Prowadząc działalność usługową niezwykle istotne jest zdobywanie nowych kontrahentów i nawiązywanie oraz utrzymanie relacji z klientami. Wszystko to prowadzi do rozwoju firm, gdyż wraz ze zwiększeniem sprzedaży danego dobra, zwiększa się zysk, który można zainwestować w poszerzenie działalności.
Jednak nawiązanie nowych relacji, czy też wzmocnienie już istniejących wymaga wiedzy i specjalnych umiejętności. Dlatego tak ważne są szkolenia handlowe. Adresowane są one zarówno do handlowców, przedstawicieli handlowych, właścicieli firm usługowych, a także do tych, którzy swoją przyszłość zamierzają łączyć z szeroko rozumianym sektorem usługowym.
Najpierw należy poznać zagadnienia sprzedażowe, czyli wszystko, co łączy się ze sprzedażą np. jakość w porównaniu do ceny.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
Aby sprzedać dany produkt, czy też usługę należy poznać techniki sprzedaży, które ułatwią również nawiązanie więzi z klientem, która będzie skutkować sprzedaniem mu danej usługi. Szkolenie obejmuje również negocjacje, jednak wbrew powszechnej opinii jest to najbardziej skomplikowany aspekt szkolenia, gdyż to on w dużej mierze odpowiada za sukces firmy. Prowadząc negocjacje, to właśnie negocjator powinien uzyskać konkretną przewagę na rozmówcą. Zatem ważne jest wsłuchiwanie się w to co mówi rozmówca, ale również obserwowanie jego gałek ocznych, czy też mowy ciała. Tutaj chodzi o zasadę, w myśl której aby osiągnąć sukces w sprzedaży należy dostosować swój język i mowę ciała do potencjalnego klienta. Podobny system reprezentacji, czy zajęć łączy, a zatem jest większa szansa na zdobycie nowego klienta. Oczywiście szkolenia muszą również zawierać element psychologii, gdyż poznanie osobowości człowieka, a tym samym jego potrzeb pozwoli na znalezienie i dobranie najlepszych metod sprzedaży.
Zatem dzięki szkoleniu słuchacz pozna typy osobowości oraz zdobędzie umiejętności jaką metodę dobrać do danego typu. To także zrozumienie drugiego człowieka i empatia w stosunku do niego oraz szeroko rozumiana podmiotowość. Wszystko to sprawi, że relację z klientem będą trwalsze, a zdobycie nowych łatwiejsze.