Techniki sprzedaży

Spotkać się można z różnym nazewnictwem technik sprzedaży. Jest ich bardzo dużo, gdyż niektórzy sprzedawcy potrafią wymyślić swoje własne. Skuteczne czy nie tego jednoznacznie ocenić się nie da. Jednak z jakimi technikami sprzedaży mielibyśmy doczynienia, każda z nich opiera się na tych samych filarach.

 

Techniki sprzedaży


Dotyczą one cech nie tylko dobrego sprzedawcy, ale również dobrego pracownika. Filarów jest 7. Są one następujące.

  1. Entuzjazm.
    To jedna z bardzo zaraźliwych cech. Pełen dobrej energii i entuzjazmu sprzedawca przyciąga więcej klientów, budząc ich zaufanie. Dobry sprzedawca jest zawsze przekonany do swojego produktu, wie że jest najlepszy i warto po niego sięgnąć, a do tego potrafi także przelać ten entuzjazm na swoich klientów.

  2. Odwaga.
    Czasem trzeba podjąć ryzyko, aby móc osiągnąć wielki sukces, Kto się tego boi zawsze pozostanie jedynie w sferze przeciętności.

  3. Elastyczność.
    Jej brak bardzo często stanowi poważną przeszkodę w osiągnięciu wyznaczonego celu. Nie tylko w sprzedaży, ale również i w życiu codziennym. Zbyt kurczowe trzymanie się nawet najlepszej strategii często zamiast pomóc, wręcz uniemożliwia osiągnięcie wyznaczonego celu. Ludzie elastyczni mogą i osiągają więcej w każdej dziedzinie życia.

  4. Dobra motywacja,
    To ona powala podnieść się po każdej porażce i z podniesionym czołem walczyć dalej i dążyć do wyznaczonego przez siebie celu.

  5. Ciekawość świata.
    To ona pozwala na rozwija nie swoich umiejętności. Nie tylko sprzedażowych.

  6. Przejrzystość,
    czyli brak ukrytych motywów. Brak krętactw i uczciwość zamiarów zawsze zostanie zauważone i doceniona przez klienta.

  7. Cierpliwość.
    Żadne klient nie znosi popędzania. Każdy decyzję o zakupie woli podejmować we właściwym dla siebie czasie. Popędzany klient bardzo często po prostu ucieknie i zrezygnuje z zakupu. Popędzając klienta tylko go sprzedawca straci, co zrodzi w nim ogromne pokłady frustracji, która będzie wyczuwalna dla innych, co bardzo negatywnie może się odbić na wynikach sprzedażowych danego handlowca.

Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza