Łańcuch dostaw

Łańcuch dostaw

Łańcuch dostaw

BUDOWANIE, ZARZĄDZANIE, POMIAR – PRAKTYKA FIRM POLSKICH I ZAGRANICZNYCH

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja
Szkolenie uzupełniane jest zadaniami, studiami przypadków, przykładami z praktyki gospodarczej oraz wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Łańcuch dostaw integruje wiele procesów firmowych - od pozyskania surowców po dostarczenie finalnego produktu, reguluje przepływ informacji. Zarządzanie łańcuchem dostaw szkolenie proponuje uczestnikom sprawdzone modele łańcuchów dostaw, dostarcza praktyczne rekomendacje - do zastosowania przez uczestników w swojej pracy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat, lunch.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zarządzanie Łańcuchem Dostaw szkolenie pozwoli uczestnikom poznać następujące aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw:

  • mechanizmy funkcjonowania łańcuchów dostaw,
  • wagę struktur organizacyjnych firm i łańcuchów dostaw dla skutecznego i sprawnego realizowania zadań biznesowych,
  • istotę integracji procesów biznesowych w firmach i pomiędzy firmami,
  • wagę relacji biznesowych wewnątrz firmy i pomiędzy firmami,
  • wpływ dostępu do pełnej, bieżącej informacji rynkowej na funkcjonowanie firm i łańcuchów dostaw,
  • przepływy produktów przez poszczególne ogniwa łańcucha dostaw i konsekwencje kosztowe zatrzymania przepływów,
  • podstawowe strategie konkurencyjne łańcuchów dostaw,
  • modele łańcuchów dostaw do wykorzystania w praktycznym działaniu,
  • mierniki funkcjonowania łańcuchów dostaw

Bezpieczny łańcuch dostaw szkolenie uzupełniane jest zadaniami i studiami przypadków do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej oraz wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Na zarządzanie łańcuchem dostaw szkolenie zapraszamy:
wszystkich menedżerów i specjalistów związanych z zarządzaniem logistyką, planowaniem produkcji, organizacją przepływu materiałów, zaopatrzeniem i logistyką magazynową.

Zarządzanie Łańcuchem Dostaw szkolenie pozwoli uczestnikom poznać następujące aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw:

  • mechanizmy funkcjonowania łańcuchów dostaw,
  • wagę struktur organizacyjnych firm i łańcuchów dostaw dla skutecznego i sprawnego realizowania zadań biznesowych,
  • istotę integracji procesów biznesowych w firmach i pomiędzy firmami,
  • wagę relacji biznesowych wewnątrz firmy i pomiędzy firmami,
  • wpływ dostępu do pełnej, bieżącej informacji rynkowej na funkcjonowanie firm i łańcuchów dostaw,
  • przepływy produktów przez poszczególne ogniwa łańcucha dostaw i konsekwencje kosztowe zatrzymania przepływów,
  • podstawowe strategie konkurencyjne łańcuchów dostaw,
  • modele łańcuchów dostaw do wykorzystania w praktycznym działaniu,
  • mierniki funkcjonowania łańcuchów dostaw

Bezpieczny łańcuch dostaw szkolenie uzupełniane jest zadaniami i studiami przypadków do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej oraz wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Na zarządzanie łańcuchem dostaw szkolenie zapraszamy:
wszystkich menedżerów i specjalistów związanych z zarządzaniem logistyką, planowaniem produkcji, organizacją przepływu materiałów, zaopatrzeniem i logistyką magazynową.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)


Plan szkolenia:

  1. W jakim celu firmy tworzą łańcuchy dostaw
    • siły działające na współczesnych rynkach i ich wpływ na działalność organizacji biznesowych
    • podejście procesowe czy funkcjonalne do wyzwań rynkowych stojących przed biznesem
    • łańcuch dostaw, łańcuch podaży, łańcuch logistyczny, łańcuch transportowo – magazynowy – trudności ze sprecyzowaniem pojęcia i zakresu działania na rynku
    • co jest ważniejsze dla biznesu – poziom obsługi klienta czy redukcja kosztów?
    • zadania, miejsce i cele logistyki w łańcuchach dostaw

  2. Podstawowe zasady tworzenia łańcuchów dostaw
    • uczestnictwo w łańcuchu dostaw jednym z aktywów firm na konkurencyjnym rynku
    • konstrukcja (architektura) łańcucha dostaw musi sprzyjać realizacji procesów w całym łańcuchu od źródeł surowców do klienta końcowego
    • projekt łańcucha dostaw musi opierać się na realizacji procesów w sposób efektywny, sprawny i skuteczny
    • nie ma idealnych łańcuchów dostaw – ciągłe doskonalenie struktur, procesów i relacji jest wyzwaniem stojącym przed każdą organizacją
    • nie można zarządzać procesami biznesowymi bez ich zmierzenia – system mierników jako narzędzie ciągłej oceny łańcuchów dostaw

  3. Modele łańcuchów dostaw opracowane przez praktyków biznesu
    • czym jest model w ekonomii – wady, zalety, ograniczenia i możliwości przeniesienia wniosków do praktyki biznesowej
    • łańcuch dostaw firm czy łańcuch dostaw produktu i informacji – jeden czy wiele łańcuchów dostaw w organizacji
    • lider łańcucha dostaw – kryteria przywództwa w łańcuchu
    • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model łańcucha dostaw
    • model łańcucha GSCF – Global Supply Chain Forum

  4. Zarządzanie łańcuchem dostaw
    • dojrzałość łańcuchów dostaw – zaufanie, wspólnota celów i wymiana informacji pomiędzy partnerami biznesowymi
    • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
    • tworzenie wartości dla klienta w łańcuchu dostaw, czyli za co klient jest gotów zapłacić
    • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
    • usługodawcy zewnętrzni w łańcuchach dostaw – outsourcing, insourcing i multisourcing

  5. Podstawowe cechy łańcuchów dostaw
    • funkcjonalne vs. innowacyjne łańcuchy dostaw
    • elastyczność, zdolność do adaptacji do zmiennych potrzeb, uwzględnienie potrzeb partnerów w łańcuchach dostaw – cechy niezbędne każdemu łańcuchowi
    • partnerstwo, ryzyko, zyski i wspólnota interesów partnerów w łańcuchach dostaw
    • przepływ informacji w łańcuchach dostaw – kody kreskowe, kod QR i RFID, narzędzia automatycznej identyfikacji produktów i aktywów w łańcuchach
    • cel, zadania i podstawowe metody prognozowania popytu / sprzedaży w łańcuchach dostaw

  6. Przepływ produktów przez łańcuchy dostaw
    • cel podziału produktów dla efektywniejszego zarządzania ich zakupami i przepływami w łańcuchach dostaw
    • wybrane kryteria podziału produktów na potrzeby łańcuchów dostaw
    • macierz P. Kraljica – od wąskich gardeł do produktów strategicznych dla biznesu
    • macierz Boston Consulting Group – od dojnych krów do gwiazd biznesu
    • analiza ABC (80/20 lub Pareto)

  7. Strategie rynkowe łańcuchów dostaw
    • strategia kompresji czasu – skracania czasu cykli przepływów fizycznych i informacji w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej
    • strategia maksymalnego wykorzystania posiadanych aktywów – maszyn, urządzeń, obiektów, środków transportu oraz wiedzy i umiejętności pracowników dla uzyskania przewagi nad konkurencją
    • strategia korzystania z usługodawców i wykonawców zewnętrznych – 3PL, outsourcing
    • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w łańcuchach dostaw
    • QR – Quick Response, ECR – Efficient Consumer Response i inne branżowe strategie łańcuchów dostaw

  8. Mierniki efektywności łańcuchów dostaw
    • cel mierzenia efektywności funkcjonowania łańcuchów dostaw
    • mierniki skierowane na poziom obsługi klienta oraz na funkcjonowanie organizacji biznesowej
    • trzy poziomy pomiaru organizacji biznesowej – mierniki na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym w łańcuchach dostaw
    • system gromadzenia danych i informacji na potrzeby efektywnego funkcjonowania firm i łańcuchów dostaw
    • podsumowanie rozważań o łańcuchach dostaw – 10 przykazań dla managerów i uczestników łańcuchów dostaw


Plan szkolenia:

  1. W jakim celu firmy tworzą łańcuchy dostaw
    • siły działające na współczesnych rynkach i ich wpływ na działalność organizacji biznesowych
    • podejście procesowe czy funkcjonalne do wyzwań rynkowych stojących przed biznesem
    • łańcuch dostaw, łańcuch podaży, łańcuch logistyczny, łańcuch transportowo – magazynowy – trudności ze sprecyzowaniem pojęcia i zakresu działania na rynku
    • co jest ważniejsze dla biznesu – poziom obsługi klienta czy redukcja kosztów?
    • zadania, miejsce i cele logistyki w łańcuchach dostaw

  2. Podstawowe zasady tworzenia łańcuchów dostaw
    • uczestnictwo w łańcuchu dostaw jednym z aktywów firm na konkurencyjnym rynku
    • konstrukcja (architektura) łańcucha dostaw musi sprzyjać realizacji procesów w całym łańcuchu od źródeł surowców do klienta końcowego
    • projekt łańcucha dostaw musi opierać się na realizacji procesów w sposób efektywny, sprawny i skuteczny
    • nie ma idealnych łańcuchów dostaw – ciągłe doskonalenie struktur, procesów i relacji jest wyzwaniem stojącym przed każdą organizacją
    • nie można zarządzać procesami biznesowymi bez ich zmierzenia – system mierników jako narzędzie ciągłej oceny łańcuchów dostaw

  3. Modele łańcuchów dostaw opracowane przez praktyków biznesu
    • czym jest model w ekonomii – wady, zalety, ograniczenia i możliwości przeniesienia wniosków do praktyki biznesowej
    • łańcuch dostaw firm czy łańcuch dostaw produktu i informacji – jeden czy wiele łańcuchów dostaw w organizacji
    • lider łańcucha dostaw – kryteria przywództwa w łańcuchu
    • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model łańcucha dostaw
    • model łańcucha GSCF – Global Supply Chain Forum

  4. Zarządzanie łańcuchem dostaw
    • dojrzałość łańcuchów dostaw – zaufanie, wspólnota celów i wymiana informacji pomiędzy partnerami biznesowymi
    • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
    • tworzenie wartości dla klienta w łańcuchu dostaw, czyli za co klient jest gotów zapłacić
    • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
    • usługodawcy zewnętrzni w łańcuchach dostaw – outsourcing, insourcing i multisourcing

  5. Podstawowe cechy łańcuchów dostaw
    • funkcjonalne vs. innowacyjne łańcuchy dostaw
    • elastyczność, zdolność do adaptacji do zmiennych potrzeb, uwzględnienie potrzeb partnerów w łańcuchach dostaw – cechy niezbędne każdemu łańcuchowi
    • partnerstwo, ryzyko, zyski i wspólnota interesów partnerów w łańcuchach dostaw
    • przepływ informacji w łańcuchach dostaw – kody kreskowe, kod QR i RFID, narzędzia automatycznej identyfikacji produktów i aktywów w łańcuchach
    • cel, zadania i podstawowe metody prognozowania popytu / sprzedaży w łańcuchach dostaw

  6. Przepływ produktów przez łańcuchy dostaw
    • cel podziału produktów dla efektywniejszego zarządzania ich zakupami i przepływami w łańcuchach dostaw
    • wybrane kryteria podziału produktów na potrzeby łańcuchów dostaw
    • macierz P. Kraljica – od wąskich gardeł do produktów strategicznych dla biznesu
    • macierz Boston Consulting Group – od dojnych krów do gwiazd biznesu
    • analiza ABC (80/20 lub Pareto)

  7. Strategie rynkowe łańcuchów dostaw
    • strategia kompresji czasu – skracania czasu cykli przepływów fizycznych i informacji w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej
    • strategia maksymalnego wykorzystania posiadanych aktywów – maszyn, urządzeń, obiektów, środków transportu oraz wiedzy i umiejętności pracowników dla uzyskania przewagi nad konkurencją
    • strategia korzystania z usługodawców i wykonawców zewnętrznych – 3PL, outsourcing
    • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w łańcuchach dostaw
    • QR – Quick Response, ECR – Efficient Consumer Response i inne branżowe strategie łańcuchów dostaw

  8. Mierniki efektywności łańcuchów dostaw
    • cel mierzenia efektywności funkcjonowania łańcuchów dostaw
    • mierniki skierowane na poziom obsługi klienta oraz na funkcjonowanie organizacji biznesowej
    • trzy poziomy pomiaru organizacji biznesowej – mierniki na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym w łańcuchach dostaw
    • system gromadzenia danych i informacji na potrzeby efektywnego funkcjonowania firm i łańcuchów dostaw
    • podsumowanie rozważań o łańcuchach dostaw – 10 przykazań dla managerów i uczestników łańcuchów dostaw

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 12000 osób z obszaru transport, spedycja, logistyka
2
Realizujemy z powodzeniem szkolenia online (otwarte i zamknięte) z wyżej wymienionych tematów od marca 2020 r.
3
Średnia ocena szkoleń wynosi 4,82 na skali pięciostopniowej. Praktycznie wszyscy uczestnicy wracają do nas na kolejne szkolenia.
4
Trenerzy prowadzący szkolenia to uznane autorytety oraz eksperci w swoich specjalizacjach.
Szkolenie związane z:
  • Łańcuch dostaw
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw
  • Łańcuch dostaw szkolenie
  • Rodzaje łańcuchów dostaw
  • Łańcuch dostaw schemat
  • Strategia łańcucha dostaw

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. +48 505 273 483
tel. +48 505 273 500
fax: (22) 266 08 51

 

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Preferuję kotakt:

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. +48 505 273 483
tel. +48 505 273 500
fax: (22) 266 08 51

 

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. +48 505 273 483
tel. +48 505 273 500
fax: (22) 266 08 51

 

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Preferuję kotakt:

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.