Pozytywne emocje

Nie da się ukryć, że miła atmosfera w miejscu pracy jest niezwykle pożądana zarówno przez pracowników jak i pracodawców. Nie ma się co dziwić, ponieważ zgrany, dobrze dogadujący się zespół to gwarancja sukcesu. Bardzo ważne jest to, aby w każdej firmie, bez względu na przedmiot jej działalności panowała atmosfera wzajemnego zrozumienia i akceptacji.

4 kwietnia 2019
zdjęcie - Pozytywne emocje

 Pozytywne emocje

Nie da się ukryć, że miła atmosfera w miejscu pracy jest niezwykle pożądana zarówno przez pracowników jak i pracodawców. Nie ma się co dziwić, ponieważ zgrany, dobrze dogadujący się zespół to gwarancja sukcesu. Bardzo ważne jest to, aby w każdej firmie, bez względu na przedmiot jej działalności panowała atmosfera wzajemnego zrozumienia i akceptacji. Szczególnie ważne jest to, aby unikać konfliktów na linii podwładny - przełożony, gdyż tego rodzaju konflikty bywają szczególnie niebezpieczne dla organizacji. Nierzadko zdarza się bowiem, że w wyniku konfliktu pomiędzy podwładnym a przełożonym, opóźniona zostaje realizacja firmowych zadań.

Warto mieć na uwadze, że za pozytywne emocje w firmie odpowiadamy tak naprawdę my sami. Każdy pracownik ma bowiem wpływ na to co dzieje się w firmie. Jeżeli jesteśmy uprzejmi dla naszych współpracowników, rosną szanse na to, że i oni będą dla nas uprzejmi. Nie da się również ukryć, że dobrze by było pamiętać o szczerości w miejscu pracy. Szczerość sprawia, że potrafimy wskazać innym gdzie popełnili błąd. Należy przy tym pamiętać, aby czynić to w sposób wyrozumiały i empatyczny. Prawdomówność sprawdza się również w sytuacjach, w których sami popełniliśmy jakiś błąd. Dużo lepiej jest się do niego przyznać niż udawać, że nic się nie stało i zostać przyłapanym.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Czy optymizmu można się nauczyć? Jak diagnozować swoje emocje i uczucia? Jak zdystansować się od emocji innych ludzi? Jak nieinwazyjnie wyrażać swoje emocje? To niektóre z zagadnień omawianych na szkoleniu na temat inteligencji emocjonalnej.

Mogą Cię również zainteresować: komunikacja interpersonalna warsztaty, zarządzanie stresem w organizacji.

Należy mieć na uwadze, że skutki błędu mogą być trudniejsze do usunięcia, jeżeli upłynie sporo czasu. Nie da się jednak ukryć, że w każdej firmie pojawią się prędzej czy później emocje negatywne. Nie zawsze będziemy bowiem odczuwali radość. Czasami pewne sytuacje prywatne lub służbowe mogą nas na tyle przytłoczyć, że ciężko będzie nam - kolokwialnie mówiąc - zapanować nad emocjami. Nierzadko zdarza się, że w obliczu trudnych sytuacji stajemy się rozdrażnieni i konfliktowi. Towarzyszy nam również stres i poczucie chronicznego zmęczenia. Możemy być agresywni wobec swoich współpracowników, co z kolei sprawia, że są oni dla nas niezbyt uprzejmi.

Oczywiście najkorzystniej byłoby nauczyć się radzić sobie z negatywnymi emocjami. Dobrze by więc było brać udział w warsztatach radzenia sobie z emocjami. Podczas tego rodzaju warsztatów pracownicy mogliby nauczyć się rozpoznawać oraz nazywać trudne emocje. Przede wszystkim jednak poznaliby skuteczne narzędzia, które pozwoliłyby im skutecznie walczyć z negatywnymi emocjami. Na tego rodzaju szkoleniach poza przyciąganiem pozytywnych emocji można również nauczyć się pozytywnego myślenia. Aby szkolenie było skuteczne, powinno być przeprowadzone przez wykwalifikowaną firmę szkoleniową.

Największy wybór firm szkoleniowych będziemy mieli rzecz jasna w dużych miastach. Przy wyborze firmy szkoleniowej warto wziąć pod uwagę szereg kryteriów. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na koszta, jakie będziemy zmuszeni ponieść w związku z organizacją szkolenia. Po drugie, warto zwrócić uwagę na to jakimi opiniami może się poszczycić dana firma. Jeżeli przeważają dobre opinie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że firma prowadzi szkolenia w sposób kompetentny.

Podsumowując wyżej zebrane rozważania, bez większych trudności można dojść do wniosku, że miła atmosfera w firmie sprzyja zarówno podwładnym jak i przełożonym. W miłym i zgranym zespole łatwiej się pracuje, a gdy pojawiają się trudności, szybciej udaje się je pokonać. Warto więc starać się być pracownikiem uprzejmym, pomocnym i prawdomównym. Dzięki takim cechom przyczynimy się do tego, że w firmie będzie panowała przyjazna atmosfera.

Pozytywne emocje, takie jak radość, duma czy akceptacja sprawiają, że miejsce pracy staje się naszym drugim domem. Niestety w każdej organizacji prędzej czy później będzie sobie trzeba poradzić również z negatywnymi emocjami. Aby nauczyć się z nimi walczyć, warto wziąć udział w warsztatach i treningach radzenia sobie z trudnymi emocjami. Podczas takich szkoleń dowiemy się jak unikać pewnych zachować, które oddziałują na nas negatywnie. Ważne, aby szkolenia prowadził doświadczony i wykwalifikowany szkoleniowiec. Podpowie nam on jak sprawić, by w naszej firmie zagościła przyjazna atmosfera.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.