Jak budować wizerunek firmy w internecie?

Budowanie wizerunku w internecie jest jednym z najważniejszych procesów strategicznych firmy. To w końcu od niego zależy odbiór przedsiębiorstwa przez konsumentów, ale również konkurencję i potencjalnych pracowników. Budowanie pozytywnego wizerunku w internecie jest jednak procesem długotrwałym i często bardzo pracochłonnym: od czego więc zacząć by czerpać korzyści?

     
    Budowanie wizerunku w internecie jest jednym z najważniejszych procesów strategicznych firmy. To w końcu od niego zależy odbiór przedsiębiorstwa przez konsumentów, ale również konkurencję i potencjalnych pracowników. Budowanie pozytywnego wizerunku w internecie jest jednak procesem długotrwałym i często bardzo pracochłonnym: od czego więc zacząć by czerpać korzyści?

    Komunikacja - podstawowy element wizerunku firmy

    Komunikacja między personelem firmy a klientami jest niezwykle istotna. Nie może ona ograniczać się do odpisywania na wiadomości, w których konsument wykazuje chęć zakupu produktu lub usługi. Całościowa komunikacja powinna opierać się na założeniu, że każdy z klientów ma prawo do informacji.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zobacz nasze szkolenia.
    Jak prawidłowo oceniać pracowników? Czy przywództwa można się nauczyć? Jak zostać charyzmatycznym liderem? Jak budować zaangażowanie w firmie?

    Zapraszamy.

    Ważne jest więc zarówno odpowiadanie na wiadomości prywatne, jak i komentarze na portalach społecznościowych czy opinie na popularnych serwisach dotyczących firm z konkretnej branży. Pozwala to przede wszystkim na wytworzenie atmosfery zaufania i profesjonalizmu, którymi powinno charakteryzować się każde poważne przedsiębiorstwo.

    Traktuj innych tak, jakbyś sam chciał być traktowany

    Ta uniwersalna zasada sprawdza się nie tylko w życiu prywatnym, ale również ma bardzo duże znaczenie przy budowaniu wizerunku firmy. Nie tylko obsługa klienta musi być na najwyższym poziomie: opinie o firmie mogą wychodzić również od dostawców, pracowników, kontrahentów czy innych osób, które miały do czynienia z przedsiębiorstwem.

    Nastawienie na wzmacnianie więzi, traktowanie każdego z szacunkiem i uwagą oraz sprawiedliwość i zaufanie do firmy jako organizacji pracodawczej mogą znacząco polepszyć wizerunek przedsiębiorstwa w oczach przyszłych nabywców dóbr i usług.

    Pozytywny wizerunek firmy buduje się często przez wiele miesięcy, czasem proces może trwać nawet kilka lat a każdy, najmniejszy błąd może skutkować całkowitym straceniem zaufania klientów. Najważniejsze zasady to uczciwość, zapewnienie odpowiedniej komunikacji i profesjonalizm - kierowanie się tym sprawi, że nasze wysiłki z pewnością zaowocują w przyszłości.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza