W strategii marketingowych szczególną rolę odgrywają wszelkie badania marketingowe, które pozwalają na możliwie jak najlepsze określenie metod, którymi warto działać. Dzięki wielu metodom ilościowym i jakościowym przeprowadzania badań, możliwe jest określenie rynku docelowego, sposobu w jaki chcemy działać, czy też sposobu, dzięki któremu zdołamy dotrzeć do możliwie jak największej liczby potencjalnych klientów.
W działaniach marketingowych należy możliwie jak najskuteczniej określić, do ilu klientów jesteśmy w stanie dotrzeć i jak wiele osób może być zainteresowanych oferowanymi produktami czy usługami, aby jak najintensywniej wykorzystać możliwości, jakie daje nam rynek.
Wśród badań jakościowych, szczególną uwagę zwrócono od pewnego czasu na storytelling. Jest to szczególna metoda, która polega na analizie opowieści tworzonych przez członków społeczności. Mogą to być na przykład wywiady czy zwykłe rozmowy, które mają za zadanie zaprezentować osobie przeprowadzającej badanie przede wszystkim najistotniejsze historie z życia, doświadczenia i wspomnienia osób badanych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Oferowane storytelling szkolenie ma za zadanie przede wszystkim przygotować osobę wykonującą to badanie na odpowiednie kierowanie rozmową, nadzorowanie jej, a następnie analizowanie i wyciąganie wniosków.
Bez wątpienia metoda ta nie należy do najprostszych, jednak wydaje się być bardzo skuteczna, a badania przeprowadzone w umiejętny sposób pozwalają na zdobycie naprawdę wysokiej jakości wiedzy i informacji o rynku i klientach.
Storytelling szkolenie pozwala również na znaczne zwiększenie możliwości wykorzystania tej techniki. Doskonale bowiem sprawdza się badaniach socjologicznych, ale również w zarządzaniu i teorii organizacji.
Dzięki temu, że osoba przeprowadzająca badanie nie ingeruje w opowieści, można zyskać naprawdę wartościowe informacje, które doskonale można następnie wykorzystać w biznesie Storytelling stał się wspaniałą metodą, szeroko docenianą, z której wiele osób chętnie korzysta i coraz częściej stanowi ona ważną metodę badawczą.