Powody, dla których warto dbać o obsługę klienta

Właściciele firm, inwestujący w szkolenia sprzedażowe dla swoich pracowników, doskonale wiedzą, że to się opłaca. W dzisiejszych czasach profesjonalna obsługa klienta i odpowiednie podejście do klientów są zdecydowanie kluczem do sukcesu.

13 marca 2018
zdjęcie - Powody, dla których warto dbać o obsługę klienta

 

Właściciele firm, inwestujący w szkolenia sprzedażowe dla swoich pracowników, doskonale wiedzą, że to się opłaca. W dzisiejszych czasach profesjonalna obsługa klienta i odpowiednie podejście do klientów są zdecydowanie kluczem do sukcesu. Powodów, dla których warto zwracać uwagę na obsługę klienta, jest wiele. Oto niektóre z nich.

Utrzymanie i zdobywanie klientów

Warto dbać o zadowolenie klientów. Jeśli klient będzie zadowolony z tego, jak został potraktowany, bardzo prawdopodobne jest to, że skorzysta z naszych usług po raz kolejny. Jak wynika z wielu statystyk, pozyskanie nowego klienta jest znacznie bardziej kosztowne, niż nawiązanie kontaktu z tym, który już korzystał z usług danej firmy. Ponadto - zadowolony klient może polecić nasze usługi innym lub podzielić się pozytywną opinią na portalu społecznościowym. Niezadowolony klient przeciwnie - będzie odradzał innym nasze usługi. Dobra obsługa klienta pomaga więc nie tylko utrzymać klientów, ale również zyskać nowych!

Dobry wizerunek firmy

Na wizerunek firmy pracuje się latami. Nie da się go naprawić w krótkim czasie. Jeśli obsługa klienta będzie kiepska, i taka opinia przedostanie się do publicznej wiadomości, nawet naprawa błędów przez dłuższy czas w niczym nie pomoże - firma będzie postrzegana jako ta, która traktuje klientów źle. Dobra opinia marki to zaufanie klientów i przyciąganie wielu nowych klientów. Dlatego warto o nią dbać - podstawą jest dobra obsługa klientów. Większość z nich przyznaje, że zła obsługa to główny powód zniechęcający ich do korzystania z usług danej firmy.

Szybkie zauważanie problemów

Każdy dobry przedsiębiorca wie, że opinie klientów są bardzo istotne. To właśnie one pomagają najszybciej zdiagnozować problemy i zauważyć, co w naszej firmie działa nie do końca tak, jak powinno. Aby móc uzyskiwać opinie od klientów, obsługa klienta musi być na wysokim poziomie. Prowadzenie ankiet i badań wśród klientów jest praktykowane przez wszystkie firmy, które odnoszą sukcesy.

Docenianie klientów

Klienci, którzy są przekonani, że ich opinia jest dla firmy istotna i ma duże znaczenie, znacznie chętniej dzielą się swoimi odczuciami i przemyśleniami - a to może być bardzo istotne. Ponadto - tak traktowani klienci czują się docenieni i znacznie lepiej oceniają całokształt usług, które są świadczone przez określoną firmę.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.