Ocena szkolenia przez pracownika

Każde przedsiębiorstwo chce posiadać jak najlepiej wyszkolonych i jak najbardziej doświadczonych pracowników. W efekcie podejmuje się kroki dążące do pozyskania albo tak dobrych pracowników bezpośrednio z rynku, bądź też stara si e ich wyszkolić, wysyłając w ramach wykonywanych czynności na kursy lub szkolenia doszkalające. Niemniej jednak mało który pracownik zdaje sobie sprawę z faktu, jak ważne dla pracodawcy jest określenie, czy dane szkolenie miała jakiś korzystny wpływ na pracownika. 

 
Każde przedsiębiorstwo chce posiadać jak najlepiej wyszkolonych i jak najbardziej doświadczonych pracowników. W efekcie podejmuje się kroki dążące do pozyskania albo tak dobrych pracowników bezpośrednio z rynku, bądź też stara si e ich wyszkolić, wysyłając w ramach wykonywanych czynności na kursy lub szkolenia doszkalające.

Niemniej jednak mało który pracownik zdaje sobie sprawę z faktu, jak ważne dla pracodawcy jest określenie, czy dane szkolenie miała jakiś korzystny wpływ na pracownika.
 
Aby więc to rozwiązać pracodawcy po przebyciu przez pracowników szkolenia, starają się ocenić stopień z jakim przyswoili oni dana wiedzę lub dane umiejętności. Wpierw jednak wszystko należy dobrze przemyśleć i tym sposobem, w momencie gdy postanawiamy (jako pracodawcy) wysłać pracowników na szkolenie, musimy zbadać potrzeby szkoleniowe jakie im towarzyszą.
 
Co ciekawe, jeśli sami nie jesteśmy pewni jak to przeprowadzić, bez problemów można zlecić to zewnętrznej firmie szkoleniowej, zaś oni pod kątem odpowiednich pytań jakie zadają uczestnikom, dowiadują się czego tak naprawdę oni potrzebują. Ponadto jeśli już mowa o szkoleniach, to powinniśmy zawczasu zadbać o jej skuteczność.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta, rozwój menadżerów i działu handlowego.  Zapraszamy na szkolenie - rozwój kompetencji osobistych. Zobacz też szkolenia z zarządzania, szkolenia z komunikacji Warszawa.

Można tego dokonać na kilku poziomach. Pierwszym z nich jest reakcja uczestników. W większości przypadków, jest ona zazwyczaj pozytywna, gdyż w obecnych czasach każdy chce się doszkalać.
 
Kolejnym etapem jest analiza poziomu wiedzy. W tym przypadku przeprowadza się różnego rodzaju testy, które to mają służyć to oceny poziomu edukacyjnego pracownika. Ostatni etap należy do najważniejszych ze wszystkich i to on stanowi meritum wypowiedzi. Można analizować rezultaty na poziomie całej organizacji. Czyli sprawdzamy jakie wymierne korzyści przyniosło nam to szkolenie.

Możemy to badać na zasadzie analizy ROI, arkusza korzyści i inwestycji, analizy kosztów. Jednakże jak można zauważyć w większości przypadków są to kalkulacje finansowe, bo w ostatecznym rozrachunku zależy nam aby szkolenie przyniosło efekty w postaci zwiększonej pracy, a przez to większych zysków.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.