Personalizacja w obsłudze klienta

Każdy klient chce poczuć, że jest wyjątkowy i ma znaczenie dla firmy, z którą się kontaktuje. W czasie pierwszego, a także kolejnych kontaktów będzie podawał szereg informacji i w związku z tym będzie również oczekiwać, że te informacje zostaną wykorzystane w dalszej komunikacji.

zdjęcie - (the_title())

    Konieczność ciągłego powtarzania się jest bardzo frustrująca i wielu klientów wymienia ją jako jedną z przyczyn braku zadowolenia z poziomu obsługi.

    Szkolenia z obsługi klienta słusznie podkreślają znaczenie, jakie ma personalizacja. Firma uzyskuje szereg informacji na temat danego klienta, np. co kupił, kiedy to zrobił, ile zapłacił, a także jego dane kontaktowe. W czasie komunikacji można także zgromadzić informacje na temat konkretnych potrzeb oraz oczekiwań danej osoby. Klient, który udostępnia tego typu dane oczekuje czegoś w zamian - chce aby pracownicy byli zorientowani w sytuacji i potrafili go lepiej obsłużyć. Brak indywidualnego traktowania jest wymieniany przez klientów jako jeden z najbardziej irytujących aspektów obsługi.

    Jak sprawić, żeby kontakty z klientami stały się bardziej spersonalizowane? Można w tym celu stosować różne systemy, jednocześnie jednak pracownicy muszą zdawać sobie sprawę, ze znaczenie jakie ma indywidualne podejście, na przykład jak istotne są notatki z rozmowy z klientem.

     

    Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak finalizować sprzedaż? Jak zbudować skuteczny zespół sprzedażowy? Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia z obsługi klienta. Firma szkoleniowa Gamma.

     

    Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dedykowany konsultant. Obsługa zawsze przez tego samego konsultanta lub sprzedawcę do ważna podstawa do nawiązania więzi z klientem opartej nie tylko na kompetencjach, ale również na emocjach. Nawiązanie takiej więzi jest później dla klienta silnym argumentem za dalszym korzystaniem z usług danej firmy, trudno więc przecenić znaczenie dedykowanego konsultanta.

    Oczywiście zastosowanie odpowiednich rozwiązań technicznych, które umożliwią personalizację komunikacji z klientami, musi iść w parze z prawidłowym przygotowaniem pracowników. Szkolenia sprzedażowe oraz szkolenia dotyczące profesjonalnej obsługi klienta, powinny zwracać uwagę na te zagadnienie. Pracownik, z którym kontaktuje się klient, powinien w rozmowie wykorzystywać wszystkie posiadane już informacje na temat tej osoby. Żyjemy w czasach, w których dane personalne mają coraz większa wartość, a klienci coraz mniej chętnie podają informacje na swój temat, dlatego warto wykorzystać wszystkie dostępne dane.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.