Komunikacja interpersonalna jest najważniejszym elementem budowania relacji i prowadzenia działań zespołowych. Bez niej nie można mówić o efektywnej współpracy. Dzięki komunikacji możemy wymienić swoje doświadczenia, to ona odpowiada również za wymianę informacji, tak potrzebnych do realizacji poszczególnych zadań. Ale to nie wszystko!
Komunikacja interpersonalna odpowiedzialna jest za tworzenie różnych relacji: znajomości, koleżeństwa, przyjaźni. Każda z nich może być budowana w miejscu pracy, a od poziomu integracji i wzajemnych stosunków międzyludzkich zależy jakość pracy, zaangażowanie członków zespołu w wypełnianie obowiązków i motywacja.
Rola komunikacji interpersonalnej w miejscu pracy jest nieoceniona. Jednak jak ją skutecznie wzmacniać? W końcu w każdej grupie ludzi znajdziemy osoby o różnych osobowościach, poglądach czy umiejętnościach komunikacyjnych.
Te trzy elementy znacząco wpływają na przepływ informacji między nimi. Z pewnością na poziom komunikacji w zespole wpływa atmosfera pracy. Na etapie budowania zespołu (lub wprowadzania do niego nowych członków) warto również skorzystać z fachowych kursów. Szkolenie z komunikacji interpersonalnej pomoże nowym członkom wdrożenie się w kulturę organizacji oraz integrację z zespołem pracowniczym.
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej jest również obowiązkowym punktem edukacji menedżerskiej. W końcu dobry lider to taki, który posiada wyjątkowo rozwinięte zdolności komunikacyjne, dzięki czemu może właściwie zarządzać swoim zespołem. Każdy menedżer powinien zadbać o stałe podnoszenie swoich umiejętności w tym zakresie tak, by móc lepiej sprawować przywództwo każdego dnia.
Wreszcie - szkolenia z komunikacji mogą być dla każdego! W końcu komunikujemy się nie tylko w miejscu pracy, ale przede wszystkim w codziennym życiu. Szkolenie pomoże nam wypracować właściwe postawy i unikać czynników, które negatywnie wpływają na proces komunikacji. To także doskonała okazja do poznania nowych osób i rozwijanie swoich umiejętności miękkich.