Jak powinna wyglądać etykieta produktu spożywczego?
Każdy produkt spożywczy musi mieć swoją etykietę - jest to dość oczywista i nie ulegająca zasadniczo żadnym dyskusjom kwestia. Pytanie jednak pojawia się - jak ma wyglądać taka etykieta? Jakie aspekty etykiety trzeba wziąć koniecznie pod uwagę podczas jej projektowania? Poniżej poruszone zostaną najważniejsze kwestie w tym zakresie.
Etykieta jako forma przekazu najważniejszych informacji
Na początek trzeba podkreślić to, że etykieta przede wszystkim ma stanowić źródło cennych informacji. Musi być tu obecny skład, łącznie z wszelkimi produktami niespodziankami. Co więcej wymagana jest nazwa produktu, jego postać, nazwa procesu obróbki jeśli został jej podany, nazwa i adres producenta bądź importera, informacje o alergenach, zawartości kalorycznej itp. Zasadniczo tu wymienić można naprawdę sporo tych oficjalnych informacji.
Wymagania techniczne względem etykiety
Warto także podkreślić, że etykieta musi być jasna, czytelna i zrozumiała dla klienta. Minimalna wielkość czcionki to będzie 1, 2 mm, zaś na naprawdę malutkich opakowaniach będzie to 0, 9 mm. Słowem nie za bardzo da się w tej materii oszukiwać.
Etykieta a forma reklamy produktu
Jednocześnie ciągle trzeba mieć z tyłu głowy, że to właśnie etykieta przyciąga wzrok klienta w sklepie i często decyduje o zakupie danego produktu bądź też nie. Dlatego też etykieta produktu spożywczego ma pokazywać jego zalety, zachęcać, przykuwać uwagę, zawierać jakiś krótki, przekonujący opis danego produktu. Mówiąc wprost pod kątem graficznym etykieta ma być traktowana jak forma reklamy.
Szkolenie znakowanie produktów spożywczych - ważna inwestycja
Jak zatem widać, tworząc etykietę produktu trzeba wziąć naprawdę wiele spraw pod uwagę. Słowem takie znakowanie żywności, aby jednocześnie spełnić wszystkie wymogi i zaciekawić klienta, wymaga nie lada pracy. Warto tu zatem zainwestować w szkolenie znakowanie produktów spożywczych, na którym to zostanie właśnie omówione różne metody, jak dobrze zaprojektować etykietę produktu spożywczego.