Sprzedaż przez telefon – jak powinna wyglądać pierwsza rozmowa z klientem?

Czy sprzedaż przez telefon może być skuteczna? Oczywiście – wiele szkoleń sprzedażowych dotyczy właśnie tego tematu.

zdjęcie - (the_title())

Czy jest to proste zadanie? Zdecydowanie nie. Aby skutecznie sprzedawać w internecie, trzeba zdobyć wiele niezbędnych informacji, przydatne nierzadko okazują się również indywidualne predyspozycje osoby sprzedającej - ci, którzy łatwo nawiązują kontakty z innymi ludźmi, często radzą sobie zdecydowanie lepiej.

W jaki sposób zdobyć wiedzę o tym, jak skutecznie sprzedawać przez telefon? Sposobów jest wiele. Można skorzystać z jednego ze szkoleń sprzedażowych - są one często organizowane w wielu większych miastach w Polsce. Odpowiednie szkolenie pozwala jego uczestnikom uzyskać niezbędną wiedzę, podaną w przystępnej i zrozumiałej formie. Nie wszystkie szkolenia sprzedażowe są jednak warte uwagi - trzeba więc zwracać szczególną uwagę na to, jakie szkolenie chce się wybrać.

Najważniejszą rzeczą podczas sprzedaży telefonicznej jest indywidualne podejście do klienta. Chcąc traktować każdego w ten sam sposób nie uzyskamy dobrych wyników. Wiele osób kieruje się w sprzedaży telefonicznej własnym doświadczeniem, a niekiedy także intuicją - dzięki temu wiedzą, w jaki sposób rozmawiać z konkretną osobą, aby nakłonić ją do zakupu.

Nie bez znaczenia jest też to, jaka jest docelowa grupa odbiorców danego produktu. Innych strategii sprzedaży i rozmowy należy używać z osobami starszymi, a innych w przypadku młodzieży.

 

Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie: Zaufaj firmie szkoleniowej roku!

 

Sprzedawca musi sprawiać wrażenie osoby zainteresowanej potrzebami klienta, wykazującej dla niego zrozumienie i oferującym dobre rozwiązania. Formalne i oficjalne zwroty nie zawsze są najlepszym wyjściem podczas sprzedaży przez telefon. Warto więc wysłuchać obiekcji i obaw klienta, i zapewnić go, iż są one nieuzasadnione. Budowanie zaufania u klientów jest bardzo ważne - to właśnie ono sprawia, że wiele osób decyduje się na zakup danego produktu. Nie można dać się wyprowadzić z równowagi podczas rozmowy - należy zachować spokój i kulturę wypowiedzi nawet wtedy, gdy klient jest nieuprzejmy.

Przy sprzedaży przez telefon - jak również przy każdym innym rodzaju sprzedaży - najważniejsze jest budowanie swojej marki. Firma, która cieszy się zaufaniem klientów i dobrą opinią, może liczyć na znacznie większe zyski. Zadowoleni klienci polecą danego sprzedawcę swoim znajomym, co wpłynie na zwiększenie sprzedaży.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.