Powody, dla których warto dbać o obsługę klienta

Właściciele firm, inwestujący w szkolenia sprzedażowe dla swoich pracowników, doskonale wiedzą, że to się opłaca. W dzisiejszych czasach profesjonalna obsługa klienta i odpowiednie podejście do klientów są zdecydowanie kluczem do sukcesu.

zdjęcie - (the_title())

     

    Właściciele firm, inwestujący w szkolenia sprzedażowe dla swoich pracowników, doskonale wiedzą, że to się opłaca. W dzisiejszych czasach profesjonalna obsługa klienta i odpowiednie podejście do klientów są zdecydowanie kluczem do sukcesu. Powodów, dla których warto zwracać uwagę na obsługę klienta, jest wiele. Oto niektóre z nich.

    Utrzymanie i zdobywanie klientów

    Warto dbać o zadowolenie klientów. Jeśli klient będzie zadowolony z tego, jak został potraktowany, bardzo prawdopodobne jest to, że skorzysta z naszych usług po raz kolejny. Jak wynika z wielu statystyk, pozyskanie nowego klienta jest znacznie bardziej kosztowne, niż nawiązanie kontaktu z tym, który już korzystał z usług danej firmy. Ponadto - zadowolony klient może polecić nasze usługi innym lub podzielić się pozytywną opinią na portalu społecznościowym. Niezadowolony klient przeciwnie - będzie odradzał innym nasze usługi. Dobra obsługa klienta pomaga więc nie tylko utrzymać klientów, ale również zyskać nowych!

    Dobry wizerunek firmy

    Na wizerunek firmy pracuje się latami. Nie da się go naprawić w krótkim czasie. Jeśli obsługa klienta będzie kiepska, i taka opinia przedostanie się do publicznej wiadomości, nawet naprawa błędów przez dłuższy czas w niczym nie pomoże - firma będzie postrzegana jako ta, która traktuje klientów źle. Dobra opinia marki to zaufanie klientów i przyciąganie wielu nowych klientów. Dlatego warto o nią dbać - podstawą jest dobra obsługa klientów. Większość z nich przyznaje, że zła obsługa to główny powód zniechęcający ich do korzystania z usług danej firmy.

    Szybkie zauważanie problemów

    Każdy dobry przedsiębiorca wie, że opinie klientów są bardzo istotne. To właśnie one pomagają najszybciej zdiagnozować problemy i zauważyć, co w naszej firmie działa nie do końca tak, jak powinno. Aby móc uzyskiwać opinie od klientów, obsługa klienta musi być na wysokim poziomie. Prowadzenie ankiet i badań wśród klientów jest praktykowane przez wszystkie firmy, które odnoszą sukcesy.

    Docenianie klientów

    Klienci, którzy są przekonani, że ich opinia jest dla firmy istotna i ma duże znaczenie, znacznie chętniej dzielą się swoimi odczuciami i przemyśleniami - a to może być bardzo istotne. Ponadto - tak traktowani klienci czują się docenieni i znacznie lepiej oceniają całokształt usług, które są świadczone przez określoną firmę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.