W jaki sposób skutecznie stosować język korzyści?

Wiele osób na co dzień spotyka się z językiem korzyści. Bardzo często nieświadomie na przykład będąc w sklepie, czy też czytając, bądź oglądając różnego rodzaju reklamy, oferty. Język korzyści choć jest bardzo skuteczny oraz często stosowany, to jednak wciąż tajemniczy dla wielu osób. Warto jednak wiedzieć, że język korzyści ma ogromną moc perswazji pod warunkiem, że jest on w odpowiedni sposób użyty.

25 marca 2019
zdjęcie - W jaki sposób skutecznie stosować język korzyści?

 W jaki sposób skutecznie stosować język korzyści?

Wiele osób na co dzień spotyka się z językiem korzyści. Bardzo często nieświadomie na przykład będąc w sklepie, czy też czytając, bądź oglądając różnego rodzaju reklamy, oferty. Język korzyści choć jest bardzo skuteczny oraz często stosowany, to jednak wciąż tajemniczy dla wielu osób. Warto jednak wiedzieć, że język korzyści ma ogromną moc perswazji pod warunkiem, że jest on w odpowiedni sposób użyty.

Czym jest język korzyści?

Już na podstawie samego określenia można wysnuwać wnioski odnośnie tego, czego ono dotyczy. Warto zaznaczyć, że język ten nazywany jest także językiem pozytywów. Chodzi tutaj bowiem o to, aby mówić tak, żeby zwracać uwagę danej osoby tylko na pozytywne aspekty. Pomija się celowo rzeczy, które mogą zniechęcać, czy też wzbudzać negatywne uczucia. Ponadto oczywiście, aby język korzyści był skuteczny warto także dostosować go w sposób odpowiedni do odbiorcy. W przypadku, kiedy wie się na przykład na czym komuś zależy, co ktoś chce osiągnąć, to wtedy można znaleźć takie pozytywne strony, które sprawią, że osoba ta będzie miała o omawianej językiem korzyści kwestii pozytywne zdanie.

Jak stosować język korzyści, aby był on skuteczny?

Wbrew pozorom efektywne posługiwanie się językiem korzyści nie należy do prostych czynności. Wynika to z tego, że wypowiedź musi być dostatecznie wyważona. Podczas mówienia językiem korzyści nie można czegoś przesadnie zachwalać, czy też mówić nieprawdy, ponieważ może to przynieść rezultaty odpowiednie do zamierzonych. Ważne jest zatem to, aby mówić językiem prostym, który łatwo trafia do odbiorcy i przekaz jest jasny. Ponadto nie można zapominać o tym, że im więcej wie się o potencjalnym odbiorcy, jego poglądach, czy też upodobaniach, a także oczekiwaniach to tym lepiej można wykorzystać język korzyści i za jego pomocą zwrócić uwagę na takie aspekty, które w danym przypadku są ważne.

W jaki sposób wypowiadać się językiem korzyści, aby miało miejsce budowanie relacji z Klientem?
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę nie tylko na samą treść wypowiedzi, ponieważ w języku korzyści bardzo ważne jest także to, w jaki sposób jest to wypowiadane. Należy nie tylko skrupulatnie dobrać jak najlepsze na dany temat słownictwo, ale także mówić odpowiednim tempem, stosować intonację. Bardzo ważne jest szczególnie to, że kiedy mówi się o ważnej kwestii, która na przykład pozytywnie wpływa na budowanie relacji z klientem to nieco zwolnić tempo wypowiedzi, zastosować odpowiednią intonację, powiedzieć to głosem przyjaznym, a także zwracającym uwagę. Bardzo ważne jest oczywiście stosowanie odpowiednich przerw w wypowiedzi- w przypadku szybkich monologów nawet najlepszy przekaz może nie być odebrany w pozytywny sposób.

Gdzie najczęściej można spotkać się z językiem korzyści?

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że z tym językiem ma się do czynienia tak naprawdę codzienne. Najczęściej jednak ma on zastosowanie na przykład w takiej sytuacji, jaką jest rozmowa handlowa. To właśnie język korzyści sprawia, że techniki sprzedażowe są skuteczne. Aby czymś kogoś zainteresować, zachęcić to na pewno trzeba dany temat przedstawić w pozytywnym świetle. Ważne jest to, aby wątpliwości, które przed rozmową posiada odbiorca zostały rozwiane, aby zauważał on tylko pozytywne aspekty, czy też miał świadomość tego, że pozytywów jest znacznie więcej. Osoba taka jest wówczas zdecydowanie bardziej podatna na podjęcie decyzji, która skłoni na przykład do zakupu, czy podpisania umowy. Ważne jest jednak, aby pamiętać o tym, że język korzyści powinien być rzetelny i prawdziwy, a przy tym skuteczny. Stosowanie tej techniki nie powoduje, że można kłamać, jednak technika ta daje pewne możliwości, jakimi między innymi jest na przykład właśnie to, aby o tym co złe nie mówić.

Umiejętność posługiwania się językiem korzyści jest ogromną zaletą i jest bardzo pomocna w wielu sytuacjach nie tylko w życiu zawodowym, ale również i osobistym. Język ten pozwala na osiąganie swoich celów, ważne jest jednak to, aby w odpowiedni sposób się nim posługiwać.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.