Jakie aspekty prawa pracy musi znać rekruter?
Rekruter to w firmie bardzo ważny i odpowiedzialny zawód. W zasadzie to właśnie dzięki takiej osobie w firmie pracują tacy pracownicy, którzy decydują o jej sukcesie. Od rekrutera zatem niejako zależy w pewnym stopniu sukces całej firmy. Warto zatem dbać nieustannie o jego kwalifikacje do pracy. O czym tu dokładniej mowa?
Rekruter - umiejętności i wiedza
Oczywiście zapewne wiele osób powie teraz o standardowych dość zagadnieniach związanych ze zdolnościami psychologicznymi. One są oczywiście jak najbardziej ważne, niemniej jednak warto wiedzieć także, że każdy rekruter potrzebuje również w swojej pracy nieco znajomości prawa pracy. Z jakiego powodu? O co tu dokładniej chodzi?
Szkolenie prawo pracy
O tym dokładniej powie nam szkolenie z zakresu prawa pracy, jednak już teraz można wspomnieć o kilku istotnych sprawach. Przede wszystkim rekruter musi wiedzieć, jakie techniki może zastosować w procesie rekrutacji. Wszyscy doskonale zapewne się orientują, że dzisiaj podczas rekrutacji na naprawdę odpowiedzialne stanowiska sprawdzanych jest bardzo wiele rzeczy.
Przykładowo niektóre firmy także myślą o określaniu cech danej osoby na podstawie jej podpisu na liście motywacyjnym itp. Pozostaje jednak właśnie kwestia tego, czy takie oraz inne tego typu techniki są w ogóle legalne? Na szkoleniu każdy rekruter na pewno dowie się, jak zapobiegać wcale dzisiaj już nie tylko takim ewentualnym pozwom o naruszenie prawa przez firmę.
Co więcej rekruter powinien również być w pełni zorientowany, jak mogą wyglądać umowy, czego można zażądać od pracownika, jakie zadania mogą wchodzić w zakres poszczególnych stanowisk. Tylko i wyłącznie znając się naprawdę dobrze na takich zagadnieniach będzie wiedział, jak najlepiej wykorzystać potencjał danego pracownika.
Szkolenia z rekrutacji
Warto jednak podkreślić jeszcze na koniec, że obecnie wiedza się nieustannie zmienia. Dlatego też profesjonalny rekruter powinien nie tylko inwestować w szkolenia z zakresu prawa pracy, lecz także również w excel w HR itp.