Dobrze wybrany pracownik to przede wszystkim osoba, posiadająca odpowiednie doświadczenie jak również kwalifikacje do podjęcia pracy na wskazanym stanowisku. Prawidłowa ocena zarówno kwalifikacji jak również doświadczenia jest niezwykle istotna, gdyż pozwala na wskazanie odpowiedniego człowieka. Za możliwość wyboru odpowiedniego kandydata odpowiedzialna jest dobrze prowadzona rekrutacja szkolenie z tego zakresu zaś umożliwia nabycie umiejętności niezbędnych do odpowiedniego jej prowadzenia.
Aby znaleźć odpowiedniego pracownika należy mieć możliwość odpowiedniego wyboru spomiędzy wielu osób o pożądanych kwalifikacjach. W wielu firmach za zatrudnianie nowych pracowników odpowiedzialne są wskazane osoby, dla których uczestnictwo w szkoleniach dotyczących rekrutacji jest niezwykle ważnym elementem rozwoju zarówno prywatnego, jak też zawodowego.
Poznając tajniki związane z prowadzeniem procesu rekrutacji mogą znacznie efektywniej poszukiwać nowych pracowników i co najważniejsze, skracać czas potrzebny na wyszukanie pracownika do niezbędnego minimum.
Na szkoleniach z tego zakresu kursanci uczą się tego, jak prowadzić rekrutację, czyli jakie etapy są ważne i jak każdy z nich powinien prawidłowo przebiegać. Poznają także narzędzia stosowane w każdym z etapów rekrutacji, aby dzięki temu móc o wiele skuteczniej dokonać odpowiedniego wyboru kandydatów.
Dużo miejsca na szkoleniach poświęca się między innymi temu, aby nauczyć uczestników szkoleń odpowiedniego określania wymagań w stosunku do kandydatów. Do tego potrzebna jest wiedza dotycząca danego stanowiska i wymaganych na niego predyspozycji czy też doświadczenia i wykształcenia.
Jednakże poświęcając na to odpowiednio dużo czasu można sobie go zaoszczędzić sporo w późniejszym okresie, ponieważ jest znacznie większa pewność, że do procesu rekrutacyjnego zgłoszą się odpowiednie osoby. Wiele osób na takie szkolenia kierowanych jest przez firmy, w których pracują, gdyż te dostrzegają pozytywne efekty uczestniczenia w takich kursach.