Profesjonalna obsługa klienta

Każdy doskonale wie, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Profesjonalna obsługa i rzeczowe podejście do sprawy przyczyni się do zadowolenia klienta i prawdopodobnie sprawi, że zdecyduje się wrócić i jeszcze raz skorzystać z naszych usług.

Gamma - Profesjonalna obsługa klienta

     

    Każdy doskonale wie, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Profesjonalna obsługa i rzeczowe podejście do sprawy przyczyni się do zadowolenia klienta i prawdopodobnie sprawi, że zdecyduje się wrócić i jeszcze raz skorzystać z naszych usług. Niekompetentna i nieprzyjemna usługa może zaś spowodować przejście klienta do konkurencji i korzystanie z jej, a nie naszych usług. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z istotności profesjonalnej obsługi klienta – to właśnie dlatego często inwestują w szkolenia z obsługi klienta dla swoich pracowników. Nie są to zmarnowane pieniądze – taka inwestycja zwraca się w przyszłości i jest uważana za jeden z lepszych sposobów wydawania pieniędzy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.

    Kontakt z klientem – podstawa profesjonalnej obsługi

    Prowadząc własną działalność, powinniśmy przede wszystkim zadbać o to, aby kontakt klienta z nami nie był utrudniony. Dobrze jest utworzyć specjalny numer telefonu i adres poczty elektronicznej, za pośrednictwem których klient będzie mógł łatwo i szybko skontaktować się w konkretnej sprawie. W większych firmach często wyznaczane są osoby odpowiedzialne tylko i wyłącznie za kontakt z klientem. Jest to rozwiązanie bardzo praktyczne i doskonale się sprawdzające – należy jednak pamiętać o wyborze odpowiedniej osoby na to stanowisko. Powinna to być osoba kontaktowa, cierpliwa i umiejąca rzeczowo i rozsądnie rozmawiać z klientami. Nie należy pozostawiać bez odpowiedzi żadnych telefonów ani e – maili! Taka postawa robi bowiem bardzo złe wrażenie.

    Opinie klientów – nie ignoruj ich!

    Ignorowanie opinii stałych lub jednorazowych klientów jest bardzo często popełnianym błędem. Przekonani o tym, że sami najlepiej wiemy o tym, jak chcemy prowadzić własny biznes, nie sugerujemy się tym, co uważają klienci. Tymczasem, jak wynika z przeprowadzanych badań i statystyk, największy sukces odnoszą właśnie ci przedsiębiorcy, dla których opinia klientów jest sprawą bardzo istotną. Warto więc zwrócić uwagę na to, co ci, którzy skorzystali z naszych usług, mają na ich temat do powiedzenia. Nawet negatywna opinia może być opinią bardzo wartościową – może sprawić, że zauważymy błędy i szybko je skorygujemy, dzięki czemu kolejni klienci nie będą już mieć żadnych obiekcji. Nieustanne poprawianie działania firmy i swoich usług jest bowiem niezbędne, jeśli chcemy utrzymać się na rynku i cieszyć dobrą opinią.

    Od tego, w jaki sposób wypadnie pierwszy kontakt z klientem zależy w dużej mierze powodzenie sprzedaży. Pierwsze wrażenie jest niezmiernie istotne – nawet najlepiej prezentujący się produkt może stracić na wartości, jeżeli sprzedawca zachowa się w sposób mało profesjonalny i nieodpowiednio potraktuje klienta. Warto poznać podstawy rządzące procesem obsługi klienta. Dla pracowników tej branży organizowane są specjalne szkolenia, podczas których mogą oni zdobyć cenną wiedzę dotyczącą relacji biznesowych z klientami. Tematyka szkolenia oscyluje wokół zagadnień związanych z komunikacją bezpośrednią, kontaktem telefonicznym, a także umiejętnościami takimi jak radzenie sobie ze stresem.

    Komunikacja werbalna – prosty przekaz dostosowany do odbiorcy

    Przed osobami, które stoją na pierwszej linii kontaktu z klientem jest nie lada wyzwanie. Ludzie ze swej natury są bowiem różni, a przez to mają odmienne oczekiwania w zakresie kontaktów biznesowych. Kluczową rolę w tym przypadku odgrywa umiejętność rozpoznawania oczekiwań drugiej strony i dostosowanie przekazu. W komunikacji werbalnej najważniejsze jest to co się mówi i w jaki sposób. Obsługa klienta powinna przebiegać w sposób jak najbardziej zrozumiały. Oznacza to, że język jakim się sprzedawca posługuje musi być dostosowany do poziomu klienta. Jeżeli stosowana terminologia będzie niezrozumiała, klient poczuje się zagubiony i zrezygnuje z zakupu. Podobnie w drugą stronę – jeżeli osobie znającej się na danym temacie będzie się prezentowało produkt w sposób nader oczywisty, to druga strona może wyjść z takiej sytuacji z poczuciem ignorancji. W takim przypadku transakcja również ma marne szanse na finalizację.

    Komunikacja niewerbalna – sposób prezentacji również ma znaczenie

    Równie ważna, co przekaz słowny jest także komunikacja niewerbalna. Ugłaskiwanie klienta komplementami czy zwykła życzliwość w głosie nie zdadzą rezultatu jeżeli wypowiadany komunikat będzie stał w sprzeczności z postawą ciała. Ciężko bowiem uwierzyć w przychylność pracowników sekretariatu obiecujących rychłe spotkanie z szefem, jeżeli podczas wypowiadania tych zapewnień pracownik ma znużoną minę czy nieustannie przewraca oczami wyrażając w ten sposób dezaprobatę dla klienta.

    Sukces w obsłudze klienta

    Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że do każdego klienta należy przede wszystkim podchodzić z należnym szacunkiem i życzliwością. Jest to połowa sukcesu. Nieustannie pamiętać należy o tym, że w kontaktach biznesowych, ważniejsze od własnego dobrego samopoczucia jest samopoczucie drugiej strony. Profesjonalna obsługa klienta
    , to absolutna podstawa. Od tego jak wypadnie pierwsze wrażenie zależeć może powodzenie całego kontraktu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025