Zarządzanie procesami logistycznymi

Zarządzanie procesami logistycznymi

Zarządzanie procesami logistycznymi

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw

Zarządzanie procesami logistycznymi szkolenie uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej a także wymianą doświadczeń między uczestnikami szkolenia.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Cel szkolenia:
Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

Cel szkolenia:

Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.


Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:

Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
    (decyduje kolejność zgłoszeń)

Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.

Cel szkolenia:
Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie


2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki  – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie  (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji  w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • poziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie


2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki  – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie


3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie  (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce


4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie


5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji  w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji


6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw


7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie


2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 12000 osób z obszaru transport, spedycja, logistyka
2
Realizujemy z powodzeniem szkolenia online (otwarte i zamknięte) z wyżej wymienionych tematów od marca 2020 r.
3
Średnia ocena szkoleń wynosi 4,82 na skali pięciostopniowej. Praktycznie wszyscy uczestnicy wracają do nas na kolejne szkolenia.
4
Trenerzy prowadzący szkolenia to uznane autorytety oraz eksperci w swoich specjalizacjach.
Szkolenie związane z:
  • łańcuch dostaw szkolenie
  • zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie
  • System logistyczny
  • Proces logistyczny schemat
  • Zadania logistyki
  • Proces logistyczny
  • Podział procesów logistycznych

OPINIE O SZKOLENIACH

Natalia Kłodawska

Project Manager
tel. +48 505 273 480
fax: (22) 266 08 51

 

n.klodawska@projektgamma.pl
Natalia Kłodawska
Preferuję kotakt:

Natalia Kłodawska

Project Manager
tel. +48 505 273 480
fax: (22) 266 08 51

 

n.klodawska@projektgamma.pl
Natalia Kłodawska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Natalia Kłodawska

Project Manager
tel. +48 505 273 480
fax: (22) 266 08 51

 

n.klodawska@projektgamma.pl
Natalia Kłodawska
Preferuję kotakt:

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.