Jakie procesy zachodzą w magazynie?
Magazyn to wyjątkowe miejsce w każdej firmie. Przede wszystkim z dwóch powodów- raz że jest to pewien etap przejściowy dla produktów, a dwa - że magazyn stanowi pewną możliwość dla firm na dalszy rozwój. O co dokładnie tu chodzi i jakie procesy tak naprawdę zachodzą w magazynie? O tym powiemy poniżej...
Magazynowanie
Pierwszy proces, jaki zachodzi w magazynie to.. no własnie - przechowywanie danych produktów. Tu więcej wyjaśni szkolenie gospodarka magazynowa, niemniej jednak pokrótce warto wyjaśnić trudności związane z tym procesem oraz jego wagę.
Przede wszystkim bowiem magazynowanie niestety wiąże się z niemałym ryzykiem straty, z czego zdaje sobie sprawę niewielu przedsiębiorców. Złe warunki przechowywani produktów, nieodpowiednie ich rozmieszczenie tak, że starsze partie długo czekają na transport czy inne błędy sprawiają dość łatwo, że tracimy sporo potencjalnych zysków. A to jeszcze nie wszystko.
Warto bowiem zauważyć, że z magazynowaniem towarów wiąże się też zwiększone ryzyko wypadku - zarówno pracowników, jak i przechowywanych rzeczy. Dlatego trzeba tu pamiętać o wielu kwestiach stricte technicznych - zagospodarowaniu półek, odpowiednim sprzęcie, właściwym oznakowaniu itp.
Transport
Drugim procesem, jaki zachodzi w obrębie magazynu jest transport. Warto w tym momencie zwrócić uwagę na jedną ważną sprawę - magazyn nie do końca służy jedynie temu, aby towary przeznaczone do transportu były przygotowywane z dala od hali produkcyjnej. Magazyn umożliwia także rozszerzenie zasięgu firmy.
Przykładowo dwie fabryki położone w dwóch różnych częściach Polski mogą zwozić produkty i półprodukty do jednego magazynu, gdzie jednocześnie przygotowane są z nich inne towary i następnie już jako gotowe do sprzedaży mogą jechać w drogę powrotną do dwóch miast i jeszcze kilku innych.
Procesy takie oraz ich rentowność wytłumaczy dokładniej szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie. Podkreślmy jedynie jedną sprawę - właściwe zarządzanie procesami logistycznymi to, obok dobrej reklamy i udanego produktu, filar na którym opiera się sukces przedsiębiorstwa.