Pozytywne emocje
Nie da się ukryć, że miła atmosfera w miejscu pracy jest niezwykle pożądana zarówno przez pracowników jak i pracodawców. Nie ma się co dziwić, ponieważ zgrany, dobrze dogadujący się zespół to gwarancja sukcesu. Bardzo ważne jest to, aby w każdej firmie, bez względu na przedmiot jej działalności panowała atmosfera wzajemnego zrozumienia i akceptacji. Szczególnie ważne jest to, aby unikać konfliktów na linii podwładny - przełożony, gdyż tego rodzaju konflikty bywają szczególnie niebezpieczne dla organizacji. Nierzadko zdarza się bowiem, że w wyniku konfliktu pomiędzy podwładnym a przełożonym, opóźniona zostaje realizacja firmowych zadań.
Warto mieć na uwadze, że za pozytywne emocje w firmie odpowiadamy tak naprawdę my sami. Każdy pracownik ma bowiem wpływ na to co dzieje się w firmie. Jeżeli jesteśmy uprzejmi dla naszych współpracowników, rosną szanse na to, że i oni będą dla nas uprzejmi. Nie da się również ukryć, że dobrze by było pamiętać o szczerości w miejscu pracy. Szczerość sprawia, że potrafimy wskazać innym gdzie popełnili błąd. Należy przy tym pamiętać, aby czynić to w sposób wyrozumiały i empatyczny. Prawdomówność sprawdza się również w sytuacjach, w których sami popełniliśmy jakiś błąd. Dużo lepiej jest się do niego przyznać niż udawać, że nic się nie stało i zostać przyłapanym.
Należy mieć na uwadze, że skutki błędu mogą być trudniejsze do usunięcia, jeżeli upłynie sporo czasu. Nie da się jednak ukryć, że w każdej firmie pojawią się prędzej czy później emocje negatywne. Nie zawsze będziemy bowiem odczuwali radość. Czasami pewne sytuacje prywatne lub służbowe mogą nas na tyle przytłoczyć, że ciężko będzie nam - kolokwialnie mówiąc - zapanować nad emocjami. Nierzadko zdarza się, że w obliczu trudnych sytuacji stajemy się rozdrażnieni i konfliktowi. Towarzyszy nam również stres i poczucie chronicznego zmęczenia. Możemy być agresywni wobec swoich współpracowników, co z kolei sprawia, że są oni dla nas niezbyt uprzejmi.
Oczywiście najkorzystniej byłoby nauczyć się radzić sobie z negatywnymi emocjami. Dobrze by więc było brać udział w warsztatach radzenia sobie z emocjami. Podczas tego rodzaju warsztatów pracownicy mogliby nauczyć się rozpoznawać oraz nazywać trudne emocje. Przede wszystkim jednak poznaliby skuteczne narzędzia, które pozwoliłyby im skutecznie walczyć z negatywnymi emocjami. Na tego rodzaju szkoleniach poza przyciąganiem pozytywnych emocji można również nauczyć się pozytywnego myślenia. Aby szkolenie było skuteczne, powinno być przeprowadzone przez wykwalifikowaną firmę szkoleniową.
Największy wybór firm szkoleniowych będziemy mieli rzecz jasna w dużych miastach. Przy wyborze firmy szkoleniowej warto wziąć pod uwagę szereg kryteriów. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na koszta, jakie będziemy zmuszeni ponieść w związku z organizacją szkolenia. Po drugie, warto zwrócić uwagę na to jakimi opiniami może się poszczycić dana firma. Jeżeli przeważają dobre opinie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że firma prowadzi szkolenia w sposób kompetentny.
Podsumowując wyżej zebrane rozważania, bez większych trudności można dojść do wniosku, że miła atmosfera w firmie sprzyja zarówno podwładnym jak i przełożonym. W miłym i zgranym zespole łatwiej się pracuje, a gdy pojawiają się trudności, szybciej udaje się je pokonać. Warto więc starać się być pracownikiem uprzejmym, pomocnym i prawdomównym. Dzięki takim cechom przyczynimy się do tego, że w firmie będzie panowała przyjazna atmosfera.
Pozytywne emocje, takie jak radość, duma czy akceptacja sprawiają, że miejsce pracy staje się naszym drugim domem. Niestety w każdej organizacji prędzej czy później będzie sobie trzeba poradzić również z negatywnymi emocjami. Aby nauczyć się z nimi walczyć, warto wziąć udział w warsztatach i treningach radzenia sobie z trudnymi emocjami. Podczas takich szkoleń dowiemy się jak unikać pewnych zachować, które oddziałują na nas negatywnie. Ważne, aby szkolenia prowadził doświadczony i wykwalifikowany szkoleniowiec. Podpowie nam on jak sprawić, by w naszej firmie zagościła przyjazna atmosfera.