W pracy na co dzień stajemy przed koniecznością dokonywania wielu wyborów i wykonywania wielu zadań. Nie wszystkie z nich są dla nas wymarzone. Jednak jeśli obowiązków jest zbyt dużo, a nasz przełożony wymaga od nasz szybkiego wykonania ich wszystkich albo jeśli powierzane nam zadania całkowicie wykraczają poza określony zakres naszych obowiązków służbowych oraz poza zakres naszych kompetencji i umiejętności – interweniujmy. W takich sytuacjach przyda nam się odrobina asertywności.
Choć wydawać by się mogło, że w życiu zawodowym ceni się bardziej ugodowość – asertywność jest cechą, która bardzo często się przydaje nie tylko po to, aby chronić swoje osobiste interesy i higienę pracy i a by nie pozwolić się przesadnie zawalić obowiązkami, ale także by chronić interesy firmy.
Umiejętność odmawiania choć brzmi banalnie bardzo często sprawia kłopoty. Zarówno z perspektywy samorozwoju osobistego jak i z perspektywy pracodawcy warto zainwestować w warsztaty i szkolenia z zakresu asertywności.
Jeśli planujesz zorganizować szkolenia z tego zakresu dla swoich pracowników możesz powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie coachingowej. Na rynku funkcjonuje ich naprawdę dużo, łatwo się o tym przekonać wpisując w wyszukiwarkę internetową hasło poszerzone o nazwę miasta czy też regionu, w którym funkcjonuje nasza firma i gdzie chcielibyśmy przeprowadzić kursy dla naszej kadry, przykładowo „ warsztaty asertywności warszawa”.
Duża ilość firm sprawia, że oferta jest bardzo zróżnicowana, zarówno jeśli chodzi o zakres szkoleń jak i ceny ich przeprowadzenia.
Dzięki temu każde przedsiębiorstwo znajdzie ofertę warsztatową dobraną do swoich potrzeb i skrojoną na miarę. Wato pamiętać szczególnie o przeszkoleniu osób zajmujących stanowsika kierownicze czyli naszje kadry zarządzającej, która często oprócz zarządznia zespołami, bierze także udział w spotkaniach biznesowych i negocjacjach. W takich sytaucjach asertywność jest na wagę złota i może zadecydować o przyszłości firmy i jej komercyjnym sukcesie.