Techniki zamknięcia sprzedaży

Zamknięcie sprzedaży stanowi ukoronowanie rozmów i negocjacji z klientem. To moment, w którym klient często nabiera dodatkowych obiekcji i skutecznie może uniemożliwić nam dokończenie formalności. Istnieje jednak kilka technik, które mogą pomóc każdemu sprzedawcy w zamknięciu sprzedaży.

1 czerwca 2018
zdjęcie - Techniki zamknięcia sprzedaży
 
Zamknięcie sprzedaży stanowi ukoronowanie rozmów i negocjacji z klientem. To moment, w którym klient często nabiera dodatkowych obiekcji i skutecznie może uniemożliwić nam dokończenie formalności. Istnieje jednak kilka technik, które mogą pomóc każdemu sprzedawcy w zamknięciu sprzedaży.

Techniki zamykania sprzedaży są połączeniem metod manipulacji, znajomości psychologii oraz dogodnym dobieraniem słów do sytuacji. Nie istnieją żadne uniwersalne zasady, które mogłyby zagwarantować pozytywne dla sprzedawcy zakończenie całego procesu a jedynie połączenie wszystkich umiejętności może zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient zakupi nasz produkt lub skorzysta z oferowanych usług.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Rozmawiaj z klientem tak, żeby zaufał Ci. Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Wybierz najskuteczniejszy model negocjacyjny. Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj strategie Twojego rozmówcy. Zobacz szkolenia: szkolenia sprzedażowe, szkolenia z negocjacji, szkolenie techniki sprzedaży.

Techniki zamykania sprzedaży często dotyczą zastosowanie odpowiednich słów i wyrażeń. Niektórzy preferują proste i uczciwe zapytanie o możliwość podpisania umowy, inni sugerują, że finalizacja oferty już nastąpiła i należy jedynie dogadać szczegóły, takie jak rodzaj płatności czy termin dostawy produktu.

Różne techniki narracyjne powinny być dobierane nie tylko pod klienta - w końcu każdy może mieć inne preferencje - ale również pod względem możliwości i umiejętności sprzedawców. Zwykle nastawiają się oni na zamykanie sprzedaży jedną techniką, co pozwala na zachowanie naturalności.

Często ostateczną decyzję poprzedzają wzmożone obiekcje klienta. Do technik zamykania sprzedaży zaliczymy także metody, które mają na celu ich zbicie oraz utwierdzenie klienta w słuszności podejmowanej decyzji. Także w tym przypadku nie istnieją uniwersalne, wygodne dla każdego sprzedawcy i, przede wszystkim, skuteczne metody, które zagwarantują nam sukces.

Najlepszym rozwiązaniem będzie stałe podnoszenie swoich umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych, ale również ćwiczenie sztuki przemówień i autoprezentacji, co pozwoli na zwiększenie szans na pozytywne zakończenie całego procesu transakcyjnego oraz umożliwi nawiązanie trwałych i korzystnych dla obu stron powiązań, które pozwolą na zaoferowanie kolejnych sprzedaży.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.