Techniki sprzedaży
Dotyczą one cech nie tylko dobrego sprzedawcy, ale również dobrego pracownika. Filarów jest 7. Są one następujące.
- Entuzjazm.
To jedna z bardzo zaraźliwych cech. Pełen dobrej energii i entuzjazmu sprzedawca przyciąga więcej klientów, budząc ich zaufanie. Dobry sprzedawca jest zawsze przekonany do swojego produktu, wie że jest najlepszy i warto po niego sięgnąć, a do tego potrafi także przelać ten entuzjazm na swoich klientów.
- Odwaga.
Czasem trzeba podjąć ryzyko, aby móc osiągnąć wielki sukces, Kto się tego boi zawsze pozostanie jedynie w sferze przeciętności.
- Elastyczność.
Jej brak bardzo często stanowi poważną przeszkodę w osiągnięciu wyznaczonego celu. Nie tylko w sprzedaży, ale również i w życiu codziennym. Zbyt kurczowe trzymanie się nawet najlepszej strategii często zamiast pomóc, wręcz uniemożliwia osiągnięcie wyznaczonego celu. Ludzie elastyczni mogą i osiągają więcej w każdej dziedzinie życia.
- Dobra motywacja,
To ona powala podnieść się po każdej porażce i z podniesionym czołem walczyć dalej i dążyć do wyznaczonego przez siebie celu.
- Ciekawość świata.
To ona pozwala na rozwija nie swoich umiejętności. Nie tylko sprzedażowych.
- Przejrzystość,
czyli brak ukrytych motywów. Brak krętactw i uczciwość zamiarów zawsze zostanie zauważone i doceniona przez klienta.
- Cierpliwość.
Żadne klient nie znosi popędzania. Każdy decyzję o zakupie woli podejmować we właściwym dla siebie czasie. Popędzany klient bardzo często po prostu ucieknie i zrezygnuje z zakupu. Popędzając klienta tylko go sprzedawca straci, co zrodzi w nim ogromne pokłady frustracji, która będzie wyczuwalna dla innych, co bardzo negatywnie może się odbić na wynikach sprzedażowych danego handlowca.
Jak zostać hunterem sprzedaży? Jak szybko wyjść z mentalnego zniechęcenia i skutecznie budować napęd sprzedażowy? Jak profesjonalnie obsługiwać klienta? Jak poprawić umiejętności negocjacyjne?