i kreowania własnego autorytetu
Zobacz szkolenia powiązane z tematem artykułu:
Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem
16 grudnia 2019 - 17 grudnia 2019
Warszawa
Rozmowy oceniające i podsumowujące
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje, Stanowiska pracy
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Konflikt wydaje nam się bardzo negatywnym zjawiskiem, który w dodatku pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie, niszczy zespół i skutkuje pogorszeniem atmosfery w pracy. W rzeczywistości to, w jaki sposób oddziałuje konflikt, zależy przede wszystkim od sposobu jego rozwiązania oraz tego, czy lider zaangażował się w próby załagodzenia sytuacji.
Każdy z nas doświadczył wielu sytuacji stresowych w miejscu pracy. Większość osób spotkała się z wyjątkowo trudnym klientem lub zdarzeniem, które wyprowadziło nas z równowagi. Ludzie radzą sobie z emocjami w różny sposób - niestety, część nie potrafi zapanować nad agresją. W przypadku sytuacji biznesowych nie dochodzi zwykle do bójek lub rękoczynów, jednak agresja słowna może prowadzić do równie poważnych konfliktów, a nawet zwolnień.
Bycie dobrym słuchaczem jest zawsze w cenie - nie tylko w sytuacjach prywatnych, kiedy chcemy być dobrym małżonkiem, rodzicem i przyjacielem, ale również w trakcie wypełniania obowiązków służbowych. Od naszego zaangażowania w rozmowę zależeć może pomyślny przebieg transakcji, skutek negocjacji i nawiązywanie relacji ze współpracownikami. Słuchanie empatyczne jest rodzajem komunikacji, w którą się angażujemy całym sobą i staramy dojść do porozumienia z drugą stroną dialogu. Brzmi banalnie, prawda?
Autorytet musi posiadać wiele cech osobowości, ogromną wiedzę tematyczną oraz szereg kompetencji. Autorytet to lider i przywódca, osoba godna zaufana, z ogromnym doświadczeniem, które stawia go na miejscu specjalisty. Rolą autorytetu jest łączenie ludzi, przekazywanie im wiedzy i doświadczenia, bycie na szczycie pewnego zgrupowania, dla którego świeci przykładem. Z pewnością każdy szef chciałby być również autorytetem dla swoich pracowników - wielu jednak nie wie, jak się nim stać.
Poczucie wyższości posiada liczne synonimy, do których można zaliczyć m. in. ułomność, czy też przypadłość, słabość lub, niedoskonałość. Jest to swego rodzaju cecha psychiczna, która bardzo powiązana jest z dumą. W aspekcie życie codziennego jest ona często spotykana, niemniej jednak nie unikają jej także przedsiębiorstwa, a w szczególności osoby na wysokich stanowiskach, piastujących, jak i posiadających władzę.
Obecny artykuł
Ocena i samoocena pracownicza

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl

Najbliższe terminy szkoleń związane z tym artykułem

Efektywnie przez wyzwania w zespole.  Action learning w codziennej pracy menedżera.
16 października 2019 -17 października 2019 Warszawa
Według badań przeprowadzonych przez MIT i Carnegie Mellon zespoły, w których ludzie wypowiadają się w mniej więcej takim samym stopniu, mogą...
Charyzmatyczny lider - trening zarządzania i kreowania własnego autorytetu
21 października 2019 -22 października 2019 Warszawa
Autorskie warsztaty Tomasza Piotra Sidewicza podnoszące skuteczność w osiąganiu celów biznesowych. Uczestnicy szkolenia dla liderów poznają metody...

Najpopularniejsze artykuły w tym dziale

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.